Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '06

 
Kategori
Eğitim
 

Milli Eğitimden not komedisi

Milli Eğitimden not komedisi
 

Milliyet Gazetesi eğitim sayfasından 23 Aralık 2006 tarihli bir haber (1):

" Milli Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği'nde değişiklik yapıldı. Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlanarak yürürlüğe giren değişikliğe göre, ''not' yerine ''puan'' sistemine geçilecek. Bir dersin dönem ve yıl sonu puanı hesaplanırken aritmetik ortalamanın yarım ve yarımdan büyük kesirler olması durumunda tama yükseltilmeyecek. Puan, virgülden sonra iki basamak yürütülerek, karneye olduğu gibi aktarılacak. Öğretmenler, taktir hakkını kullanarak dönem notunu yükseltemeyecek. Önceki uygulamada, öğretmenler taktir hakkını kullanıp dönem notunu bir not yükseltebiliyordu. Okul birincileri de yeni puanlama sistemine göre belirlenecek. "

"Oğlum bu ne tembellik, biz seni dersanelere gönderelim, özel derslere su gibi para harcayalım, sen git matematikten 99,99 al. Yazık senin için yaptıklarımıza"

Virgülden sonra iki hane not verip bunu karneye aynen aktarmanın eleştirisi yapılamaz, yorum da yapılamaz, yapılsa yapılsa mizahı yapılabilir.

Bu sabah haberi önce Cumhuriyet gazetesinde okudum, haberin dizgisinde bir hata olmalı diye düşündüm. Aynı ifadeyi Milliyet'te de görünce bir dizgi hatası olmadığını anladım. Bu durumda Milli Eğitim Bakanlığı bu yönetmelik değişikliğini Resmi Gazete'ye gönderirken bir yazım hatası yapmış olmalı. Virgülden sonra iki hane not verip bunu karneye de yazmak gibi olmayacak birşeyi hiçbir eğitimcinin yapacağını sanmıyorum, hatta bunu Milli Eğitim Bakanlığı bile yapmaz. Bugünlerde yanlış yazılmış diyerek düzelteceklerini umuyorum.

Notu 100 üzerinden not vermek bile gereğinden fazla ayrıntıdır. Virgülden sonra iki hane ise notun 10.000 (yazı ile ONBİN) üzerinden verilmesi anlamına gelir.

Yaptıklarının doğru olduğunu düşünüyorlarsa, benim başka bir önerim olacak: Virgülden sonra dört hane olsun karnedeki notlar, böylece daha hassas olur.

(1) Milliyet Gazetesi (23-12-2006) http://egitim.milliyet.com.tr/Haber.aspx?HaberNo=4387

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..