Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Murat GÜLCEK - Yakamoz35

http://blog.milliyet.com.tr/gulcek

11 Eylül '08

 
Kategori
Futbol
 

Milli takım takıldı

Milli takım takıldı
 

Ay yıldızımız


2010 dünya kupasına gitmeyi isteyen milli futbolcularımız.Sanırım kendilerini İspanya ile birlikte direk finallere gideriz havasına kaptırmışlar.Oysa kazanılan Ermenistan maçında bile beni ve birçok spor yazarını tatmin edememişlerdi.Milli takımı eleştirdik mi kötü eleştirmedik mi iyi oluyoruz.Ben kötü olmaya razıyım neden ? Çünkü önümüzde bir Belçika maçı var.Maçtan önce bir sürü spor yazarı bu takımın yeni bir yapılanma içinde olduğunu ve bunu şimdilik iyi uyguladıklarını yazıp çiziyor. Dün akşam bunu bizlerede gösterdiler zaten.

Şimdi kimse bana takımda eksikler vardı demesin.Şu eksik mazeretinin arkasına saklanmayı bir kere ülke olarak bırakmalıyız.Kim eksikti mesela Mehmet Aurelio çok mu önemli eksik evet önemli bir eksik.Fakat bakın Fenerbahçe'ye Mehmet'sizde oynayabiliyor.Yani alternatifsiz bir futbolcu yoktur.Ne olur en fazla o bölgede biraz zorlanılır.Milli takıma bakıyoruz o bölgede değil her bölgede zorlanıyor.

Oyunumuzu bozan en büyük etken Tuncay'ın çok erken sakatlanması oldu.Buna karşı değilim çünkü onu Fenerbahçe'den hepimiz iyi tanıyoruz, agresif bir futbolcu.Her topa koşan, ileri geri oynayan, sürekli yer değiştiren yani karşı takımı bozan bir futbolcu.Kısa süre oynasada ne kadar etkili olduğunu gördük.Fakat o çıktıktan sonra takımı adına olumlu bir iş yapan bir tane futbolcu gösterin bana.Kendi sahamızda oynuyoruz ilk yarı pozisyonumuz yok diyebilir miyiz ? Ben derim.

Avrupa kupalarına giderken Terim'in masallarını dinledik.İşte yeni bir kadro oluşuyor, bunlar deneyerek olur, yeni adamlar kazandırıyoruz takıma, ilk onbir henüz oturmadı gibi.Son dakika golleriile Avrupa üçüncüsü olmayı başardık.Fakat o kadar maç yapıldığı halde hala kadro sabitlenemiyor.Hakan'ın yerinde o mevkide hiç görmediğimiz, hazırlık maçlarında bile denenmeyen Çağlar'ı görüyoruz.Ben Çağlar kötü bir futbolcu demiyorum ama oynaması yanlış bana göre.Orada oynaması gereken biri varsa Şükrü Saraçoğlu'nun her karesini bilen Uğur Boral'dır.

Golü hepiniz görmüşsünüzdür.Mahalle maçında atılan gollerden.Bizim ülkede yan top hastalığı var.Sadece milli takımda değil örneğin Fener'dede var.İki tane boyları sırık gibi uzun futbolcumuz var.Dev gibi kalecimiz var.18'in içinde adam fazlalığımız var.Orta ve gol...Bu kadar ucuz. İkinci yarı gelen değişiklikler takımı biraz hızlandırsada pekte etkili oldu diyemem.O hız kendi sahasında yenilip rezil olmak istememe hızı.Biz bu hızı iyi biliriz, son dakika hızları bunlar.Nitekim bir penaltı ve bir gol kazandırdı bize.İkinci golü atacak halimiz yoktu zaten.Belçika takımı oldukça sert bir futbol ortaya koydu.Oyun tarzları zaten oynatmamak üzere kurulmuş.Genç bir takım çok koşuyorlar ama futbol ne oynuyorlar nede oynatıyorlar. Bizimkilerde pek oynamak istemedikleri için beraberliğe razı oldu iki takımda.

Sonuç olarak şunu söyleyebiliriz.Bizim gibi favori bir takım en azından evindeki maçları ne yapıp edip kazanmalı.Avrupa Kupası grup elemelerindede evimizdeki maçları kazanamayarak ne kadar sıkıntılara girdiğimizi gördük.Bosna'yı zar zor bir sıfır yenmiştik elemelerde.Dün Bosna gol oldu yağdı Estonya'nın üzerine.Evimizde oynayacağımız maçta onlarda zorluk çıkaracağa benziyorlar.Ne olursa olsun içerideki maçları kazanmalıyız.İnşallah tur son maçlara kalmaz.Milli takımımıza tekrar başarılar dileyerek noktalıyorum yazımı.

 
Toplam blog
: 150
: 1014
Kayıt tarihi
: 25.04.07
 
 

İzmirliyim;Şehrimi ve ülkemi seviyorum.Yaşamayı seviyorum. Eğlenmeyi, eğlendirmeyi seviyorum..