Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '17

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Mimar Sinan'ın Kafatası Kayıp!

Mimar Sinan'ın Kafatası Kayıp!
 

nazan şara şatana mimar sinan'ın doğduğu evde


“Bir Sevaptır Süleymaniye” kitabımı yazarken Mimar Sinan’la ilgili çok araştırma yaptım.

Ölümünden 347 yıl sonra Mimar Sinan'ın kafatası mezarından çıkarılmış.

Bu neydi?

Niçin çıkarılmıştı?

Sonra ne olmuştu?

 

Mimar Sinan sadece bizim değil dünyanın tanıdığı deha bir mimar ve birçok olayda olduğu gibi bu büyük ustanın Türk olmadığı Macar, Ulah, Sırp yâda Avusturya’lı olduğu söylenmeye başlanıyor.

Oysa Mimar Sinan Kayseri Ağırnas doğumlu ve ben geçtiğimiz hafta onun köyünde onun doğduğu evdeydim.

Ağırnas Mimar Sinan’ın köyü olmasından dolayı ünlü üstelik.

Batıda bu iddialar artınca Türk Tarihini Araştırma Kurumu mezarı açmaya karar veriyorlar.

Mezar açılıyor, kafatası ölçülüyor, kafatasının brakisefal olduğu anlaşılıyor Sinan Türk’tür deniliyor ve ilave ediliyor;

“Yalnız Kültür itibariyle değil, ırk noktasından da Türk olduğu tespit edilmiştir.”

 

Kafatasının kurulacak olan Antropoloji Müzesi'ne konulmasına karar veriliyor.

Fakat bu müze kurulamıyor.

Peki, kafatası ne oluyor?

Bu bilinmiyor.

Bilinmeyenler o kadar çok ki!

Bir başka bilinmeyende buluşmak üzere…

 

Nazan Şara Şatana 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....