Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '07

 
Kategori
Blog
 

Milliyet Blog yazarlarının dikkatine!

Milliyet Blog yazarlarının dikkatine!
 

Kuyuya bir taş attık, Bulogçular çarşısı karıştı! "Bırakın o taş orada kalsın." diyorum ama dinleyen yok ki! Kimse de çıkıp, "Arkadaş, zorun neydi, niye yaptın o "Milliyet Blog'da ilk yüz yazar" listesini?" diye sormuyor. Herkes kaçıncı sırada olduğunu merak ediyor.

"Beni de ilk yüz yazar arasına almazsan darılırım Valla!" diye diye mesaj gönderen bile var!

Sıralamadaki yerini beğenmeyen bazı yazar arkadaşlarla sıkı bir pazarlığa girdik. Bıktım arkadaş, bıktım! Bir liste yaptık, dertli başımıza bin dert aldık ki sormayın gitsin.

Açıkça söyleyeyim; Beni kışkırtan Nazan Köseoğlu Hanım'dır (Kendisi Türkmen kızıdır, boyu biraz kısadır ve benim meşhur listede 30. sıradadır)... Tuttu, geçenlerde "Blog köleliğine son!" başlıklı bir yazı yazdı ve beni yoldan çıkardı. Bu yazısında, kendini çok "tıktıklatan" yazarların maaşa bağlanması gerektiğini yazdı. Celal Çelik Bey de aynı şeyleri yazınca pimpiriklendim tabii. "Bunlar iyi koku alan yazarlar." diye düşündüm. "Bir bildikleri vardır, boş konuşmazlar." dedim kendi kendime.

İşin içine para girince aldı beni bir telaş. Para deyince akan sular durur bende! "Salak oğlum, gözünü aç!" dedim hemen. "Aman bu fırsatı kaçırma hamşolar gibi, gözünü dört aç!" dedim. Öncelikle Blokçular çarşısındaki ciromu merak ettiğimden, hemen kolları sıvadım ve en çok okunan yazarları (rakiplerimi) tespit etmeye başladım.

İşte yaptığım listenin nedeni budur. Durumum ümitsiz değil. İlk yüz yazar arasında değilim ama bu yüzlük listeye oldukça yakınım. Amacım elbette ilk on arasına girerek kendimi maaşa bağlatmak ve hayatımın bundan sonrasını garantiye almak. Ekmek aslanın midesinde dostlar! Ee Milliyet de zengin bir gazete. Az veya çok; niye bir yan gelirimiz olmasın ki?

Gel gelelim Blog esnafına derdimizi anlatamadık. Kimse yaptığımız bu sıralamadaki yerinden memnun değil. Herkes kendini birinci sırada zannediyorken pişmiş aşa su kattık! Ne İsa'ya yarandık ne de Musa'ya. Blog'umuzun sevgi yazarı... Hıncal Uluç'u Oğuzkan Bölükbaşı Bey ardı ardına üç yorum gönderdi ki yenilir yutulur cinsten değil. Zar zor ikna edebildim kendisini. Nilgün Hanımı "gönül listeme" alarak teselli edebildim. Beni en çok uğraştıran "Gül'ün İçinden Hanım" oldu. 69. sırada olduğunu söylemem bile fayda etmedi. Biliyorum bana hala kızgın.

Allah'tan Kerem Oğuz kardeşim var (ki kendisi benim listede 39. sıradadır), " Yahu kafaya takmayın, o liste eğlencelik, eğlencelik!" diye herkese yorum yollayarak ortalığı biraz sakinleştirdi. Kendisine müteşekkirim! Hakkani Bey'in bu liste yüzünden vücut kimyası bozuldu. Psikolojik destek aldığını yazdı son yazısında(Bilseydim bu kadar üzüleceğini, onu ilk yüz arasına katardım Valla).

Ama beni asıl üzen ilk üç sıraya yerleştirdiğim yazarların tutumu oldu. Birinci sıradaki Ersan Gürpınar Bey, ikinci sıradaki Kırkında Levent Bey ve üçüncü sıradaki Latif Usta suskunluklarını bozmadılar henüz. İnsan ne de olsa kuru bir teşekkür bekliyor haliyle. "İyilik yap denize at!" dedim ister istemez. Bende liste çook! Gelecek sefer ilk yüze bile almayacağım onları, keyif benim değil mi?

Siz şimdi diyeceksiniz ki, "Milliyet Blog'da ilk yüz yazar listesini yaptın da eline ne geçti?"... Çok şey geçti efendim! Yazar arkadaşlarımı kısmen de olsa tanımış oldum. Ayrıca söz konusu iki yazımı toplam 800 kişi okudu (veya tıkladı). 22 yorum aldım, 13 tane de mesaj geldi. Bir tanecik de soru sordular. Allah bereket versin. Bu kesat zamanda iyi rakamlar bunlar. Ortalamam yükseldi. İlk yüz yazar listesine girmek üzereyim. Yüce Mevlam'dan daha ne isteyeyim ki? Ayrıca çevreme de yararım oldu. Bu listeyle ilgili bir sürü blog yazıldı ve bu bloglara sayısız yorum geldi.

Araştırmacı ve karıştırmacı bir Blog yazarı olarak hedefimi belirledim. Artık yazıya paydos! İsteyen Blog yazsın, bana ne? Ben artık Blog yazarlarını yazacağım. "Blog eleştirmeni" kategorisinin kullanım hakları bana ait. Değerli editörlerimizle anlaşmış bulunuyorum. Hiç kimse heveslenmesin. Kitap eleştirmeni oluyor da, Blog yazarı eleştirmeni niye olmasın?

Benimle iyi geçinen ve sayfamı sık sık "tıktıklayan" kazanır. Şimdiden söyleyeyim. Kategorimin "mizah" olduğuna bakıp da aldanmayın sakın!

Klavyem çok serttir!

Not: Milliyet Blog'da ilk elli ve ikinci elli yazar listesi yazarın arşivindedir. Lütfen bakınız!

 
Toplam blog
: 312
: 1658
Kayıt tarihi
: 10.02.07
 
 

Önceleri konuşurdu insanlar, "yazmak", sonraların işi... Duygu ve düşüncelerimizin yanı sıra gözl..