Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '08

 
Kategori
Blog
 

Milliyet Blog’da “Yorum”

Milliyet Blog’da “Yorum”
 

“CHP’de parti içi demokrasi yoktur” başlıklı yazımı şöyle bitirmiştim (1): “Neden dersiniz?”

Bu yazımı da son zamanlarda siyaset kategorisindeki tüm yazılarımda yaptığım gibi yoruma kapatmıştım. Mine Sevinçoğlu (2) başka bir bloguma yorum gönderip, hem soru sorup hem de yoruma izin vermememi eleştirmiş. Haksız da sayılmazdı. Hem soru sorup hem de yanıt verme şansı vermemiştim. Mine Hanım’a bir mesaj yazıp durumu açıkladım:

“Yorumlara neden kapatıyorum

Mine hanım, başka blog'a gönderdiğiniz yorumunuzu okudum. Bloglarımın kimilerini yoruma kapattığım için çok fazla eleştiri yorumu ve mesajı alıyorum. Kimi bloglarımı neden yoruma kapattığım konusunda bloglar yayımladım. Çoğunlukla siyasi konularda yazdığım blogları yoruma kapatıyorum çünkü polemik yaratmak istemiyorum. Bir nedeni de hem olumlu hem de olumsuz içerikli çok sayıda yorumlardaki düzeysizlik. "Ben AKP'ye laf söyletmem" görevi verilmiş, işleri yorum yazmak olan kadrolu parti elemanlarının olduğuna artık çok eminim. Gazetelerde haberlere yorum izni var, ancak gazete yazarlarının yazılarına yorum izni verilmiyor. Sonuç olarak, gelen yorumlarla üzüleceğime yoruma hep kapatmayı yeğliyorum. Aslında YALNIZCA BLOG YAZARLARI YORUM YAZSIN seçeneği olsa bu seçenekle yoruma açmak isterim.

Saygılarımla”

Mine Hanım bu mesajı kendi sayfasında yanıtlamış:

“Bana pek böyle yorum gelmedi ama tabii siz daha gündeme yönelik yazdığınız için bu tarz yorumlar geliyordur. Haklısınız.Selamlar.”

Daha sonra Bibliyofil bir blog yazıp bu yazıma yorum yazamadığından yakınmış (3):

“Ben, Sayın Tiryaki’nin öne sürdüğü karşılaştırmalarda bazı noksanlıklar olduğunu düşündüğüm ve bu düşüncelerimi yorum olarak yazısına sunamadığım için bu blogu yazma gereği duydum.”

Yorumlar, sorular ve mesajlar bize gelmeden editörlerimizin denetiminden geçtiği için içinde açıkça hakaret içeren, düzeysizliği açıkça belli olanların bize gelmediğini biliyorum. Beni rahatsız eden yorum/soru/mesajlardaki üstü kapalı olarak yazılanlar, imalar. Bunun yanında kendi başına fazla birşey ifade etmeyen ancak yukarıdaki blogla birlikte yayımlandığında yayımlayamayacağım yorumlar geliyor. Bunları editörlerin yakalayıp reddetmesi olanaksız.

Böyle yorumlar geldiğinde canım sıkılıyor, üzülüyorum. Ben burada canımı sıkmak için yazmıyorum ki. Bu bir hobi ve hobi olarak kalması için kimi bloglarımı yoruma kapatıyorum.

Milliyet Blog’la ilgili iki önerim olacak. Biri bu mesajda yazdığım yalnızca blog yazarlarına yorum yazma izni vermek, diğeri de yorumları redderken o yorumu/mesajı yazanların o andan sonra başka yorum yazmasına engel olmak.

YALNIZCA MİLLİYET BLOG YAZARLARI YORUM YAZSIN

Mine Sevinçoğlu’nun, Bibliyofil’in ve Milliyet Blog yazarlarının çoğunun yazdığı yorumlar olumlu veya olumsuz olsun beni üzmez veya rahatsız etmez.

Milliyet Blog yazarları burada kurumsal bir kimlik kazandıkları için, küçük istisnaları saymazsak, yorumlarını yazarken daha özenli davranıyorlar. Blogları yoruma kapatırken Milliyet Blog yazarlarını bunu dışında tutabiliriz. Blogları yayımladığımız sayfada “Yalnızca Milliyet Blog yazarları yorum yazsın” seçeneği yeralır.

Dileyen blog yazarı herkesin yorumuna açar.

Dileyen blog yazarı yalnızca MB yazarlarının yorumuna açar.

Dileyen blog yazarı herkesin yorumuna kapatır.

YORUMLARI REDDEDERKEN YORUMCUYU HEP YASAKLAYABİLELİM

Gelen yorumu reddederken “bu kişi bana bir daha yorum yazmasın” deme şansımız olsun. Gelen yorumları yayınlarken işaretlerle ifade edilen “Kabul et”, “Yanıtla”, “Reddet” seçeneklerine eklenip yorum yazanı tamamen reddetme olanağı veren 4. seçenek eklensin. Bu reddi daha sonra kaldırabilme olanağı da verilsin.

SONUÇ

Milliyet Blog yorumları, gazetelerin yorumlarıyla karşılaştırılamaz bile (4). Milliyet Blog yorumlarıyla da nezih bir ortam. Bu önerilerimi değerlendirerek daha güzel olmasını sağlayabiliriz.

(1) CHP’de parti içi demokrasi yoktur (22-2-2008): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=105233
(2) Mine Sevinçoğlu: http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=665638
(3) Bibliyofil “Ne olur CHP’nin antidemokratlığına biraz göz yumsanız” (23-4-2008): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=105495
(4) Okur yorumları gazete kapattırır mı (12-4-2008): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=103594

Ankara, 23 Nisan 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..