Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '09

 
Kategori
Blog
 

MİM Mevzuu: Manyak mıyım, neden yazıyorum?

MİM Mevzuu: Manyak mıyım, neden yazıyorum?
 

Eyvah mimleyen mimleyene!


Abes bir başlık olduğunun farkındayım. Ancak derin düşününce hakikaten de içimden böyle söylemek geliyor. Çünkü yazmak hali hazırda öyle bir şey… En azından ben kendimi öyle hissediyorum

Zira normal insanlar yazmaz, okumaz, konuşmaz, sessiz bir şekilde köşesinde oturur, evinden işine gider, işinden de evine geri döner (mi acaba?)…

Peki, biz ne yapıyoruz? Harala gürele, habire bir şeyler yazıyoruz. Yazıyoruz da kuş mu konduruyoruz? Evet diyenler parmağını kaldırsın lütfen. Benim cevabım da EVET :) Unutmazsam kuş kondurma hususunu da detaylandıracağım.

Bu yazma hikâyesi esasında baya uzun bir mevzuu da yerim dar. Bir başka yazıda yine detaylı anlatacağım. Şimdilik öğrencilik yıllarıma dönüyorum ve flashback yaşıyorum…

***

(Bundan sonraki satırlar daha evvel yazdığım fakat MB’a eklemediğim bir yazımdan alıntıdır…)

***

Şimdi nasıldır bilmiyorum ama bizim öğrencilik yıllarımızda “Kompozisyon” diye bir ders vardı… Öğretmen bir konu belirler ve belirlediği sayfa adedince o konu hakkında yazmamızı isterdi… Tamam, üç-beş satırlık sarkmalara bir şey demezdi de, bir sayfa yazın dediğinde iki sayfa yazarsak ya da iki sayfa dediğinde bir sayfa yazarsak fırçayı yerdik… Kim bilir belki de düşüncelerimizi yazıya dökme becerimizin ölçülü olmasını istiyordu…

Sanmayınız ki, o zamanlarda süper kompozisyonlar yazardım… Tam aksine “İnşallah bir sayfa der, inşallah kolay konu verir” diye içimden dua ederdim, zira yazmayı beceremezdimEl yazım zaten berbattı (sanki ayak yazısı da varmış gibi)… Çizgisiz defterler kullanırdık ya, o bile bir işkenceydi bizler için… Eğer yazı ev ödevi olursa çaremiz vardı, önceden kalın bir kalemle düzgün çizgiler çizilmiş bir sayfa altlığı kullanırdık… Oradaki çizgi hizasını takip ederek yazardık… Eğer ki sınıfta yazmak zorundaysak ben hep yan basardım… Çünkü satır başları ile satır sonları aynı hizada olmazdı, adeta tahterevalli gibi yazardım… E zaten “ne yazacağım, nasıl yazacağım” stresi içindeyim ya, hepten bocalardım…

Sanmayın ki şimdi yazar oldum edasıyla yazıyorum; o zamanlar değildim, şimdi de olduğumu iddia etmiyorum… Lakin o zamanlar yazmayı sevmiyordum, şimdiyse kendimi yazmaktan alamıyorum… O zamanlar yazmak kâbusum idi, şimdi ilacım oldu… O zamanlar ne yazacağım düşüncesi beni yiyip bitirirdi, şimdi ise neyi yazmayayım dürtüsüyle harekete diyorum…

Ediyorum zira etmek zorundayım… Ağzıma her geleni yazacak halim de yok değil mi?... Ağza gelen her şey dediysem de küfür manasında anlamayın, içerik olarak kastediyorum… Ha çizgisiz deftere yazma özrüm hala devam ediyor da, klavyede yazınca o problemi de aşmış oluyoruz işte…

***

Alıntı kısmı burada bitti

***

Sıra geldi MİM’leme hadisesine…

Efendim şu kısacık yazın hayatımda esasında çok fazla blogcunun yazısını okudum. Hangisini mimlesem diye kara kara düşündüm, beynime kara sular indi, ya da çıktı :)

Esasında başkası tarafından mimlenseydim ilk önce Emine hanımı (http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=1402218) mimlerdim fakat beni mimleyen bizzat kendileri olduğundan “elim sende” diyemiyorum.

O zaman ben de kendime başka kurbanlar bulurum diyerek düştüm yollara…

Birçok kurban seçmiştim lakin “esame listesi” gibi uzunca bir liste vermekten imtina ettim. İyi ettim. Eledim, eledim, 5 kişiyi mimlemeye karar verdim.

1. Şengül SELVİ http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=1633896&rn=GM
2. köy öğretmeni http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=1529064
3. Oğuz Ökmen http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=1522660&rn=O2
4. Burcu Ege http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=614078
5. Berk Yüksel http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=781645&rn=QV

Haydi dostlar, elim sizde, saklanmayan ebe, bas tuşuna rahvan gitsin :):)

Murat HACIOĞLU
3 Şubat 2009 Salı

 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..