Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '17

 
Kategori
Blog
 

Milliyet Blog, blogger ve polemik

Milliyet Blog, blogger ve polemik
 

Logomuz


Milliyet Blogla Türkiye gündemine giren blog (e.günce) ve bloger (hobi yazar) olgularıyla birlikte bu ortamda sataşma arayanların dürtüleriyle polemiklerde türemeye başlamıştı, 10 uncu yılıma kadar haksız ve seviyesiz polemiklere muhatap oldum, ben yazmaya devam ediyorum da onlar nerede? 

Milliyet Blog portalı (elektronik ortamı) hobi yazarların gündemlerini sundukları (günümüz deyimiyle paylaştıkları) en önemli ortamdır. Biz de burada yazarak zihinsel eksersiz ve deşarj yaşama imkanını kullanıyoruz. Emeği geçenlere teşekkür ediyoruz. 

Blog ortamı (e.günce) yazanın istediğini paylaşabileceği çok güzel bir imkandır. Ancak yanlış algılara fırsat vermeyecek kadar adil olmalıdır düşüncesiyle ORTALAMA OKUNMA SAYISINA dair yazdığım blogta; internet ve google aracılığıyla ulaşılamayacak bilgi kalmamışken, birilerinin başka bir portaldaki ansiklopedik bilgiyi (isim değiştirerek veya başlık atraksiyonlarıyla intihal ederek) kendi sayfasında yayınlayarak aldığı tıklar onun 'ortalama okunma sayısını' yükseltiyorsa ortada bir haksızlık olduğunu vurguladım.    

'Ortalama okunma sayısı' blogerlar arasında bir karşılaştırma kriteri ise;  kendi ürününü yazanla, başka portaldan (intihal ederek) alıp sunanın karşılaştırma kriteri demektir, ki; işte haksızlık budur.

Ortalama okunma sayısına dair blogunu kendi açımla irdeyip yazmışken, başka blogerlar yorumla bana eleştiri ve önerilerde bulunabilirler, şahsın hukukunu çiğnemeyen ve seviyesizleşmeyen tüm yorumları yayınlarım VEYA başka bir bloger benim bloguma alternatif bir blog yazarak da kendi düşüncesini sunabilir. 

ANCAK bir bloger blogumu aşarak benim ismimi kullanarak şahsıma dair polemik üretecek, kişisel yorumlar yazılacak bir blog yazarsa bu da blogu-ortamı kişiselleştirerek düzeyi alt sınıra çekmek olur ki; ben bu seviyeye inmem. 

Bir blogerin blogunu kişiseleştirerek blog yazmayı ve başka blogerların da yorumlarıyla katılmaları, blog ile blogeri ayrıştıramayan bilinç ve algı eksikliği olarak izliyorum. 

Üretenler gündemlerini yazarlar, üretemeyenlerde kes-yapıştır veya alıntıları birleştirme yapabilirler ama kişisel üretim ile kes yapıştırın ortak kriteri 'ortalama okunma sayısı' olmamalıdır, olursa haksızlıktır. 

Yanlış anlaşılmasın büyük çoğunluğu birikimlerimin ürünü, düşünmeye zorlayan yazı tarzım için 1.000 den fazla olan ortalama okunma sayım düşük bir sayı değildir. Hatta yazmaya başlarken öngördüğüm 100 den fazlanın 10 misli olduğundan bu konuda bir rahatsızlığım yoktur. Sadece ortadaki bir durumu farklı açıdan tartışılsın diye gündeme getirdim...  

ANLAŞILAN kendi blog tarzı nedeniyle (iç dünyasında alınarak) durumdan rahatsız olanın benim adımı kullanarak yazdığı blog ve henüz blog bloger ayrıştırma bilinci oluşmamışlar beni enterese etmeyeceği gibi onların iç dünyalarının dışa yansıması olarak algılarım.

Blogerlar değil, bloglar eleştiriye ve öneriye açık olmalı ama polemik seviyesizliğine inmemeli diyerek kimsenin ismini kullanmaıyorum. Her okuyan veya yazan önce aynaya bakıp kendini tanımlamalıdır.    

www.kadrikanpak.com

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..