Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '12

 
Kategori
Blog
Okunma Sayısı
159
 

Milliyet Blog’da değişim mümkün mü?

Güvenilir üye olamamak kadar kötüsü yok. Bir yazı yazıyorsunuz. Yayına girmesi bir ihtimal.

Düşüncelerinizden taviz vermek zorunda kalabiliyorsunuz.

Son günlerde bazı yazılarımın yazdığım günün ertesinde yayına girmesi beni huzursuz ediyor.

Editörlerin işi başından aşkın elbette. Binlerce üye ile uğraşmak kolay değil.

Benim bir önerim var:

İçinde sakıncalı kelimeler bulunmadıkça bütün bloglar yazarın elinden çıktıktan 10 dakika sonra yayına girsin. Bu 10 dakika yazarın düzeltme payı olsun.

Fakat dengeyi sağlamak için de bloglarda “şikayet et” butonu bulunsun.

24 saat içinde okuyucuların belli bir bölümünden şikayet alan blog yayından kaldırılabilir.

Bu uygulamayı talep etmemin nedeni editörlere akıl vermek değil işlerinin hafifletmek için öneriyorum.

Yazının içersindeki sakıncalı kelimeleri sistemin algılayabileceğini düşünüyorum.

Mesela bilgisayarlarımızda yazı yazmak için kullandığımız Microsoft Office Word programı hatalı yazılan kelimelerin altını kırmızı zikzakla çizerek kullanıcıyı uyarıyor. Editörlerin kullandığı sistem de bu hatalı kelimeleri seçer diye düşünüyorum.

Bir kez daha üstüne basa basa söylüyorum ki niyetim ukalalık değil çözüm önerisi sadece.

Bir de bazı yazarların kendi sayfalarını önermelerini hiç etik bulmuyorum.

Öneri üç kısımda oluyor: 1 Beğenilen yazar, 2- Başka bir yazarın beğenilen yazısı 3- Yazdığımız yazılardan bazıları.

Yazar kendisini önerdi mi birinci gruptakine giriyor. Ve kendi resmine tıklamak F5 tuşuna tıklama etkisini veriyor.

Editörlerin bu konuyla ilgilenmesini rica ediyorum.

Bir de eskiden yorum yazarken yoruma başlık yazardık. O zaman yorumlar daha da güzel görünürdü.

Bu başlık özelliğini isteğe bağlı olarak yeniden koyulmasını talep ediyorum.

Eğer bu yazıyı yayına verip de diğer yazarları da haberdar ederseniz memnun olurum.

Dilimiz sürçtüyse cezamız kesile.

Asi Güvercin

asiguvercin60@hotmail.com

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

( NO: 2 ) İşte onun gibi. Buluşlarını arkadaşlarınla paylaş. Kaybolan imleci, enkazın altından nasıl kurtardın? Di mi? AKUT gibisin alimallah. Yap böylesi bulışlar, istifade edelim. İdare kaldıysak, yandık Allah yandık. Öteni berini düzelt. Pulsuz " Cici çocuk olucam. Üstüme yemek yerken döddkmicem. Yalınayak sokaklarda dolaçmıcem" diye de dilekçe ver. Nereye ver? Karşıyaka'nın muhtarı ve de Blog Mahallesinin muhtarı İlyas Bayram'a.. Bu kadar basit. Sen sen ol. Kendi işini kendir gör. Dilekçe, milekçe verme. Yeni yeni buluşlar üret. İlyas bu sıralar çalışmıyor. Onu, sayende başkanlıktan düşürelim. Seni muhtar yapalım bloglara. Durup durup bloglar için cansiperane yazılar yazıyorsun. Valla acıklı Adana gibi koyuyor insana. Kendini ezme, üzme. Bizi de üzme. Tamam mı? Kal sağlıcakla.

Muzaffer Cellek 
 09.04.2012 16:17
Cevap :
(2. bölüm) Mesela ben Arial yazı tipinin 16 puntoluk boyunu kullanıyorum. Eğer aşağı doğru yazılacaksa üstteki menüden Sözcük kaydırma fonksiyonunu kullanmakta fayda var. Yazı tipi seçeneği zaten sözcük kaydırmanın hemen altında. Herkes biliyor mu bilemem ama blogu kullanıp da bu özelliklerden haberi olmayanlara benden hatırlatması. Blogumdaki düşünceyle ilgilenip yorum yazarak fikrinizi beyan ettiğiniz için teşekkür ederim. Sağlıcakla kalınız.  09.04.2012 18:53
 

Senin sözün niye dinlenmez biliyor musun? Güvercinin başındaki "Asi"" den dolayı. Antipatik oluyorsun. Halbuki duruşun, ağzına vur, lokmayı al cinsinden. Önerilere gelince. İdarenin esas ana temeli, yap,geç, seyret üzerine kurulu. Geçerli formülüHeri bu. Şıracının baş parmağındaki hüner gibi. Kaldırıyorun doluyor. Kapatıyorsun parmağını, akan şıra kesiliyor bardak dolunca. A be kuzum. Bu işleri telefonla hallet. Çok nazik, derinden bir sesle sana hitap eden editörümüzün başkanına anlat. Hem kırgınlıkların gider, kalkan tüylerin dümdüz olur, sıkıntın mıkıntın kalmaz, kendine gelirsin. Duyduğun ses, "terapi" gibidir alimallah. Gerekli aydınlanmayı alırsın bedavadan da aldığın rahatlama terapisi de cabası...Bu önerilerin var ya, yeniden PC yazılım statüsüne girer. Yeni baştan yazılım uğraşıları gerek. Yeni yeni "istemezükçülerin" peydahlanması gerek. Bak senden örnek aldık. N'apıyoruz, Yorum cevabı yazarken o kutunun fendini, bir elense çekip,çimenlere sermiştin ya hani (DEV 2 )

Muzaffer Cellek 
 09.04.2012 16:08
Cevap :
Merhaba Muzaffer abi. Hakkımdaki düşünceleriniz için teşekkür ederim. Adımdaki "Asi" kelimesi sizin hoşunuza gitmese de ne yazık ki bana yapışmış durumda. Hatta kişisel bilgilere girip de "Asi" kelimesini sildiğimde orada duran ismin sırıttığını görüyorum. Benim asiliğim bir nevi ironi aslında. Blogda istediğim değişim yazılım değişimi gibi külfet getiriyorsa o zaman başka çözümler üretelim. Editörlerin sayısı ile bir bilgim yok ama bana sanki sayıları yetersiz gibi geliyor. Çünkü bazen yazılarımız hemen yayına girerken bazen de saatlerce hatta günlerce bekletilebiliyor. Muhtarlık konusunda ise yeterli olduğumu düşünmüyorum. O konuda kimin bilgisi varsa o yapsın. Yorum cevabı yazarken yazıyı not defterine kaydırma olayı benim uzun zamandır uyguladığım bir durumdu. Fakat not defterinde işimiz bittikten sonra programı kaydetmeden kapatmakta fayda var. Not defterinin yazı tipi ve boyutu isteğe göre değiştirilebiliyor. (Devamı var)  09.04.2012 18:51
 

Bu yazın "sakıncalı" sözcüklerle dolu Ali Haydar! "Lüzumsuz" sarfedilen her sözcük "sakıncalıdır", biliyorsun. Sen ki bu sitede kıdemli sayılırsın, uğraştığın şu konuya bak! Merak etme, ceza falan kesmezler ama seninki de "lüzumsuz işgaliye" yani!

Ümit Culduz  
 09.04.2012 14:55
Cevap :
Haklı mıyım bilmiyorum ama bana sanki haklıymışım gibi geliyor. Sağlıcakla...  09.04.2012 14:59
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 381
Toplam yorum
: 852
Toplam mesaj
: 40
Ort. okunma sayısı
: 535
Kayıt tarihi
: 07.03.11
 
 

1984 yılında Tokat'ta doğdum. Şu anda İzmir'de yaşıyorum. İki yıldır yazdığım bir ortamda yepyeni..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster