Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '15

 
Kategori
Eğitim
 

Milli Eğitimde deprem

Milli Eğitimde deprem
 

İnternet'ten alıntı


ANAYASA Mahkemesi (AYM), binlerce öğretmeni ve öğretim kurumunu yakından ilgilendiren 1 Eylül’de dershanelerin kapatılmasını öngören yasayı dün oyçokluğu ile iptal etti. AYM’ nin iptal kararını yarın Resmi Gazete’de yayımlayarak açıklaması bekleniyor.(14.07.2015)

Bu karar, AKP iktidarının Milli Eğitim’i yazboz tahtası durumuna düşürdüğünün bir göstergesi. Bakanlık, dershanelerin “temel lise’ye dönüşmesi için 1 Eylül 2015’e kadar süre tanıyarak, 5 Temmuz’daki Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği’nde ‘dershane’ ismi de tamamen kaldırmıştı.

Tüm Özel Öğretim Kurumları Derneği başkanı İbrahim Taşel: “Dershanelerin Türkiye’de önemli bir işlevi olduğunu herkes biliyordu. Dönüşüm sırasında zaten temel liseleri oluşturmanın da gerekçesi henüz dershanelerin boşluğunu dolduracak yapının olmamasıydı. Bu karar tabii ki, dershanelerin belli bir bölümü özel okula dönüştükten sonra alındı. 2 bin 200 civarında kurum dönüşüm için başvurdu. 400 civarında kurum kendiliğinden kapandı. Diğerleri de beklemedeydi. Bunların şu ana kadar bugün itibarıyla 900’ü dönüştü. Milli Eğitim Bakanlığı muhtemelen dershanelerle ilgili yeniden düzenleme yapar. Çünkü iptal edilmiş bir kanun var. Ancak bu kararın bir kere zamanlamasının geç kalmış olduğunu düşünüyorum. Bu konudaki karar zamanında verilse bakanlık da, biz de kendimizi ona göre ayarlardık.

Anayasa Mahkemesi’nin bu kararı, Milli Eğitim Bakanlığı’nın dershanelerle ilgili yeni düzenleme yapmasını gerektiriyor.

- Bu durumda, kapanan 400 civarında dershane yeniden açılacak mı? Kapanan bu dershanelerin zararını kim karşılayacak, sorusu yanıtsız kalıyor.·       

- 2 bin 200 civarında kurum dönüşüm için başvurdu. Diğerleri de beklemedeydi. Bunların şu ana kadar bugün itibarıyla 900’ü dönüştü. İptal kararından sonra bu dönüşen 900 kurum, yeniden dershaneye mi dönüşecek, yoksa “temel lise ”için hükümet, dershanelerden bağımsız yeni bir yasa mı hazırlayacak?·       

- Türkiye'de bulunan toplam 3 bin 864 özel dershanede 64 bin 142 eğitim personeli, 14 bin 605 idari personel olmak üzere toplam 78 bin 747 kişinin çalıştığını bildirildi.(Kaynak: AA) Dershanelerde çalışan bu eğitim personelinin iş bulamayanları, dershanelerine dönebilecekler mi?

- Kapanma aşamasındaki dershaneler, yeniden yapılanarak öğretmen, yardımcı personel, öğrenci alabilecek mi?

- Temel lise”ye para yatıran veli, parasını geri alabilecek mi? Temel lise için yatırım yapanlar ne yapacaklar?

- İptal kararından sonra dershaneler kapanmıyor. Henüz temel lise için ruhsat almayanlar başvurularını geri çekebilir ve yollarına dershane olarak devam edebilir. Ancak dönüşenlerin durumu ne olacak? Temel liseler, yeniden dershaneye mi dönüşecek?

- Meclis dershaneleri ortaya çıkaran gerekçeleri görerek yeni bir yol haritasını ortaya çıkarmalı.(14.07.2015,Hürriyet Haber)

- Dershane varken hangi veli çocuğunu temel liseye yollayacak? Ailelerin tercihi temel lise değil, dershane olacak. Bu durumda temel lise hangi öğrenciyi bulacak?

Özel Dershaneler ve Özel Öğretim Kurumları Birliği Derneği (ÖZDEBİR) Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Köprülü çocuklarını temel liseye yazdıran velilere tedirgin olmadan Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) bu liselerle ilgili kararını beklemelerini öneriyor: “Hepimiz MEB’in temel liselerin tekrar dershane olup olamayacağına ilişkin sorumuza yanıt arıyoruz. Eğer temel lise için geçici ruhsat alan kurumların dershanecilik yapabileceklerini söylerse, çoğunluk dershaneye döner. Çünkü dershane varken aileler temel liseye gitmez. Velilerimiz de tedirgin olmadan kararı beklesin. Eğer çocuklarını temel liseye yazdıran, ücret ödeyen velilerden vazgeçenler ve dershaneye devam etmek isteyenler olursa onlardan dershane ücreti alırız, okul için ödedikleri bölümü de iade ederiz.”

Eğitim hakkı, temel haklardan biri ve en önemlisidir. Yönetim, eğitimde yapacağı dönüşümü, değişimi; Anayasa’nın belirlediği sınırların koruyarak yapmamıştır. Topluma, yarardan çok zarar veren bu uygulama; tutarsız, iyi planlanmamış bir eğitim politikasının sonucudur.

 
Toplam blog
: 391
: 2555
Kayıt tarihi
: 04.12.12
 
 

Hüseyin BAŞDOĞAN, 1942'de Malatya- Arapgir'de doğdu.Arapgir Ortaokulunu, Diyarbakır Öğretmen Okul..