Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '08

 
Kategori
Söyleşi
 

Milliyet Blog Yazarı, Mine Sevinçoğlu [9]

Milliyet Blog Yazarı, Mine Sevinçoğlu [9]
 

Milliyet Blog Yazarı, Mine Sevinçoğlu



Aralık 2006 yılında Milliyet Blog üyesi olan Mine Sevinçoğlu > ana kategorisinde yazıyor.

http://blog.milliyet.com.tr/Hakkimda.aspx?UyeNo=665638&rn=ON

Hobi amaçlı yazdığı blogların sayısı bugün itibariyla 64 tane. Yazdığı alt kategoriler arasında; kitap, tiyatro, tarih, kültür sanat ağirlikli olmak üzere çesitli konularda blog yazıları var. Milliyet Blog Bahçesinin çok güzel ve değerli çiçeklerinden sadece biri olduğunu düşünüyor ve bu düşüncemi belirtmekten mutluluk duyuyorum. Iki Mine'nin karşıliklı sıcak, samimi söyleşilerine eşlik etmenizi öneriyorum. Bakalım okurken duygu ve düşüncelerinizle bu kez nerelere gidip geleceksiniz...



1-Kendinizi, eksi ve artılarınızla sever misiniz?

- Bilmiyorum. Kendimi sevdiğimi pek sanmyorum. Kendimi sevmeye fırsatım olmuyor.


2. Politikayla ilgili, hangi projenin daha çabuk gerçekleşmesini istersiniz?


- AB’ye girilmesi çalışmalarının sonuç vermesi. Ama gerçekleşmesi uzak gibi geliyor. Sosyal refahın artmasını isterdim. Avrupa ülkeleriyle yapılan ortak projelerin hayata geçirilmesinin teknik açıdan ülkemize katkı sağladını düşünüyorum.
Özelleştirmelerin Türk ortaklığı olması kar etmeyen kuruluşların verimli hale getirilmesi gerekiyor. Orneğin demiryollarının bakımı ve işletmesi özelleşebilir. Çünkü bakım hizmetleri zordur.


3. Sizi çok sinirlendiren, raydan çıkaran şey nedir?


- Yaptığım işlerin ya da çalışmaların boşa gitmesi. Bir de boş konuşanlar.


4. Dünya'da veya ülkemizde, hangi sebepten dolayı kimi ödüllendirmek isterdiniz?

- Ülkemiz de ki tüm sosyal demokratlara birbirlerini yeme ödülü verirdim. Yurt dışında yaşayan başarılı Türklere çünkü güzel şeylere imza atıyorlar.


5. Hangi başarınız veya yeteneğiniz size gurur veriyor?


- Çalışma azmim olabilir...


6. Çocukken; büyüdüğünüzde ne olmayı düşünürdünüz?

- Fizik Metematik okumak isterdim. Lise yıllarımda Edebiyat okumak istemiştim. Keske okusaydım.


7. Dinlenmek için tercih ettiğiniz bir yöntem varmıdır?


- Kitap okumak, bazen spor yapmak.


8. Öncelikle, hangi ülkeye seyahat etmek isterdiniz?

- Hindistanı merak ediyorum. Uzak Doğu ülkelerine gitmek isterdim.


9. Sizi cok sevindiren, keyifle satın aldığınız herhangi bir şey nedir?

- Bir hırkam var. Onu çok severek kullanıyorum. Yakasında yumuşacık bir kürkü var.


10. Hangi şarkıyı severek söylersiniz?

- Aşık Mahsuni’ nin şarkılarını severim. Onları bazen mırıldanırım. Hele’ Mahmuda Kurban niye doğdun?’ diye bir türküsü var .Acıklı ve komik bulurum. Kendisini ikinci eşiyle nişanlı iken bir konserinde tanışmıştım. Tabii ben çocuktum. Canlı bir insandı. Allah rahmet eylesin.


11. Bize bir bilgelik sözü söylermisiniz?

- Kendinizi ne tek bir kişiye mahkum edin ne de değerinizi bilmeyen kişilere -bir kitaptan-


12. Çok paranız olsa hangi ressamın bir eserini satın almak isterdiniz?

- Monet’in tabloları Picasso’nun ama onlar tabii müzelerde . Bir de adını anımsamadığım yurt dışında yaşayan- kürt asıllı-bir ressamın mozaik diye bir tablosunu görmüştüm. Çağdaş Sanatlar Merkezinde sergisi vardı. Bütün eserleri güzeldi. Muhteşemdi.


13. Ikinci evinizin nerede olmasını arzu ederdiniz?

- İstanbul da.


14. En iyi pişirdiğiniz yemek hangisidir?

- Mantarlı tavuk diye bir yemeğim var genelde onu iyi yaparım.


15. Şimdiye kadar gerçekleşmeyen, fakat mutlaka gerçekleştirmek istediğiniz şey nedir?

- İtalyanca öğrenmek. Bir de zayıflamak. İnce bir hanım olabilmek.


16. Bir ay süreyle kimin hayatını yaşamak isterdiniz?

- Ne bileyim hayal kuramıyorum aklıma gelmiyor.


17. Sevdiğiniz, övdüğünüz üç kitap ismi verebilirmisiniz?

- Çılgın Türkler Anna Karenina İstanbul, Kar Emre Kongar’ın Kızlarıma.


18. TV de hangi programlara takılırsınız?

-Pek TV seyretmem ama genelde NTV deki sanat programlarına dizilerden ise Yaprak Dökümü ve Avrupa Yakasının tekrar bölümlerini izlerim. Bazen de Annem dizisini izlerim. Başka dizi seyretmem.


19. Hangi TV programlarını izlemek istemezsiniz?

Magazin hele şu magazin mahkemesi diye bir akıllara ziyan programlar var. Çok zaman kaybı.


20. Beğendiğiniz kadın oyuncu kimdir?

- Bir çok oyuncu var. Nurgül Yeşilçay Vahide Gördüm.


21. Beğendiğiniz erkek oyuncu kimdir?

- Şener Şen ve Yetkin Dikinciler.


22. Tarihte, adı gecen ünlüler arasında, sevdiğiniz, hayranlık duyduğunuz bir kişi var mıdır?

- Mustafa Kemal Atatürk, İsmet İnönü.


23. Başkaları sizin hakınızda ne söyler, nasıl bilirler sizi ?

- Hiç bir fikrim yok. Kimse benim hakkımda yorum yapmaz. Çalışkan olduğumu söylerler en fazla.


24. Hangi huyunuzu beğenmiyor veya değiştirmek istiyorsunuz?

-
Bazen duygularm mantığımın önüne geçer işte o zaman benim kırılma noktamdır. Buna engel olmaya çalışırım.




Sürpriz sorular:

1- Alternatif Tatil kategorisinde yazıyorsunuz. Bu konuyla ilgili çesitli bilgilere sahip olduğunuzu düşünüyorum. Ülkemizde tatil denince genelde ilk akla gelen, deniz ve kumun birleştiği doğa harikasi sahiller gelir. Bu bağlamda alternatif tatil sizce hangi kriterleri içermelidir?

- Denize yakın ama yeşillikler içinde bir köyde de tatil yapabilirsiniz. İllaki denizden çık, ye iç, tekrar denize gir bence bazen sıkıcı olabiliyor. Deniz kıyısında bir otele gidilse bile çevredeki tarihi yerler gezilebilir doğa gezileri yapılabilir. Kaz dağları köylerini ya da Ege de Şirince ve diğer köyler benim için ilgi çekici. Yayla Turizmi de güzel bir alternatif.


2- Blog yazarlıği hobi amaclı amatör bir çalışma olarak nitelendiriliyor genelde. Bu konuda sizin farklı bir düşünceniz varmı?

- Blog yazarlığı da ciddiye alınmalıdır. Yazarlık eğitimi almamış insanlar değişik meslek sahipleri için hobi olarak kalabilir. Ama insanlar hobilerini severek yaparlar eğer işiniz hobiniz oluyorsa bu bence en hoş olaydır. İşlerini sevgiyle yapabilme şansında olan insanlar bence çok mutlu olmalılar.



3- Son sorum mesleğinizle ilgili bir soru olacak.
Eskiden zihinsel ve bedensel güçlerine uygun görüldüğü icin bazı meslekler; kadın ve erkek mesleği diye iki guruba ayrılmıştı. Bugün yapılan istatistik sonuçlarına göre: erkeklerin çalıştığı bazı meslek dallarındab kadınların daha başarılı olduklari anlaşılıyor. Inşaat Mühendisliği erkeklerin tercih ettiği bir meslektir. Bir bayan olarak neden inşaat mühendisi olmayi tercih ettiğinizi söylemek istermisiniz?


- Aslında inşaat mühendisliğini özel olarak tercih etmedim. Bu meslekte kadınlar daha avantajlı değil. Özellikle şantiye şartlarında bir kadının çalışması hele de evli ve çocuk sahibi ise zordur. Genelde erkek mühendisler örneğin bir hafta boyunca evlerine gitmez şantiye de yatar kalkarlar. Çünkü şantiyeler şehir merkezlerine uzaktır. Kadınlar için böyle bir şey söz konusu olamaz. Ancak tabii bazı büyük firmalar şantiye şartlarını oldukça iyileştirmiş olduklarından yaşam daha kolaylaşır. Şantiye de çalışan mühendis bayanların eşleri de genelde aynı şantiye de çalışır. Böyle bir durum söz konusu. Diğer çalışma ortamlarında ise kadın mühendislerin erkeklere göre pozitif ayrımı yapılmıyor. Yani kadınlara bir öncelik ya da avantaj söz konusu olmuyor.




Sevgili Mine Hanim, söyleşiye katılmak istediğiniz icin çok teşekkür ediyorum. Sizi bu vesileyle bir nebzede olsa tanıdığım için mutluyum. Herşey gönlünüzce olsun.

Sevgi ve saygılarımla

Mine

13. 02. 2008




Not: Mine Hanım resim gönderemediği için bu sayfaya çiçek resmi koymamı rica etti. Bende kendisini altın renginde ve değerinde olan ay çiçeğine benzetip güneş gözlüğüyle sembolize etmeye çalıştım. İnce uzun fakat güçlü gövdesiyle dimdik ayakta durmaya çalışırken, hep, yüzünü güneşe, güneşten yana çeviren ve olgunlaştığında yüzlerce tanelerindeki besilerin yararlarını insanlığa sunan ibret alınacak bir doğa harikası olduğu içindir.

 
Toplam blog
: 139
: 4264
Kayıt tarihi
: 27.07.06
 
 

Yurt dışında yaşıyorum. Spor, yürüyüş vb. bedensel aktiviteleri düzenli uyguluyor - vegan tarzı besl..