Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '09

 
Kategori
Blog
 

Milliyet Blog’da bir bloguma bir günde 50 bin tıklama

Milliyet Blog’da bir bloguma bir günde 50 bin tıklama
 

Google, 3 Ocak 2009 Saat 11:40


Gecenin ilk saatlerinde, Milliyet Blog’a, Hadise’nin Eurovision şarkısı ile ilgili görüşlerimi yazdığım bir blog gönderdim (1). Sabah 10 sıralarında henüz yayında değildi. Saat 10 ile 11 arasında yayına girdi ve tıklanma sayısı hızlı bir şekilde artmaya başladı. Hemen binlere ulaştı, iki saat sonra 10 bin, geceye doğru 50 bini geçmişti.

Sayı binlere geldiği zaman nedeni bulmak için ilk olasılık olan Google News (Haberler) sayfasında “Hadise” yazarak arama yaptım, bu blog en yukarıdaydı. Çok tıklanmanın nedeninin bu sayfada üstte çıkması olduğunu anladım. Bir de Google Türkiye sayfasında arama yapınca sayfanın en üstündeki “Hadise için haber sonuçları” başlığı altında benim yayımladığım blog vardı. Öğle saatlerinden geceye kadar hep orada kaldı. Bu blogu yazdığım saatte tıklanma sayısı 55 bini bulmuştu.

Yılbaşında TRT’de gösterildikten sonra Hadise’nin çok arandığı belliydi. Google Trends ve Google Insights ile araştırdığımda Aralık ayının son günlerinde “Hadise” aramasında çok hızlı bir artış olduğu çok net şekilde belli oluyor. Henüz 2009’un ilk günleri değerlendirmeye alınmamış. O günler değerlendirmeye alındığında çok daha hızlı bir artış olacaktır.

Milliyet Blog'da, 2 yılı aşkın zamandır 1300’den fazla blog yayımladım. Bunlardan en çok okunanı Kasım 2008'de Issız Adam’ın müzik albümü ile ilgili yazdığım yazıydı ve tıklanma sayısı 1 ay kadar bir süre içinde 23 bine ulaşmıştı. Ondan önce, Kasım 2006'da Ceyhun Atuf Kansu’nın bir şiirini anlattığım yazım 2 yılda 13 bin tıklanma sayısına ulaşmıştı. Tüm blogların ortalama okunma sayısı bugünkü çok tıklanan blogdan önce 875 olmuştu. Şimdi 900'den fazla. Kendimi çok yazan ancak az okunan bir blog yazarı olarak tanımlardım. Şimdi sayfamda tıklanma sayısı 50 binlerden daha çok olan bir blog “en çok okunan blog” başlığı altında duracak. Yarım günde oluşan bu kadar tıklamayı yeni yıl piyangosundan çıkmış gibi değerlendiriyorum. 2 yılda oluşan 13 bin tıklanma benim için daha değerliydi.

Bu 50 binden çok tıklanma ne içeriği iyi olduğu için ne de yazı çok iyi yazıldığı için gelmedi. Bu kadar çok tıklanma tamamen şans eseri yani Google’da bir sözcük (Hadise) arandığında en üstte çıktığı için oldu. Her blog yazarı böyle bir sürprizle karşılaşabilir, böyle birşey olursa şaşırmayalım ve hemen Google'da konuyla ilgili aramalar yapalım.

(1) Eurovision’da Hadise birinci olamayacak, çünkü... (3-1-2009): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=153665

Ankara, 3 Ocak 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..