Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ocak '09

 
Kategori
Blog
 

MİM/ Niçin blog yazıyorum ?..

MİM/  Niçin blog yazıyorum ?..
 

Yazabilmek...


Günümüz insanı, iki satır mektubu yazmaktan âciz iken...

Okuma ve yazma gereksiz bir eylem sayılırken ; tembelliğin ise câzibesi varken...

Yazmak ve milyonların ''Arenasına '' çıkmak;

Birikimlerini düzgün bir üslûpla sunabilmek ,

''Dolduğun kadar;boşalabilmeyi '' becerebilmek...

Bir de çıkarsız ve umarsızcasına yazmak...

Üstelik her satırın hesabını verebilmek...

Sözün uçup gidebileceğinin;yazının ise kalıcı olduğunun bilincinde olmak,

Yaşamın, geçen her dakikasının değerli olduğu günümüzde,

Klavyenin başına geçip, beyaz camla söyleşmek...

Günün yarısını, yazma eylemine ayırabilmek...

Ve gerçekten ''Yazıyorum '' diyebilmek !..

Her babayiğidin harcı olmasa gerek...

Boş verip, yemek varken '' ballı baklava börek !..''

Yazmak , biraz da yürek işi olsa gerek.

Sait Faik misali, kalemini çakıyla yontmak...

Ve sonrasında kalemi öpüp başına koyabilmek...

Kolay olmasa gerek...

Buna rağmen ''yazıyorum'' diyebilmek güzel şey be arkadaşım !..

Zira, insanların yazmaya çalıştıkları şey, biraz da kendi hayatı olacaktır satır aralarında...

Yazarken insan, kendinden yola çıkarak çevresini anlatır aslında...

Eksen ta kendidir , söyledikleri, kendi dünyasının aynasıdır kağıt üzerinde...
. . . . . . . . . . . . . .

Sıradan bir akademisyen kalıp , sıcak odamda, köpüklü kahveler eşliğinde...

''Geyik muhabbetleri ''yapmak varken...


İki satır yazmadan, her gün aynı yolu yürüyüp,

Hep aynı şarkıyı söyleyip, ''goygoycu olmak '' uyanıklıkken...

Devrin nimetlerini hazîne sayıp ''Lüp lüpçülük '' meslek iken...

Ülke gerçeklerine göz yumup, ''Üç Maymunculuk '' revâçtayken...

''Yan gelip yatıp'' ölümü beklemek, erdem sayılırken...

Henüz ilkokulda çocukken, duvar gazetelerine yazı yazmak...

Liselerde münazaralara katılıp fikir üretmek,

Üniversitede zâlime karşı, şiirler döktürmek,

Yerel gazetelerde, dergilerde, yüzlerce yazıyla ''zıpırlara '' sövmek...

Düşünmekten ve yazmaktan dolayı, ''Kötü adam '' olarak ''Mimlenmek ''

Ve hâlen yazmak ''Senin neyine be adam !..''

Diyemedim...

Demeyeceğim...

İşte ondan dolayıdır ki ''karınca kaderince '' yazıyorum...
..........

Kötüler, bu kadar gelmeseydi üzerime
Güneş, uzaklaşmasaydı gözlerimden
Yağmur ıslatmasaydı omuzlarımı densizce...
Bir çözümsüzlük, girmeseydi beynime sinsice...

Âşık olmazdım yazmaya çılgıncasına...
Ölümüne girmezdim her sözümün altına...
Satırların üstüne bu kadar gitmez ...
Keyfime bakar yan gelir yatardım...(
31.Ocak.2009 )

***************

Yazıyorum çünkü söylenecek çok şeyim var.

Doğrudan söylediğim halde anlatamadıklarımı; yazdığım kelimelerin gölgelerine gizleyip; anlaması gerekenlere anlatıyorum.

Biliyorum ki ne anlaması gerekiyorsa anlıyor o kişiler... Anlamayanlarsa, zaten umurumda değil..

Yazıyorum çünkü beni çok rahatlatıyor...

İçimde biriken gizli duygularımı kelimelerin ince dönüşlerine gizleyebiliyorum.

Kimseye de bunun için, hesap vermek zorunda olmuyorum...

Varsa vermem gereken hesap, o kişiye...

Mevlâna misâli...

Çok sözüm vardır O'na söylenecek ama,

Bir söyleyene bakarım; bir de söylediklerine...

Yazmak özgürlüktür benim için... Bu özgürlüğümü de kimsenin almaya hakkı yok.

Bu hakkı vermek gibi bir niyetimde hiç olmamıştır...

Almak isteyenlerin de hayatımda yeri yok bilirim bunu...

Kendi dünyamda bir yolculuktur yazdığım her blog...

Ülkemde akıntıya kürek çekmeyi sevdiğimden yazarım...

Dalgalı denizlerde, pupa yelken giderim her zaman...

İnsanın sadece gözüne değil ;yüreğine bakmayı da severim...

'' Bir insan vardır içimizde;insandan öte '' bilirim !..

El değmemiş hazineler vardır okurlarımda...

Oraya ulaşmak için yazarak taş yollarda çekinmeden ilerlerim ...

Ayağıma dikenler batsa da...

Ulaşırım ''iyi ki varsınız !..'' dediğim gül bahçelerine...

Bu nedenlerle yazıyorum...Yazacağım da...

Burada yazışmaktan onur duyduğum arkadaşlarımla...

.............

MİM'lediklerim : Haydi yazın dostlar :)

*Fahrettin Çitil...

*Tuğba Çardakkaya...

*Özlem Akaydın...








.

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..