Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '12

 
Kategori
İnternet
Okunma Sayısı
126
 

Milliyet Blogger "digital marketing" donanımlı olmalı mıdır?

Milliyet Blogger "digital marketing" donanımlı olmalı mıdır?
 

Digital Marketing


Milliyet Blogger “digital marketing” donanımlı olmalı mıdır? 

Milliyet Blogger  çok hızlı gelişen ve ivme kazanan ‘Sosyal Medyayı’ yakından takip etmeli, her an ‘güncel’ olmalıdır.

Günlük yaşamda birçok yerde karşımıza çıkan Türkçede “Pazarlama” olarak karşılığını bulan “Marketing” olayına yönelik yapılmış çok sayıda “tanım” bulunmaktadır.

2000’li yıllara gelindiğinde ‘Pazarlama’  sürekli ‘değişim içinde olan dinamik bir süreçtir.’

‘Pazarlama’  ‘Kapitalist Sistemin’ birinci sırasında yer alan ‘parametresidir.’ İş bölümünün gelişmesi, endüstrileşme akımı, nüfusun kentlerde yoğunlaşması ‘pazarlamanın’ gelişme sürecindeki yapı taşlarıdır.

Günümüzde ‘pazarlama,’ üretim öncesi süreçte başlayıp, satış sonrası ‘hizmet’ sürecini de içerir.

Özetlersek; “Nihai tüketici ve organizasyonların gereksinimleri, istekleri ve talepleri doğrultusunda ürün ve hizmetlerin değer, fiyat ve tatmin düzeyi belirlendikten sonra üretim ve sunumunun yapılması; dağıtım kanallarında satış için pazara verilmesi, satış sonrası servis hizmeti dahil olan ilişkiler ve ağların oluşturduğu değişim sürecine ‘pazarlama’ denir.”

‘Pazarlamanın’ birinci unsuru “nihai tüketicidir.” “Tüketici” sözcüğüne ‘önyargılı’ yaklaşımda bulunmak, bir anlamda tarihin derinliklerine gömülmüş ‘komünist’ bakış açısıdır.

‘Tüketici’ kimdir?

‘Amerikan Pazarlama Birliği Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen ‘Consumer’ sözcüğünün Türkçe karşılığı ‘Tüketici’tanımı toplumun tüm kesimlerini içerir.

“Tüketici; gereksinimlerini karşılamak için her türlü ürün ve hizmetleri edinen(satın alan), kullanan veya hediye eden, yararlanan her birey, aile ve organizasyondur.”

Her birimiz, ‘Milliyet Blogger’ olarak her gün kaç tane web sitesine giriyorsunuz?

Şu an en çok girdiğimiz ‘sosyal medya pazarlama araçları’ olan Facebook, Twitter, Linkedin, YouTube ve Google+ geliyor.

Aslında çoğumuz ‘sosyal medyadan’ söz ederken ‘Blogları’ nasıl olur da unutabiliriz?

Ancak bir ‘Milliyet Blogger’ olarak, en çok gelecek hakkında heyecanlıyım ve ‘Dijital Pazarlama’ önümüzdeki yıllarda ne gibi görünecektir?

Uzman Jared REITZIN; “Dijital Pazarlama” zamanında, uygun, kişisel ve ‘maliyet-etkin’ bir şekilde ‘tüketiciye’ ulaşmasını veritabanına dayalı online dağıtım kanallarını kullanarak ürün ve hizmet tanıtımının uygulamalarıdır.” şeklinde tanımlamıştır.

HAYDİ,  “MİLLİYET BLOGGER” OLARAK;

               “DİJİTAL PAZARLAMA” TEKNOLOJİLERİNE HAZIR MISINIZ?   

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 392
Toplam yorum
: 414
Toplam mesaj
: 9
Ort. okunma sayısı
: 872
Kayıt tarihi
: 27.11.11
 
 

1951 Muğla doğumluyum. Ege Üniversitesi İktisadi ve Ticari Bilimler Fakültesi'ni 1974 yılında bit..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster