Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '16

 
Kategori
Blog
 

Milliyet Blog 10. yılında

Milliyet Blog 10. yılında
 

google


Bilmem kaçıncı kez tıknefes oldu.

Blogcular, daha da tıknefes. 10 yıl, aslında bir yazarın çıraklık dönemidir. Buradakiler, yazmaya 40’ından sonra başladığı ve 50, olağanda eski kuşakların vefat yaşı olduğu için, 10 yılda 3-4 kez ipi una serdiler. Dönen oldu, dönmeyen oldu.

Meydan da; dizilere, nümerolojiye ve en çok yazan blogcumuzun limon suyu mucizelerine kaldı.

MB’dan önce de, blog maceralarım olmuştu. Menzili olduğunu baştan biliyordum o sayede. Tecrübe ile sabit olarak.

Öyle de oldu.

Ben kapatılır diye bekledim. Özellikle gazete el değiştirdikten sonra.

Öyle olmadı.

RB da aynı minvalde. Reklam gelirini garantiye aldılar. Ona tamam.

Ancak 10 yıl, 10 bin küsur kişiye yönelik hiçbirşey yapmamak için, çook uzun bir süre. Hani, insan düşmanına karşı bile, bu kadar ilgisiz olamaz.

Bir tanecik yılbaşı buluşmamız oldu. Ona da, ayağımı burktum gidemedim.

Buraya gelecekbilim amaçlı geldim. O amaç, 5 yılda menziline erdi.

Ben de, 2-3 kere boşladım burayı. En sonuncusu, son 6 aydır olmakta.

Sonra dedim ki ‘pilavdan dönenin kaşığı kırılsın’, bırakan MB’un kendisi olsun. Ben yola devam edeyim.

Öyle de yapmaya başladım ve devam edeceğim.

Gediklilere önerim yok.

Yaşamın vaadi ve sözleşmesi olmadığı gibi, bu veya başka bir bloğun da vaadi veya sözleşmesi yok.

Gidişlerini veya kalışlarını, blogcuların kendi bireysellikleri belirleyecek.

Kendi hesabıma, 2006 MB, 2012 RB diye bakınca, 2018 gibi bir yeni giriş düşünebiliyorum.

Her türden blog için, 2015 başından beridir alan boşalıyor. Günde 2 bin tıklamalı birçok yeni blog sitesi oluştu o yüzden, hiçbirinin de doğrultusu yok. Günde 200 binden 100 bine düşen MB, oralara tenezzül etmiyor.

Açımlayayım:

Günde 27 küsur bin tıklamalı bir site (ara ölçekte olarak), yıllık ceman 10 milyon tıklama ile, yılda 100 bin ila 1 milyon dolar reklam cirosu yapabilir.

Ben RB’de günlük 2 bin kusür tıklanıyorum. Popüler konu yazmıyorum. İlk 10’daki vasat’ım.

Demek ki benim gibi 5-10 kişi ile yeni bir yol açılabilir. Sıfırdan. En çok 6 ayda.

Bu işin altyapısı, pek pek 50 bin dolar.

Ancak en az 3 profesyonel ve tam zamanlı ilgili kişi gerekli: Teknik sorumlu, yazısal editör ve genel yönetici / sahip / sorumlu olarak. 2’si maaşlı olur, 1’i yatırımcı olur. Maaşlıların maliyeti, yıllık 30-35 bin dolar olur.

Vurgu:

Facebook grupları, bir zamanların e-grupları gibi olmaya başladı. Epeyi sanal cemaat oluşuyor bu sıralarda. Konusal ayrışmalar da orada görünüyor.

MB’un günlük 200 bini de, konu olarak şöyle dilimlenebilir ve seçilebilir belki:

Spor, büyü / fal / burç / astroloji / nümeroloji / UFO / vs, yemek, sanat-kültür, politik / güncel / dünya, ilişkiler, dizi, sağlıklı yaşam / şifalı bitkiler, bilim / teknoloji, markalar / ticari site, vd...

9-10 altbaşlık olabilir yani. Zaten 200 bini 9’a böldün mü 27 bin eder.

MB bu altbaşlıklara bölünme olayını yapamaz. Ne sahibinin eğilimi, ne de editörlerin yetkisi o yönde değil.

MB, bir ilki becerdi: Sanal basında blogculuğu kurumsallaştırdı.

Zirvedeyken bırakamadı.

Kapanana dek, epeyi sarsılacaktır demek ki...

Olsun, buradaki 10 yılımı, iyi veya kötü, ölene dek keyifle anımsayacağım...

Çıkış:

Dilerim, Blogger’ın ilkesini uygularlar ve kalıcı kayıtlı bir site durumuna dönüşürler. Yoksa, çok değil 3 ayda, ‘bir zamanlar MB’ olur. En az 100 site, öyle oldu çünkü.

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..