Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '11

 
Kategori
Futbol
 

Milli Takım Rahatladı! Türkiye 2-0 Avusturya

Milli Takım Rahatladı! Türkiye 2-0 Avusturya
 

Arda, sahanın yıldızıydı...


Açıkçası, Milli Takım aday kadrosuna baktığımızda, sanırım çoğumuzun bu kadrodan bir beklentisi yoktu. En azından benim yoktu. Kadroyu gördüğümde, ligdeki futbolcuların yeteri kadar takip edilmediği, Türk futbolcusuna da gerektiği gibi değer verilmediğini düşündüm.

Sahaya çıkan 11'e baktığımızda, ben biraz zayıf gördüm. Defansif anlamda, Hakan Balta'dan başka sol bek yok mu memlekette diye düşündüm. Orta alanda, Mehmet Ekici'den daha yaratıcı bir futbolcu olması gerektiği fikrindeydim. Çünkü Mehmet, bana göre bu maç için tecrübesiz. Onun yerine bir Mehmet Topal'la başlanması, bana göre daha doğru olurdu. Bunun dışında, Burak Yılmaz da iyi olmasına iyi fakat Semih'in birazcık kırıldığını düşündüm.

Öncelikle, Hakan Balta beni bu maçta yanılttı. Defans hattı gerçekten kuvvetliydi. Bekler, ofansif anlamda takıma çok iyi destek verdi. Hakan Balta'nın taçtan bir asisti, Gökhan Gönül'ün de bir golü var. Sanırım bu örnek bile beklerin rolünü anlatmada yeterli olur. Pas trafiğinde de etkiliydi bu oyuncular. Orta alana gelirsek, birbiriyle oynayabilen fakat yeteri kadar hızlı olamayan futbolcular vardı. Avusturyalı futbolcular, bizim üzerimize geldiğinde ve baskı yaptığında topu kazanabildiler. Yeteri kadar sert ve agresif değildik, eğer öyle olabilseydik Avusturya karşısında farka gidebileceğimiz güçsüz bir takım görüntüsündeydi.

Arda için ayrı bir paragraf açmak istiyorum. Arda'yı eleştirmek istemiyorum fakat Galatasaray'da eminim böyle oynamazdı. Milli Takım onun için çok ayrı bir hava, çok ayrı bir fırsat. Bugün, gerçekten hücum hattında en etkili ve en akıllı futbolcuydu. Milli Takımımızın böyle futbolculara ihtiyacı var. Bu kadar zamandan sonra ilk 11'de başladığı maçta hem etkili oynaması, hem de golü atması beni şaşırttı doğrusu, bu kadar üstün bir performans beklemezdim. Ta ki, Milli Marşımızı okurken gözlerindeki hırsı, isteği, ışıltıyı görene kadar...

Burak'tan bahsetmeyi de isterim. Rakip defansı bozdu, pozisyona da girmedi, kaçan pozisyonları gençliğine veriyorum. İleride Milli Takımımıza daha faydalı olur. Bununla beraber, Gökhan Gönül'den bir kere daha bahsetmek istiyorum. Semih'in pası gerçekten çok güzeldi fakat bu kadar akıl dolu, böylesine güzel bir gol daha olamaz herhalde. Cidden mükemmel bir goldü, kimsenin bunu inkar edeceğini düşünmüyorum.

Bence ay yıldızlı takımımız, bugün üstüne düşeni yaptı. En azından sahada puan almak ve ilerleyebilmek için vardı, bunu da başardı. İyi de oynadığımız kanaatindeyim fakat biz bu oyunumuzun üstüne bir şeyler koymazsak, önümüzdeki maçlar daha da zor olur. Çünkü herkes Avusturya gibi değil, çok daha dişli rakiplerimiz var. Yine de millilerimizi tebrik ediyorum, her maçımız böyle olsun...

 
Toplam blog
: 313
: 1350
Kayıt tarihi
: 21.03.07
 
 

1996'nın ilkbaharının dünyaya getirdiği birçok çocuktan biriyim. Milliyet Blog'da yazmaya yaşım h..