Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '09

 
Kategori
Blog
 

Milliyet Blog fotoğraf galerisi artık daha büyük boyutta

Milliyet Blog fotoğraf galerisi artık daha büyük boyutta
 

Galerilerdeki fotoğrafların eski ve yeni boyutunu karşılaştırmak için birleştirdim.


Bugün Milliyet Blog galerisindeki fotoğrafların boyutunu gördüğümde “işte olmuş” dedim. Yeni boyut 673x506 pixeldi. Artık galeride yayımladığımız fotoğraflar güzel görünebilecek boyutta olacak. Daha önceki boyut 400x300 pixeldi.

Bu değişikliğin ne zaman olduğunu bulmak için galerilerde şöyle bir dolaştım. Yeni boyuttaki fotoğrafları 27 Şubat günü hazırlanmış galerilerde gördüm. Yani henüz çok yeni.

Bir güzel özellik daha eklenmiş. Artık bir sonraki fotoğraf için tıklanacak küçük bir düğme aramak gerekmiyor, fotoğrafın herhangi bir yerine tıklayınca sonraki fotoğraf geliyor.

Daha önce hazırladığımız fotoğraf galerilerin hala 400x300 boyutunda olması hayal kırıklığı oldu. Sanırım bizim daha önce aktardığımız fotoğraflar bu boyutta saklandığı için yapacak birşeyleri olamıyor.

Galerideki fotoğrafları bir blogla ilişkilendirdiğimizde galerideki fotoğraflar küçük boyutlarla sayfanın altında sıra sıra duruyor. Galeri linki üzerine tıkladığımızda ilk fotoğraf büyük boyutta çıkıyor ve diğerleri sırayla geliyor. Bu güzel bir uygulama ancak bir de her küçük fotoğrafa tıkladığımızda o fotoğraf büyürse daha güzel olur.

Blog sayfasındaki fotoğrafın şu andaki boyutu sayfa ile uyumlu sayılır. Bunun yanısıra bu fotoğrafa tıkladığımızda boyutu büyüyebilir.

Yaklaşık 2 yıl önce Milliyet Blog’daki resimlerim boyutu hakkında önerilerimi yazmıştım (1):

“Galerilerdeki fotoğraflar 400x300 boyutunda görünüyor. Bu boyut fotoğraf için çok küçük. Artık Internet hızlanıyor, hiç olmazsa 640x480 yayınlayabilirler. Kullanıcı Internet hızına göre dilediği boyutu seçebilir.”

Milliyet Blog’da güzel şeyler oluyor. Galerideki fotoğraf boyutunun büyümesi zamanı gelmişti ve büyüdü. Bu yerinde karar için Milliyet Blog’u kutluyorum.

Ve şimdi....

Son zamanlarda çok fazla fotoğraf galerisi hazırlamıyordum. Fotoğrafların boyutu nedeniyle içimden gelmiyordu. Artık durum değişti, fotoğraflarımı Milliyet Blog Galerisinde yeniden sergilemeye başlayacağım.

(1) Milliyet Blog için önerilerim -6- (2-4-2007): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=33690

Ankara, 2 Mart 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..