Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '10

 
Kategori
Blog
 

Milliyet Blog Türkiye’de blogculugun farklı bir yansıması mı olacak?

Milliyet Blog Türkiye’de blogculugun farklı bir yansıması mı olacak?
 

Kaynak: İnternet


Blog yazarları tartışıyor adı altında yeni bir bölüm açıldı. En başından tahmin ettiğim belli bir konu üzerinde fikirler bildiren bloglar yazılmasını sağlamak olacağı idi bu bölümde. Yani blog yazarının yazdığı konu üzerinde değil, bir konu belirlenip blog konusu oluşturulacak, blog konusu üzerinde yazı yazılacak, tartışmada bu yönde seyrine devam edecek. Ve tahmin ettiğime benzer bir bölüm oluşturuldu yapılan duyurulardan anlaşıldığı üzere.

Ancak bu bölümün gelmesiyle farklı bir durum oluştu. Farklı bir tartışma zemini doğdu. Bu bölüm kendi içindeki blogların belki içeriğiyle değil ama bölümün varlığı ile tartışmalara sebep oldu ve uzun bir sürede bu tartışmalara neden olacak gibi duruyor. Çünkü gündeme geldiği ilk andan itibaren o kadar çok blog hayata geçti ki, blog yazarları tartışıyor başlığı altında olmasa bile, bu bölümle ilgili bloglar yazıldı, yazılmaya da devam ediyor.

Hatta şu an benim yazdığım bu blog bile o bölümle alakalı.:))

Bu yüzden bence editörler ciddi bir hareketlilik sağladılar, amaçlarına da ulaştılar. Bu bölüm yaşar mı yaşamaz mı onu bilemem ama dediğim gibi editörler amaçlarına fazlasıyla ulaştılar.

Fikir doğduğu andan itibaren harıl harıl bu konuda yazma yarışı ya da orada yer alma yarışı başlayan blogların ardı arkası kesilmeden gelmesine bakılırsa bu konuda yanılmadığımı düşünüyorum açıkçası.

Bana göre editörlerin ilk çıkış noktası bu hareketliliği sağlayabilmekti. Ve paralelinde blog perdesinde daha farklı neler yapılabiliri, bizlerin gözü ile blogculuga yeni ivmelerin kazandırılıp kazandırılamayacağını ölçmekti. Zira ilk konu bunu işaret ediyor. Tabii bugüne kadar blog yazmanın yazarlara kazandırdıklarının da bir ölçümü bu vesileyle sağlanmış olacak diye düşünüyorum.

Sayfanın MB’deki yerine, görünürlüğüne bakınca da işlev tam yerine oturduğunda aynı blog sayfası gibi orda yazma yarışı daha da artacaktır. Ve yine bence orada yayınlama editörlerin denetim ve yetkisinde olduğu için daha yarar sağlayıcı yazılar doğacaktır. Blogcu kendini koşullayacak kriterleri yakalayacak ve en en yazısını hayata geçirecektir. Buda kaliteyi getirecektir.

Şu an yanılmıyorsam Türkiye’de blog yazarlığının nasıl göründüğü, algılandığı ve ne yönde ilerlediği konusu üzerinde bloglar bekleniyor, bu bölüme.

Bence burada ciddi bir hata yapılıyor. Çünkü blogculuk tek bir pencede incelenemez. Türkiye’de ki blogculugun gelişimi de, algılanışı da.

Çünkü blogculugun çok çeşitli yelpazeleri var. Örneğin Milliyet Blog; blog spot, bloger, arbuz, word press gibi blogculuk sisteminden apayrı farklı bir kimlik taşıyor. Çeşnisi de farklı yazarı da.

Her alanı bir yerde içine almış bir sistemin bütünü MB. Blog spot, kurumsal blog, halk medyası, kişisel ürün tanıtımı, sosyal paylaşım, temasal, topluluk, şirket. Yani burada her blogculugun az az yansıması bir bütünü oluşturmuş.

İşin diğer bir farklı noktası, olumlu yanı da MB artık birçok yerde kaynak olarak kullanılmaktadır. Yani burada yazılan yazıların birçoğu kendi içeriğine göre sektörler tarafından değerlendiriliyor. Diğer blog sitelerinde olmayan bir farkındalık sağlıyor yazarlarına. Daha doğrusu yazarları MB’ye sağlıyor bu farklılığı.

Üstelik buradaki birçok yazı güncelliğini de kaybetmiyor. Dört yıl önce yayınlanan bir yazı her an birileri tarafından kaynak alınabiliyor. Kaynaktan kastım işin uzmanlarıdır, yani birileri copy-paste yaparak kendi için kullanılıyoru kast etmiyorum. Akademisyenler gibi, sektörel uzmanlar gibi kişileri kast ediyorum. Örnek; Berran Uzer’in yabancı basında yer alan blogu.


Daha önce hiç sözünü etmediğim kendi yazılarımdan bir örnek verirsek benim neredeyse üç yıl önce yazmış olduğum engelli turizmiyle ilgili blogum hala akademisyenler ve turizm şirketleri tarafından değerlendirilip benimle ortak çalışmalar yapılıyor. Yine iki yıl önce yazmış olduğum başka bir yazım ise mahkemede delil olarak kullanılıyor. Ve başka konularda yazdığım yazılar.

Son bir örnekte gündeme dair yazılarıyla Celal Çelik’in blog dünyasında ki yerinin medyaya yansımasında ki önemi. Bunlara benzer daha pek çok yazar arkadaşımızın yaşadıkları var.

Ancak bu pencereden bakıldığında MB ve MB blogcusu olması gereken yerin çok gerisinde. Bunun nedeni bana göre MB blogcusuna kendisini tam anlatamadı, blogcusunun büyük bir çoğunluğu da bu durumun farkında değil ve kendisini MB’ye tam anlatamadı. Ya da MB’nin kendisi bu hale geldiğinin tam farkında değil.

Bu yüzden önce genel bakmak yerine MB’yi editörlerle masaya yatırsaydık ve editörlerinde katılımıyla bir tartışma oluşsaydı daha sağlıklı ve daha verimli olurdu bu bölüm için.

Tüm bunların üzerinden gidince açıkçası Aydın Bey’in yazısının tamda doğru bölümde olduğunu düşünüyorum. Çünkü Sevinç’in yazısı blog yazma serüveninde artı ve eksi kazanımları MB’de var oluş sürecinde neler yaşanmışlığın ve dışarıdan MB’de bloger olmanın nasıl algılandığının bir göstergesiydi. Bu yüzden ben bazı arkadaşlar gibi düşünmüyorum. O yazının yerinin blog yazarları tartışıyor bölümü olduğuna inanıyorum.

Belki de tartışmaya bakış açılarımızın farklığıyla böyle düşünüyoruz. Bu bölümün açılması hararetli tartışmaları oluşturan bir zemin mi yaratacak, bir konu farklı açılımlarla mı değerlendirilecek, yoksa yoksa sadece o bölüm, bölümde öne çıkabilmek için yazmayı mı sağlayacak? Sanırım henüz bu konu kafalarda tam oturmadığı için, tartışmaya bakış bu sorular ekseninde olduğu için bölüm sancılı bir süreç geçiriyor.

Zamanla oturan bir bölüm olacağına inanıyorum, ancak o bölümde editörlerinde yazılarını görmek istiyorum. O bölümde tek taraflı bloger yazıları kendim çalıp, kendim söylüyorumdan başka bir şey olmayacağı gibi yukarıda saydığım MB yapısının oluşumuna katkı sağlayan blogerlere de haksızlık olacaktır bana göre.

MB bir kuruluş olarak bu ortamı blogerlere sağlamış olabilir ancak bugün gelinen noktaya farkında olunsun, olunmasın MB blogerlerinin sayesinde gelmişlerdir. Bu yüzden bana göre konu bir kez daha düşünülmeli ve MB editör katılımıyla o bölüm yayın hayatına devam etmelidir. Bu sağlanırsa MB Türkiye’de blogerleriyle beraber farklı bir ivme kazandıracak, daha yararlı bir blogculuk yapısı sağlayacaktır diye düşünüyorum. Kısacası blogculugun anlamına ve yapısına değişim getirecektir. Bu haliyle bile o değişimin ve farkındalığın içinde olan MB bunun için biran önce harekete geçmelidir.

Zamanım olmadığı için konuyu ancak bu kadar değerlendirebildim kendi tecrübelerim ve gözlemlerim doğrultusunda. Umuyorum yeterli derecede anlaşılır olabilmişidir. Ve umuyorum yeni bölüm herkesin beklentilerini karşılayan bir bölüm haline gelir…


oyatekin@gmail.com

 
Toplam blog
: 295
: 3718
Kayıt tarihi
: 01.10.06
 
 

Milliyet Bloğa nasıl geldim ve nasıl yerimi aldım bilmiyorum. Sanırım uzun yıllar okuduğum bölüml..