Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '07

 
Kategori
Blog
 

Milliyet Blog Video için önerilerim

Milliyet Blog Video için önerilerim
 

Milliyet Blog’da video başladığını bugün farkettim. Bunun yakında olacağını daha önce de tahmin ediyordum.

Milliyet Blog Video .mpg, .mpeg, .avi ve .mov uzantılı dosyaları kabul ediyor. Oysa en az bunlar kadar popüler bir format daha var .wmv formatı. Bu format daha kaliteli küçük boyutlu dosyalar yaratmamızı sağlıyor ve Windows Movie Maker da bu formatta çıkış veriyor. Listeye bu format da eklenirse çok iyi olur.

Dosya büyüklüğünün en çok 5 Mbyte olacağı belirtilmiş. 5 Mbyte video formatı için çok küçük. En kullanışlı olacak yöntem daha büyük boyut “upload” izni verip bunların formatının Milliyet Blog’da standart hale getirilmesidir. Youtube’da izlenen yöntem de budur.

Milliyet Blog Video’da şu anda bir upload sorunu bulunuyor (1). Internet Explorer ve Firefox farklı davranıyor ve ikisi de çalışmıyor. Video henüz test aşamasında olduğu için yakında düzeleceğini biliyorum.

16 Kasım 2006’da Milliyet Blog’da ilk önerilerimi yazdığımda Video konusuna da değinmiştim (2): "Eğer bloglara video eklenecekse buna çok düşünüldükten sonra karar verilmeli. Çok iyi kurallar konulmalı, kalitesi tanımlanmalı, özgün olmalı, mutlaka jeneriği bulunmalı. En iyisi şu anda olduğu gibi video başka platformda olmalı."

Şu anda da videoyla ilgili aynı önerilerimi sunuyorum:

Çok iyi kuralları konulmalı: Fotoğrafın küçük hali açıp açmama fikri verir, video izlenirken kimseyi rahatsız etmemelidir.

Kalite: Minimum kalite belirlenmelidir. Boyut çok küçük olmamalıdır.

Özgün: Milliyet Blog imajlarında özgünlüğü sağlayamadıl ama video’da özgünlükten ödün verilmemelidir.

Jenerik: Her videonun iyi-kötü bir jeneriği olmalıdır. Jenerikte videonun başlığı, videoyu çeken-montajlayanın adları olmalıdır.

Milliyet Blog en kaliteli Türkçe blog ortamıdır. Bu kalitenin videolarda da sürmesi gereklidir.

(1) Bugün bir video eklemeye çalıştım. Önce .wmv formatın desteklemediği için takıldım. Daha sonra da upload sorunu yaşadım.

(2) Milliyet Blog Önerilerim-1: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=13895

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..