Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '06

 
Kategori
Blog
 

Milliyet Blog için önerilerim -2-

Milliyet Blog için önerilerim -2-
 

Milliyet Blog için önerilerimi daha önce yayınlamıştım. (1) O günden sonra yeni önerilerimi yazdım ve onları Milliyet Blog editörlerinin ve blog yazarlarının görüşlerine sunuyorum:

1- Yazdığım yazıları orijinal hallerinde bırakmak istediğim için, yayınlandıktan sonra yazım hataları dışında, değişiklik yapmak istemiyorum. Bu nedenle, birşey eklemek istediğimde şu anda kendi yazıma kendim yorum yazmak zorunda kalıyorum. Bunun blog etiğindeki yerini merak ediyorum. Etik değilse bir daha yapmak istemiyorum. O zaman da eklemeler ve notlar için "yorum yaz" ve "soru’ sor"a ek olarak yazarlar için de bir seçenek eklenebilir: "Blog yazarının notları"

2- Bir blog yazarının ana sayfasına girdiğimde, yazıların tümünü göstermesini istediğimde bu sayfada görünenler bir kez daha çıkıyor, sonra diğerleri görünüyor. Oysa kaldığı yerden devam edebilir.

3- Kategoriler konusunda tereddüt yaşadığımız zaman bu bölümü boş gönderme şansımız olmalı. Şu anda boş göndermeyi kabul etmiyor. Uygun olsa da olmasa da birşey seçmek gerekiyor. Boş gönderdiğimiz zaman buna uygun yeni kategori önerimizi yazımızın başına ekleyebiliriz ya da Kategori bölümünde "diğer" diye bir seçenek eklenir, onu seçtiğimizde bizim önerimizi yazabileceğimiz bir pencere çıkar, oraya yazarız. Şu anda mail göndermemizi istiyor, biz de üşeniyoruz. Kategorilerin sayısında son zamanlarda önemli artışlar oldu. Blog editörlerimiz bu konuda iyi çalışıyorlar, eski yazılarımızın kategorilerini bile yeni ekledikleriyle değiştiriyorlar. Bu yazıların sınıflandırılmasındaki kaliteyi artırıyor. Ancak hala yazdığımız her konuyla ilintili kategoriyi listede bulamıyoruz.

4- Yazılarımı Word’le yazıyorum, göndermeden mutlaka sözcük denetimi yapıyorum. Bütün bunlardan sonra blog editöründe son düzeltmeleri yaparken sözcüklerde veya cümlelerin kuruluşunda hatalar olabiliyor. Hepimiz yazılarımızı yazarken benzer hatalar yapıyoruz. Blog yazarları olarak birbirimizin bu hatalarını uyarmamız için "yorum yaz ", "soru sor", "hata bildir" dışında "yazım hatasını uyar" seçeneği olabilir. Bu uyarılar yayına girmez, blog yazarı hatayı öğrenir, gerekli görürse değiştirir. Şu anda böyle bir seçenek olmadığı için ve yazım hataları için yorum yazmanın hoş olmayacağını düşündüğümden hatalar için uyarı yazamıyorum.

5- Milliyet’in Cumartesi günleri basılan ekinde seçilen yazılarda kullanılan fotoğraflar her zaman blog sayfalarında yayınlananlar olmuyor. Blogda yayınlanan kullanıldığında da yeteri kadar kaliteli görünmüyor. Gönderdiğimiz fotoğrafların 400 KB ile sınırlı olması çok doğal. Ancak bu çözünürlük gazete basımında yeterli değildir. Bir yazı orada basılmak üzere seçildiğinde blog yazarı ile bağlantıya geçilip, fotoğrafın daha yüksek çözünürlükteki orijinali istenebilir.

6- Milliyet Blog’la ilgili genel istatistikler her ay yayınlanabilir. Toplam yazar sayısı, toplam yazı sayısı, aylık ortalama yazı sayısı, gün içindeki saatlerde okunma sayısı gibi bilgiler verilebilir.

7- Blog ana sayfasının üst bölümünde bir manşet birkaç da alt manşet blogu yayınlanabilir. Bunları editörler seçer ve gün boyunca Milliyet ana sayfasında olduğu gibi zaman zaman değişir. Şu andaki blog ana sayfası kullanışlı olduğu için hiç değiştirilmeden bu manşetlerin altında aynen yayınlanmaya devam eder.

8- "Toyota ile keşfedin" sayfalarına seçilen bloglar uzun süre manşette kalıyor. Ancak bu bölümün yazılımı farklı olduğu için galeriler yayına alınmıyor. Özellikle "fotoğraf" kategorisindeki çok fotoğrafla yazdığım yazılar fotoğrafların yalnızca birisiyle yayınlandığında blogda eksik birşeylerin kaldığını düşünüyorum.

Milliyet Blog’la ilgili önerilerimi, yazılarımızda daha az hata yapalım, daha çok özgün görsel malzeme kullanalım, blog sayfaları bir yazı listesinden çok gazete görünümünde olsun diye yazıyorum. Diğer blog yazarları da önerilerini yazarlarsa, çok daha güzel blog sayfaları olacağına inanıyorum.

(1) Milliyet Blog için önerilerim - 1- (16- 11- 2006 Milliyet Blog)

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..