Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '08

 
Kategori
Blog
 

Milliyet Blog’da öykü ve şiir yayımlanırken

Milliyet Blog’da öykü ve şiir yayımlanırken
 

Milliyet Blog yönetimi, bugün anket sonuçlarını açıklayıp bundan sonra Milliyet Blog’da öykü, şiir ve denemeler yayımlanabileceğini bildirdi.

Anket bana geldiğinde kararsız kaldım.

Şiir: Herkesin yazdığı şiir kendine iyi şiirdir. Her şiir yazana anlamlıdır. Şiiri reddetmek olanaksızdır. Şiirler yayımlanmaya başlayınca “siz bu mükemmel şiiri nasıl reddedersiniz” itirazı geldiğinde ne olacak?

Öykü: Öykülerin birbirine benzemesi çok kolaydır. Herşeyiyle kendimizden yazdığımızı düşündüğümüz bir öyküyü, bir başkası, yayımlanmış bir öyküye benzetirse ne olacak?

Özel yaşam: Özel yaşamın tanımı oldukça zordur. Herkesin sınırları değişik çizilmiştir. Yazıyı yazan açıklanacak kadar özel bulmamışsa, başkası ne diyebilir.

Bunları düşünüp anketin seçenekleri arasında gidip geldim, sonunda “herşey yazılabilsin” dedim.

Artık Milliyet Blog daha özgür gibi görünüyor, ancak yeni sorunlar mı başlıyor?

Bu akşam Milliyet Blog'da yayımlanmak üzere bir şiir yazmaya karar verdim. Önce şiiri kafamda kurguladım: Şiir değerli olmalıydı. Çok şeyler anlatmalıydı. Sıradan bir şiir olmamalıydı hatta sıradışı olmalıydı.

Şiirin alışkın olunan kalıplarını zorlayarak bir şiir yazdım. “bir yaşamdır şiir” dedim. Şiirde büyük harf kullanmayı sevmediğim için küçük harflerle yazdım, gerekmediği için noktalama kullanmadım. Altına imzamı attım ve tarihi yazdım. Çok güzel bir şiir oldu.

Çok şiir okudum, hatta en çok şiir okudum. Bu şiir gibi başka şiir görmedim. Hiç kimsenin bu şiirin özgün olmadığını söyleyebileceğini sanmıyorum. Ya söylerlerse, derim ki “ ‘kırk’ ile ‘kırkiki’ arasındaki dizeye bakın. ”

YENİ DURUMLA İLGİLİ ÖNERİLERİM

1. Şiir, öykü ve denemelerin altına mutlaka ve mutlaka imza atılması istensin.
2. Şiir, öykü ve denemelerin altına tarih atılması önerilsin.
3. Şiir, öykü ve denemeler yazılırken Türkçe karakterlerin kullanılmaması konusunda diğer bloglardaki tolerans olmasın.
4. Şiirlerde tamamen küçük harf kullanmak isteyenlere “neden hepsi küçük harf” denilmesin.
5. Şiir, öykü ve denemeler “beğenilmediği” gerekçesiyle reddedilmesin.
6. Şiir çok kısa olabilir, “üç satırlık blog olur mu?” gerekçesiyle reddedilmesin.
7. Öyküler ve denemeler tek parça olarak yayımlansın. Tefrika olarak yayımlanmasına izin verilmesin.
8. Şiir, öykü veya deneme başlığı ayrıca metnin hemen başında da yeralsın.
9. Yazarlar ve şairler daha önce başka yerlerde yayımladıkları şiir, öykü ve denemelerini Milliyet Blog’da yayımladıklarında daha önce yayımlandığı yerleri ve tarihleri yazının altında açıkça yazsınlar.
10. Hiçbir blog yazarının (güvenilir de olsalar) “şiir”, “öykü” veya “deneme” kategorisinde gönderdiği bloglar hemen yayına alınmasın. Bir özgünlük değerlendirmesinden geçirilsin.
11. Özgün yapıtların yayımlandığı bu kategorilerin adları “Özgün şiir”, “Özgün öykü”, “Özgün deneme” olabilir.
12. “Şiir”, ‘öykü”, “deneme” ve bunlar dışında edebi değer taşıyan diğer yazıların yayımlandığı ayrı bir arayüz hazırlansın. Adı Milliyet Blog-E olsun.

(1) Aydın Tiryaki “bir yaşamdır şiir”: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=88691

Ankara, 29 Ocak 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..