Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Haziran '10

 
Kategori
Blog
 

Milliyet Blogta estetik

Milliyet Blogta estetik
 

ESTETİK BİR LOGO


Epeydir ESTETİK kavramını irdelemek istiyordum acaba diye erteliyordum. 

Şimdi gelinen süreç doğrultusunda ifade edebildiğim kadar yazmaya çalışacağım, esiklerim olabilir, ilaveler sevindirir. Çünkü iddialı bir kavram estetik, yanılmıyorsam okuduklarımdan bu kavramı ilk "Türkiye'nin Tarihi" isimli kitabın uluslararası saygın yazarı Sn. Niyaz BERKES'İN boyutlu irdelediğini hatırlıyorum ve bildiklerimin çoğunu ondan aktarılanlardan öğrendim, doğrular ondan eksiklerden de bendendir. 

Estetiği; görünen, işitilen, okunan, algılanan ve yaşananların beyinde şık durma hali ve estetik bilincini kişilik profilinin en somut kriterlerinden biri özü olduğunu özümsemiştim. 

Blogun içeriği ne olsun; konulan resim, atılan başlık ve irdelenen içerik beyinde şık durabilir, becerilebilirse... 

Yorum öneri ve hatta en katı eleştiri ifadeleri estetik boyutta kullanılabilir. Eğer yazan estetiği içselleştirişse yok estetikten nasibini alamamışsa yazdıkları ile esinletmek yerine köreltebilirde. İletişim yerine kopma ve hatta kavga bile üretebilir. (muhatabıda kendisi gibi estetikten nasibini alamamışsa) 

Ben 'Milliyet Blogta estetik' kavramını okuyarak özümseyerek veya benimseyenlerle muhatap olma arzusundayım ki; estetik bir blogta yorumda mesajda saldırı taciz kördöğüş veya agresif ima olmamalı. Bunların yerine eksik algıya neden olan durum belirtilmeli, yanlış anlaşılmayı engelleyecek veya daha berraklaştıracak katkılar yapılmalı, duygusal nezaket üst düzeyde kullanılabilmeli, aktüel entellektüel yazıyorsa hakkını verebilmeli, eğer muhalif bir durum varsa muhatap kendi tezini ortaya koymalı, kendi tezini ortaya koymak yerine yazanı yanlışlamak yermek futursuzca ifadeler kullanmak kişinin kendi düzeyini ortaya koymaktan başka neye yarar ve aynaya bakarken kendini yüceltmek için kendi kendine seslendirdiği sıfatı bloga taşıyacak kadar hafif olmamalı. 

Estetik olmak çok zor bir iştir, ben ancak becermeye çabalayabilirim, beceririm demiyorum. Bu ortamda yakın diyaloglara girdiğim, blogdaşlarım listemde ve blog habercimde olan tüm arkadaşlarda bunu gayet net görüyorum hissediyorum. 

Bu ortamda; sanat müziği güftesi üretme düzeyiyle estetiği en özümseyen nezaketli birinin, sanal isimli bir sayfanın hesabını gerçek bloggerdan sorma imasının kabalığını taşıyan birinin ve bir erdem sıfatını kendisi için kullanan birinin ve aklıma geleni yazarım diyenin de bulunduğuna muhatap olmak enteresan değil midir? 

İşte bunun için süzgeç oluştursun diye ben dahil BLOGGERLARA PSİKYATRİ TESTİ uygulanmasını önerdim ki; estetiği özümsememiş olsa bile en azından makul olanlar yazssın diye. 

Makul nezaket estetik kavramlarını özümsemişlerle muhatap olma dileğiyle... 

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..