Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '09

 
Kategori
Blog
Okunma Sayısı
360
 

Milliyet Blog Aralık 2009 İstatikleri

5.200 üye var.

216.000 blog yazılmış. (Teknik nedenlerle, yayınlanıp silinenler de, bu sayıya dahil olmalı.)

En çok blog yazan 20-25 kişi tüm blogların % 10’unu yazmış.

Yazar başına 40 küsur blog düşüyor.

Ayda yazar başına 1-150 arası blog yazımı düşüyor.

Buradan dolaylı olarak ve kabaca, 1.000 yazarın 200.000, 4.200 yazarın 16.000 blog yazdığı sonucu çıkarsanabilir. Bu 1.000 yazarın çoğu ilk üyelerden oluşuyor. Diğer bir deyişle, en çok yazan yazarların en az yarısı, yeni gelenlerle aynı ortalama hızda metin yayınlıyor.

Üye başına 2 yıl üyelik süresi düşüyor.

Haftada 1.200 civarında blog yazılıyor ve bu ortalama son 1 yıldır aynı seyrediyor sayılır.

Haftada 275.000, günde 40.000 blog okunuyor.

Okur başına günde 4 blog okunuyor. (Yaklaşık 10 dakika edebilir.) Bu sayı uzun süredir sabit ve bu da belli okurların belli yazarları okuduğu kanısını güçlendiriyor.

Bloglara bakan ayda 2 milyon kişiyle, Milliyet’in internet sitesinin günde 2 milyon ziyaretçisi 1 yıldır aynı.

Blogların gideri, sabit giderler (altyapı yatırımı) 20.000-30.000 dolar, 3 editör ve 1 başeditör (veya sahip / moderatör) olmak üzere, yıllık 100.000 dolar gibi tahmin edilebilir. Aldığı reklamların bunu aşağı yukarı karşıladığı kanısındayım. Blog kara geçerse de, bu miktar yılda 50.000 dolardan fazla olmaz. Oransal olarak yüksek ama bir dolar milyarderi için küçük bir kar.

4 yılın sonunda bir gazeteye transfer olan blogcu, bilinen kadarıyla olmadı. Bu da Türkiye’de blog merkeziyetçiliğinin, G-7’dekilerden farklı olarak ele alındığı anlamına geliyor.

Türkiye internet ticaret yıllık toplantısına, Milliyet Blog varken, düzenleyenler arasında Milliyet Blog’un sahipleri de varken, Milliyet Blog’dan çağrılanlar olmadı.

Blog yazarları arasında, ticari açıdan gerçekten kar getirecek denli çok okunanlar var. Bunlardan da yararlanma yoluna henüz gidilmedi. (Kamuoyundan habersiz anlaşmalar hesapdışı sayılıyor.)

Onpunto ve tirajı varken kapatılan matbu ürünler tarihi, bize konunun bizim bildiklerimizden başka yönlerde ele alındığı kanısını düşündürüyor.

Sonuç?:

Tamam, devasa bir sanal kurum oluşturuldu. Ancak bu kurum ne yapılacak? Hiçbirşey yapılmayacak mı?

Öyle görünüyor.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

benim hesap olarak incelemişliğim yok ama allta üstte hatta yorum yaparken çıkan kutucuklada dahi bannerlar var reklam olarak. Belki 1 yıldır okur bazında belli bir stabilite olabilir aktörler değişse dahi, ama alınan reklamların arttığını düşünmüştüm. Birisi dergiye geçti ama özel durumdan mı bilemem. Bildiğim 2 kişi de yerel gazetelerde yazmaya başladı. Bu kurum kar getiriyor gazeteye diye düşünüyorum. Belki yazarlar için de bir demokles in kılıcı durumu olarak kullanılıyordur gazete bölümünde. belki de sadece kuruntum. sağlıcakla.

Ezgi Umut 
 01.12.2009 14:25
Cevap :
Elinize sağlık. Gözümden kaçan ayrıntıları eklemişsiniz. Blog aracılığıyla matbu yayın yaşamına geçebilen arkadaşları tebrik ediyorum. Kar konusunda ise kabaca aynı şeyi hala düşünüyorum, getirimiz pek bol değil henüz. Ancak global medya devi Murdoch'un internet haberlerini paralı yapmaktaki ısrarının Türk internet medyasına nasıl yansıyacağı durumu, sonucu etkileyebilir. Satır arasında gösterdiğim ise şuydu: 4 yıl böyle gitti ama 4 yıl daha böyle aynen gitmeyecek.  01.12.2009 16:32
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 2217
Toplam yorum
: 1121
Toplam mesaj
: 127
Ort. okunma sayısı
: 496
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster