Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '16

 
Kategori
Deneme
 

Milliyetçiliğinizi Bomonti'yle gösterin!

Milliyetçiliğinizi Bomonti'yle gösterin!
 

Milliyetçilik Türkiye'de çok çok yanlış anlaşılan bir benimseyiştir. Milliyetçilik; diline, kültürüne, memleketine, şehrine, ülkene, çayına, derene, meyvene, sebzene, çiftçine, köylüne, halkına, doğana ve ağacına sahip çıkmaktır.
 
Ama ülkemizde milliyetçilik; ırkçılık, inkârcılık, kendi milletini yüceltme-başka milletleri aşağılama, tarihi yüceltmek, tarihin eksik yönlerini tartışmamak, tartışmasından bile rahatsız olmak, bayrağı yüceltmek, ataları sütten çıkma ak kaşık görmek, milleti öven sözleri ritüel gibi dilde tespih etmek, milletin tarihsel özelliklerini adı gibi ezberlemektir...
 
Milliyetçi değilim. Eskiden milliyetçiliği benimsesem de, şimdi kilometrelerce uzağım. Ama milliyetçiliğin gerçek özelliklerini benimseyen bir milliyetçinin başımın üzerinde yeri var.
 
*
 
Sol felsefeyi benimseyenler genelde milliyetçiliğe karşıdırlar, evrensel ve hümanistçe düşünürler; çünkü aşırı milliyetçilik ırkçılığı getirebilir. Milliyetçiliğin gerçek özelliklerine mesafelidir ülkemizdeki milliyetçiler; ama milliyetçiliğin gerçek özelliklerine sahip çıkanlar gene solculardır.
 
*
 
Ben yeni bir milliyetçilik öğrendim, onun milliyetçiliğini yalnız başımda değil, yüreğimde de taşırım.

Onun adı: Bomonti içmek...
 
Bomonti bira fabrikası, 1890 yılında İstanbul'da kurulmuştur. Ecdadın kurduğu ve bugün dahi tüketilen bir bira markasıdır Bomonti.
 
Bomonti yalnız ata yadigârı değil, aynı zamanda Türkiye'deki en lezzetli biradır.
 
Ama biz, ama biz! Danimarka kökenli Tuborg kadar sahip çıkmayız ata yadigârına. Kadar dememe de bakmayın, Türkiye'de tüketilen Bomonti Tuborg'un onda biri bile değil. Hem ata yadigârına sahip çıkmıyoruz, hem de ağzımızın tadı yok.
 
Bomonti çok lezzetli bir biradır. İçimi keyiflidir. Acımsılık, ekşimsilik diğerlerine göre çok azdır. Çoğu biraları basılan gaz bozar. Bu bir tek Bomonti de hissedilmez.
 
Efes Pilsen acımsıdır, ekşimsidir, kekremsi bir tada sahiptir. Her çeşidinin denememe rağmen asla keyif alamadım. Tuborg'un yalnız fıçı biralarını severim. Şişelerine basılan gaz.tadını bozar.
 
Carlsberg, Efes Pilsen ve Tuborg'a göre daha lezzetlidir, örneğin ben çok sevdim.
Sonra Bomonti'yle tanıştım; lezzeti çok hoşuma gitti. Çok keyifli bir içimi vardı. Hele 'Filtresiz' diye bir çeşidi var, harikadır.
 
*
 
Anadolu'da küçük ilçelerdeki tekel büfelerinin hemen hepsi Efes Pilsen ve Tuborg tabelalarıyla kaplanmıştır. Geçen tanıdık bir büfeciye Bomonti'nin satılıp satılmadığını sordum, genelde yabancılar alır dedi.
 
*
 
Ben romanda da, birada da milliyetçiyim arkadaş!
 
-Mustafa Yıldırım - 25.12.2016

 
Toplam blog
: 480
: 715
Kayıt tarihi
: 03.11.12
 
 

Konyalıyım. Edebiyat okudum. Amatör yazar ve şairim. ..