Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '11

 
Kategori
Blog
 

Milliyet Blog gemisini terketmeyeceğiz!

Milliyet Blog gemisini terketmeyeceğiz!
 

"...Tesadüfen MB'yi görmüş ve üye olmuştum. Bir süre sonra, bir blogger arkadaşın yazısından, MB yazarlarının başka sitelerde de yazdıklarını öğrendim. Adı geçen site Türkiye'de internet gazeteciliğini ilk başlatan gazeteye aitti. Merakımdan bir göz atayım dedim. İnanın blog sayfasında 5 dakika bile kalamadım. Hem yazılar düzeysiz geldi bana hem de sayfa düzenlemesi nedeniyle boğulacak gibi hissettim kendimi. Ve kaçarcasına o siteden çıktım"

Yukarıdaki yazı, 21.08.2008 tarihli "MB'un en sadık üyesi gerçekte MB'un sakıncalı piyadesi mi?" başlıklı yazımdan alınmıştır...

Ben, MB'nin harika olduğunu 3 sene öncesinden söylemiştim...

Sizler yeni mi uyandınız?

Eski MB'ye bir serenad yapmadığınız kaldı! 

Kör ölünce badem gözlü mü oldu?

Olabilir, yeni uyandınız diyelim ama, o kadar çelişkiye düşüp, o kadar açık veriyorsunuz ki; samimiyetiniz kuşkulu hale geliyor!

Beta sürüme taşındık diye; yok şifrem gidiyor, yok habercim haber vermiyor, yok yorum giremiyorum vs vs demediğiniz kalmadı.

Yahu bırakın şimdi blogunu, sitesini; kuzum sizler bugüne kadar hiç mi evinizi ya da ofisinizi taşımadınız?

Telaştan iki ayağınızın bir papuca girdiği, kendi ellerinizle yerleştirdiğiniz eşyalarınızı taşındığınız yerde bulamadığınız, nadide porselen takımlarınızdan birinin çatladığı ya da kırıldığı, eşyaları kapılara, duvarlara çarptığınız olmadı mı hiç?

Yoksa sizler babadan kalma malikanede el bebek gül bebek mi bugüne kadar geldiniz?

Ben, kazasız belasız yeni evimize taşınabilecek miyiz, taşınırken değer verdiğimiz yazılarımızın başına bir şey gelecek mi diye dokuz doğururken, sizler...

Bir ay değil, bir hafta değil; daha ilk günden bastınız yaygarayı!

Kusura bakmayın ama, sadece bu bile sizin samimiyetinizi sorgulanır hale getiriyor.

Oysa Milliyet Blog, Milliyet gazetesinin bir yan ürünüydü, şimdi sizlerin de onaylamak zorunda kaldığınız gibi, Milliyet, parasına kıymış, hiçbir gazetenin yapamadığını yapmış ve eşsiz bir yazın hizmeti olarak harikulade bir "yazın atolyesi" kurmuştu.

Zaman içerisinde Milliyet'in bağlı bulunduğu grup patronunun iktidarla kavgaya tutuşması ve eş zamanlı olarak gruba yüklü vergi ve vergi cezalarının salınması, haliyle grubu maddi sıkıntıya sokmuştu. Grup, zorunlu olarak küçülme kararı almış ve ilk etapta Milliyet ve Vatan gazetelerini satılığa çıkarmıştı.

Bir taraftan da 4 yılını doldurmuş ve çökme noktasına gelmiş olan Milliyet Blog'un yenilenmesi gerekiyordu. Bu da yine yüklü para demekti...

Böyle bir hengamede bile, Milliyet Blog'un unutulmadığı ve bir kenara atılmadığı anlaşılmaktadır. Bir yıl öncesinden başlayan bir çalışmayla MB'nin yeni sürümü bizlerin hizmetine sunuldu. Bana göre, ana sayfa düzeni olarak öncekini tutmasa da, diğer bölümleriyle çok başarılı, ileri ve estetik bir tasarım. 

Bir yazımın reddi dolayısıyla tarafıma gönderilen red gerekçesinde, "Yakında sitemizin yeni halini görebileceksiniz" derken editörlerin ne kadar da iddialı ve heyecanlı oldukları görülmekteydi.

Tabii ki daha iyi yapalım derken, bazı bölümlerin daha kötü  yapılmış olması da mümkündür...

Ama iyi niyetle büyük emeklerin ve büyük paraların harcandığı da ortadadır.

Ve bizlerden beklenilen de bir kuru "teşekkür"dü...

Bazı arkadaşlarımız bunu yapmadıkları gibi, eleştirinin çok ötesinde yaptıkları karalamalarla geçmiş bunca yılın hatrını da bir kalemde siliverdiler.

Veda eden yazarların, görebildiğim kadarıyla, hepsi de güvenilir, yani MB'nin kendilerine ayrıcalık tanıdığı yazarlardı...

Demek ki bu ayrıcalık yeterli gelmemiş bazı arkadaşlara... Yeni ayrıcalıklar bekliyorlardı!

Nitekim bunu yazılarda ve yorumlarda görebiliyoruz. Bir yazarımızın "... 3-5 günlük yazarlık heveslileriyle bir tutulmak da perçini yerleştirdi" yorumuna cevap olmak üzere bir diğer yazarımız, "Bi arkadaşıma bakıp çıkacam" benzetmesiyle onay vermiştir. Yine başka bir yazarımız, "Burası yazanların geçmişini, kalitesini, kişiliğini tek tipe indirmeye çalışıyor" diyerek ayrıcalık talebini açıkça ortaya koymuştur.

Çocuksu kaprisler ve yadırgatıcı ayrıcalık beklentileriyle...

Onlar, yeni tasarımı bahane ederek MB gemisini terkettiler!

Yukarıdaki alıntıladığım yazımın sonunda, "Her şeye rağmen MB, benzerleri içerisinde hala 1 numara. Ve ben kendimi aileden gibi hissetmekteyim. MB beni kovmadığı ve sizler de okuduğunuz sürece ben de yazmaya devam edeceğim." demiştim.

Bugün çok daha fazla aynı sözleri yineliyorum.

Eminim kalan MBB (Milliyet Blog Beta) yazarları da benim gibi MB gemisinde kalıp yazmaya devam edeceklerdir.

Ve sizler bazı sözümona MBA (Milliyet Blog Alfa) yazarları: Yolunuz açık olsun!

Hiç kimse vazgeçilmez değildir, olmamalıdır...

Vazgeçilmezlik ancak diktatörlük rejimlerinde söz konusu olabilir.

Milliyet Blog ise her türlü özgün fiikrin özgürce savunulduğu tam bir demokratik platform. Burada vazgeçilmezlere, kendini vazgeçilmez sananlara zaten yer yok.

 

 

 
Toplam blog
: 337
: 4184
Kayıt tarihi
: 03.08.07
 
 

Hukukçuyum... Hukukun üstünlüğünün ve hukukçunun saygınlığının ülkemde gelişmesini ve kalıcı olma..