Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '08

 
Kategori
Blog
 

Milliyet Blog nedir? Ne değildir?

Milliyet Blog nedir? Ne değildir?
 

Milliyet Blog- yuvamız!


Milliyet Blog nedir? Ne değildir?

Gündem artık sizin yazdıklarınızla belirlenecek! Blog dünyasına Milliyet ile adım atın, sesinizi dünyaya duyurun!

Sizin veya tanıdıklarınızın başından geçen, dikkatinizi çeken, paylaşmaya değer bulduğunuz, gündelik yaşamın içinden olay ve haberleri “Ben bildiriyorum” bölümümüze gönderin, sesinizi dünyaya duyuralım!

Siz önemlisiniz, yaşadığınız her olay önemli. Gündem sadece dünya ve Türkiye'deki büyük olaylardan oluşmuyor. Sizlerin yaşadıkları, başınızdan geçenler, yakınlarınızla paylaştıklarınız, acılarınız, üzüntüleriniz, sevinçleriniz, sizi sinirlendiren, hoşunuza gidenler de önemli. Belki daha da önemli.

Bekliyoruz. Herkesle paylaşın, başkalarının deneyimlerine de siz ortak olun...

Gündem sizsiniz!..

v İnternet günlükleri, Milliyet'in yayın tecrübesi ve farklı bakış açısıyla yepyeni bir soluk kazandı. Zengin yayın fonksiyonları ve kullanım kolaylığı sayesinde Milliyet Blog, tüm okurlarına blog yazarlığının kapılarını açıyor.

v 'Blog', İngilizce 'weblog' kelimesinin kısa ve yaygınlaşmış adı. Kısaca 'internet günlüğü / e-günlük' olarak ifade edilebilecek, teknik bilgi ve donanım gerektirmeyen, kullanımı ve yönetimi kolay, zengin fonksiyonlu kişisel web alanları olan bloglar, sahiplerinin hem yazılı, hem görsel üretimlerini internet ortamında tüm dünyaya ulaştırmalarına olanak sağlıyor.

v Siz de blog'unuzu hemen oluşturup, kişisel ilgi alanınıza göre, bilgi sahibi olduğunuz alandaki güncel olay ve gelişmeleri, duygu ve düşüncelerinizi, bilgi ve deneyimlerinizi Milliyet İnternet okurlarıyla paylaşmaya başlamak istemez misiniz? < alıntı="">>

Ne güzel sözler!!!!

Ben de bu sözlere inanarak üç hafta önce buraya geldim ve bu kısa süre içersinde burasını kendi evim gibi benimsedim. İnşallah yanılmamış olurum…

Bu kısa süre içersinde yaptığım kaba taslak analizlerim sonucu,

Milliyet Blog’da neleri beğendim ve neleri eksik buldum:

Beğendiğim tarafları:

v Sınırsız diyebilinecek kadar çok bilgi kaynağı olan bir alan…(100 bin den fazla blog?!)

v Seviyeli yazılar ve yorumları olan bir alan…

v Seviyesiz yazılara ve yorumlara izin verilmemesi…

v Türk Dili imla kuralarına önem verilmesi…

v Her meslekten yazarları bir araya getiren bir forum…

v Yazarların siyasi görüşleri için ayrımcılık yapılmaması…

v Yazı hakkında yorumların, yazarın onayı ile yayına alınabilmesi…

v Yazı hakkında yazar’a soru sorulabilmesi…

v Yazar’a okuyucular tarafından mesaj yazılabilmesi…

v Arama motorunun mükemmel çalışması…

v “Arkadaşlar listene ekle” seçeneğine benzer “Blog habercim” in bulunması…

v Yazıların Gruplandırılabilme özelliğinin bulunması…

v Mükemmel Raporlama sisteminin bulunması…

v Yazarların Profillerinin şeffaf bir biçimde düzenlenmeleri…

v Videolar ekleme özelliğinin bulunması…

v Resimlerin Galeriler şeklinde sunulabilinmeleri…

v Sayfaların görünümünü, Şablonlar vasıtasıyla değiştirilebilinmeleri…

v Dahası mutlaka vardır….olanları da ileride ustalaştıkça görürüm…

Eksik bulduğum tarafları: (Milliyet Blog Yöneticilerinin ve tasarımcıların dikkatine)

Ø Yazı alanına Alıntı ve Resim eklenememesi…

Ø Yazıları renklendirme v.s. özellikleri olmaması…

Ø Yazarın anlık durumunu belirten: üzgün, neşe, öfke v.s. smileylerin olmaması…

Ø Resimlerin üzerine tıklandığında orijinal boyutuna gelmemeleri…

Ø Yazı alanına link ekleme özelliği olmaması…

Ø Yazı alanında Upload Servislerinin kullanılamaması…

Ø Yardım bölümünde neyin nasıl kullanılacağına dair yeterince bilgi olmaması…

Ø Yardım bölümünde resimli anlatım olmaması…

Ø Video yükleme kısmında videoyu silme veya kaldırma özelliği olmaması

Ø Galerilerim kısmındaki resimlerin büyütülememesi…

Ø Yazı alanı ile Galerilerimdeki resimler arasında bağlantı kurulamaması

Ø “Bize ulaşın” ile gönderilen iletilere cevap verilmemesi…

Ø Milliyet Blog yetkilileriyle üyeler arasında “Soru-cevap” şeklinde iletişim olmaması…

Ø Yardım bölümünde “Sık sorulan sorular” bulunmaması…

Ø Yazıların güncelleme işleminde (hata düzeltme) tekrardan onay alınması..

Ø Dahası olabilir…

Blog tasarımı yeniliklere, önerilere açık olduğunu gördüm. Bu nedenle benim gördüklerimi size bildireyim dedim. Kusura bakmazsınız herhalde.

İlgilendiğiniz takdirde önerilerimin devamı gelebilir….

İlgilenmediğiniz takdirde de, ne yapalım, çanağımızda ne varsa onu yiyeceğiz…..

Blog yazarı “kurşunkalem” birkaç gün önce “veda” yazısında şöyle demiş:

- Yorumlar çok önemli. (Geribildirimler insanın ufkunu biraz daha açıyorlar. Blogdaki en önemli nokta bu sanki. Alkışa benzeyen bir şey bu. Eleştiri de olsa, beğeni de olsa güzel).

-Blog yazmak, okumak kadar, yorum yazmak da çok önemli. MB’de okuyan herkese okudukları her yazıya (olumlu veya olumsuz) ellerinden geldikçe yorum yazmaları talebinde bulunuyorum.

Bu sözlerin aksini savunmak mümkün mü? Cani gönülden destekliyorum. Ya siz?

 
Toplam blog
: 32
: 785
Kayıt tarihi
: 17.10.08
 
 

Otuz altı yıl Eğitim sektöründe: Meslek Öğretmenliği ve Yöneticilik yaptıktan sonra 1.5 yıl önce ..