Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '10

 
Kategori
Güncel
 

Minare'den şarkılar..

Minare'den şarkılar..
 

Rize Müftülüğünce yaptırılan merkezi ezan sisteminde dün 170 caminin hoparlörlerinden yaklaşık 5 dakika şarkı, türtkü dinlendi..

İl müftüsü olayı duyar duymaz merkezi yayın sistemini kapattırdı ve olay'ın farklı frekans karışıklığından meydana geldiğini söyledi..

Böyle bir şey ancak memleketim Rize'de olabilirdi..

Tıpkı Karadeniz fıkra'sı gibi..

Akşam ezani midur?..bas frekansun tuşina citsun..

Yayin oldi mi, oldi..işik yanayi..

Tamamdur..

Ezan bitene kadar ben beş dakika daha çesturayim..

Uyy! ezan deyil, türçidür..

Ne ettüm, ne ettüm ben..

Camii'lerdeki ciddiyetsizlik sadece memleketim Rize'de değil, yurdun her yerinde..

Minarelerde bulunan "şerefe", camii imamlarının çıplak ses ile ezan okuması gereken yerdir, ancak günümüz teknolojiden yararlanılarak hoparlör kullanılmaktadır..

Hoparlörden çıkan ses gerçek insan sesi değil, elektro manyetik alanlardan oluşan frekans sesleridir..

Oysa İslam inanışında ezan'ın çıplak ses ile okunması gerekliliğine inanılır.

Neymiş efendim, ezan hoparlörle okunduğunda daha geniş alanlara duyrulurmuş..

Türk halkı camii inşaatlarına son derece duyarlı ve camii yapımlarına maddi manevi destek vermektedir..

Bakın, küçücük Rize'de 170 camii varmış..

Minare şerefesinden cami imamlarının çıplak ses ile okuyacakları ezanlarla denizdeki balıklara bile duyurabilirler.

Ülkenin her yerinde kısa mesafeli camii'ler mevcuttur..

Camii imamlarının yaptıkları tembellikten başka bir şey değildir..

Camii hoparlörleri kaldırılmalı, herkes görevilerini yapmalı..

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..