Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Şubat '08

 
Kategori
Söyleşi
 

Milliyet blog yazarı, Sema Çürük [11]

Milliyet blog yazarı, Sema Çürük [11]
 

Milliyet Blog Yazarı, Sema Çürük


Sevgili Sema Çürük, yanılmıyorsam Milliyet Blog Sitesinin, ilk-beşyüz üyesinden birisi. Ağustos 2006 da, benden bir ay sonra aramıza katılmış. > kategorisinde yazıyor ve bugüne kadar 451 blogunun büyük bir bölümünü psikoloji ve sosyoloji ağirlikli yazılar içeriyor. Milliyet Blogun, Istanbul'da 13 Ocak 2007 de Doğan Medya Center'da organize ettiği ve Blog Yazarlarını ilk defa bir araya getirdiği tanışma gecesine ben gidemedim ama geceyle ilgili izlenimleri okumak çok heyecan vermişti o yıllarda. Geceyle ilgili bir yazısını sizler için seçtim: "Çirkin karizma Güneri Civaoğlu ile tanıştım..." başlıklı yazısını okumanızı öneririm.
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=21113

Bu yazıyı hazırlamadan önce sayfasındaki arşivine göz attığımda ayda en fazla 114 blog yazdığı gözüme ilişti. Aslında enorm bir kapasite. Çok yazıyor diye eleştirildiği günlerde gülümseyerek saygılı ve nazik cevaplarıyla reaksiyon göstermesi, kendisine duyduğum sevgi ve saygımı artmıştı. Blog yazarak tekrar sağlığına kavuştuğunu yazdığını da unutmadım ve unutmayacağım.
Kendi sayfası: http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=528925

Düşünebilen veya düşünme ekzersizleri yapan hiç bir beyin susturulmamalıdır. Ilk etapta, psikolojik ve zihinsel açıdan kişiyi rahatlatıyor düşünce kapasitesini artırıyorsa veya artırmak istiyorsa yazmalıdır. O veya başka nedenlerden doyuma ulaştığını veya ara verme gereği duyduğuna kendisi karar vermelidir, başkaları değil. Dışardan müdahaleyle baskı uygulayıp bir insanın söz ve düşünce özgürlüğünün kısıtlanması beyinlerin uyuşturulmasi anlamını taşdığına inaniyorum.

Sözü fazla uzatmadan yine herzaman olduğu gibi Siz değerli okuyucularımı; sorularım ve sevgili Sema'nın cevaplarıyla baş başa bırakıyorum.


1. Sevgili Sema, kendinizi eksi ve artılarınızla sever misiniz?
- Severim.Duygusal yanım biraz fazla, sadece bu yönümü sevmiyorum.


2. Politikayla ilgili, hangi projenin daha çabuk gercekleşmesini istersiniz?
- Bana göre son zamanlarda ortaya çıkan ve gereksiz bulduğum türban tartışmasının sonlandırılmasını isterim. Bir de sağlık ve eğitim alanlarında ki projelerin halkın hem maddi olarak, hem de manevi olarak kolay ulaşacağı yönde olmasını isterim.


3. Sizi cok sinirlendiren, raydan çıkaran sey nedir?
-Tüm dürüstlüğünüz ve samimiyetinizle davrandığınız halde size karşı dürüst olunmaması ve yalan söylenmesi. Haksızlık ve birde anlaşılamamak.


4. Hangi sebepten dolayı, kimi ödüllendirmek isterdiniz? -
Ödülü tek hakeden kişi Atatürk.


5. Hangi başarınız veya yeteneğiniz size gurur veriyor?
- Bazı durumlarda hırsım diyebilirim. Beynime olmasını istediğim bir şeyi koyduğum zaman, hırsım beni başarıya ulaştırıyor.


6. Çocukken; büyüdüğünüzde ne olmayı düşünürdünüz?
- Hep iç mimar olmak isterdim.


7. Dinlenmek için tercih ettiğiniz bir yöntem var mıdır?

- Sessizlik ve yalnızlık…Seviyorum ben bunları.

8. Öncelikle, hangi ülkeye seyahat etmek isterdiniz?
- Özellikle tek bir ülke ismi söyleyemeyeceğim. İlginç, güzel, değişik her yeri merak ederim ve gitmek isterim.


9. Sizi cok sevindiren, keyifle satın aldığınız şey nedir?
- Her aldığım şeyi isteyerek aldığım için hepsi keyif veriyor. Ama bir düşündüm de sanırım arabamı aldığımzda daha çok sevinmiştim.


10. Hangi şarkıyı severek söylersiniz?
- ''Tanrı istemezse yaprak düşmezmiş.Tanrı istemezse insan ölmezmiş.''

11. Bize bir bilgelik sözü söyler misiniz?
-‘’Uşağım bile olsa yanlışlarımı düzelten efendim olur’’ Goethe’nin sözü.Günümüzde insanlar pek bu düşünceyi kabul etmiyorlar ama belki bu söz birşeyler öğretir.


12. Çok paranız olsa hangi ressamın bir eserini satın almak isterdiniz?
- Herhalde Pablo Picasso’ dan bir tane alırdım:))..Çok param olacak ya:)


13. İkinci evinizin nerede olmasını arzu ederdiniz?
- İkinci evimiz var, biraz şehirin karmaşalığından uzak, sessiz sakin ormanlık bir yerde. Üçüncüyü deniz kıyısında hareketli bir yerden isterdim.


14. En iyi pişirdiğiniz yemek hangisidir?
-İsteyerek yaptığım tüm yemekleri güzel yaparım:)


15. Şimdiye kadar gerçekleşmeyen, fakat mutlaka gerçekleştirmek istediğiniz şey nedir?
- Bir kitabımın çıkmasını çok isterim.


16. Bir ay süreyle kimin hayatını yaşamak isterdiniz?
- Cumhurbaşkanı yada başbakan olarak yaşamak isterdim:)


17. Sevdiğiniz, övdüğünüz üç kitap ismi verebilir misiniz?
- Yüreğinin Götürdüğü yere git...Susanna Tamaro


18. TV de hangi programlara takılırsınız?
- Zamana göre değişen, beğendiğim birkaç dizim oluyor, onları izlerim, haberleri, ve yer yurt tanıtan belgeselleri çok severim.

19. Hangi TV programlarını izlemek istemezsiniz?
- Sabahları yayınlanan kadın programlarından nefret ediyorum.


20. Beğendiğiniz kadın oyuncu kimdir?
- Demi Moore


21. Beğendiğiniz erkek oyuncu kimdir?
- Fikret Kuşkan (Çok karizma)


22. Tarihte, adı geçen ünlüler arasında, sevdiğiniz, hayranlık duyduğunuz bir kişi var mıdır?
- Tabiki Atatürk


23. Başkaları sizin hakkınız da ne söyler, nasıl bilirler sizi?
- İyi derler, güzel derler, becerikli derler, duygusal derler:)))


24. Hangi huyunuzu beğenmiyor veya değiştirmek istiyorsunuz?
- Beğenmediğim zayıf noktalarım var. Onları değiştirmeye çalışıyorum.


Sema'ciğim, Sizi tanımak da güzeldi. Söyleşiye katılmak istemeniz benim icin hoş bir sürpriz oldu. Herşey için çok teşekkür ediyorum. Hep sağlıkı ve mutlu olmanızı diliyorum.


Sevgili ve değerli Blogdaşlarım, Sizlerde söyleşimize ilgi duyup kısa bir süre bizlerle birlikte olduğunuz için, Sizlere de ayrıca çok teşekkür ediyor sevgi ve saygılarımı sunuyorum.



Mine

25. 02. 2008

 
Toplam blog
: 139
: 4264
Kayıt tarihi
: 27.07.06
 
 

Yurt dışında yaşıyorum. Spor, yürüyüş vb. bedensel aktiviteleri düzenli uyguluyor - vegan tarzı besl..