Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '09

 
Kategori
İnançlar
 

Minare yasağına karşı alınabilecek tedbirler nelerdir....?

Minare yasağına karşı alınabilecek tedbirler nelerdir....?
 

Öner Samanlı, (MİKÜEM) Minareleri Kaldıran Ülkelerle Mücadele Kurulu, Baş Müzakerecisi oluyor...


Son günlerde, Avrupa ve Türkiye basınının gündemine oturan konu,

Minare…..

Minaren var mı derdin var….

Sözlük anlamı ile,

Namaz vaktinin geldiğini bildirmek için camide müezzinin ezan okuduğu, sala verdiği, şerefesi olan, çoğunlukla taştan, yüksek ve ince yapı..

(Ekleyelim, içeriden döne döne çıkılan merdivenli…)

Forum sitelerinde anketler var, birçoğunuz görmektesiniz.

MİNARELER KALDIRILDI, SİZ OLSAYDINIZ NE YAPARDINIZ…!

Evet,

Ben konumuma geçtim ve neler yapacağımı alt alta sıralıyorum.

1. İslam/Müslüman alemiyle ilgili sorunlarla daima Türkiye’mi ilgilenmek zorundadır, düşüncemden hareketle yola çıkar, önce Tahran’a uğrar ve Mahmud Ahmedinejad kardeşimizi konuyla ilgilenmesi hususunda acilen göreve davet ederdim.

2. Her ihtimale karşı ilk uçakla, Libya’ya geçer, Albay Muammer Kaddafi kardeşime de durumu aktarır ve İran’da Mahmud Ahmedinejad’ görev verdim ama pek becerecek gibi görünmüyor, baba sen bu konuya askeri zekanla bir çelme at derdim.

3. Derhal Türkiye’ye döner ve kendi kendimin, Özel Kalem Müdürlüğü görevimi üstlenir ve 11.Cumhurbaşkanımız Sayın Abdullah Gül’den özel baş başa, basına da kapalı, görüşme talebinde bulunurdum.

4. 12 nisan 2007 de 11. Cumhurbaşkanı Aday olarak, TBMM’ye resmi başvuru yapmış olmam ve gerekse de, internette, “Bu Milletin Cumhurbaşkanını Bu millet Seçmelidir” kampanyasının en yüksek oyunu almış bir zevat da olmam hasebiyle, kendimi, “MİNARELERİ KALDIRAN ÜLKELERLE ETİK MÜCADELE KURULU – BAŞ MÜZAKERECİSİ” olarak görevlendirmesi talebinde bulunur ve bu görevi de kesinlikle almadan, toplantıdan ayrılmazdım.

5. “Minareleri Kaldıran Ülkelerle Etik Mücadele Kurulu – Baş Müzakerecisi” görevine atanmam sonrasında, basına açık bir, basın toplantısı düzenler ve kamuoyuna bu görevi, millet vicdanında duyduğum sorumluluk görevince, meccani olarak talip olduğumu açıklardım.

6. Acilen, bir tarafı Türkçe, diğer tarafı ise İngilizce yazılı olmak üzere, “ Öner SAMANLI - Minareleri Kaldıran Ülkelerle Etik Mücadele Kurulu – Baş Müzakerecisi ” kartvizitlerimi Sayın Başbakanın tavsiye edeceği bir iş adamına, sponsor olması koşuluyla bastırtırdım.

7. Kamuoyuna, “Minareleri Kaldıran Ülkelerle Etik Mücadele Kurulu – Baş Müzakerecisi” si olarak, ülkemiz insanlarının mutedil olmaları gerektiğini, bu husustaki haberlerde, tıpkı, domuz gribinde olduğu gibi gizli ve titiz davranılması yönünde ilk telkin-i beyanatımı yapardım.

8. Yurt içerisinde ve yurt dışında yaşayan tüm saz ve bağlama çalan, iyi türkü okuyan sanatçı ve kişileri, BJK’li de olmam nedeniyle İnönü Stadyumunda toplatır, durumun vahametini onlara da açıklar ve onları bu milli ve İslami manevi davada görev almaya yönlendirerek, 50 şer kişilik saz ve bağlama çalan ve türkü okuyan guruplar oluşturulmasını sağlardım.

9. Bu kişilere, diplomatik pasaport çıkarttırarak, uluslar arası arenada, minare kaldıran her ülkenin önemli meydanlarında;

    · Minareden at beni, in aşağı tut beni, · Minarenin alemi kara kaşın kalemi, · Bitlis’te beş minare, · Camilerde minare, · Çadır altı minare, · Yüksek minare

gece gündüz yukarıdaki türkülerimizden oluşan repertuarı okuyup

çalmaları yönünde resmi görev tebliğ ederdim.

10.“Minareleri Kaldıran Ülkelerle Etik Mücadele Kurulu – Baş Müzakerecisi” si olarak,

Minare yasağı koyan ülkelerle Mücadeleyi, uluslararası İslami mücadele şekline dönüştürecek projeyi tüm gizliliği ile takip ederken,

Endenoezya, Mısır, Filistin, Irak, Suriye, Pakistan, Afganistan, Bengladeş, Azerbaycan, Türkmenistan, Kırgızistan, Çin’in Uygur bölgesi vb. ülkelerden, saz heyetimize alkışla eşlik etmek üzere, 50’şer kişilik insan gurupları talebinde bulunurdum.

11. Minare yasağı koyan ülkelerde, “Minare Turizmi” adı altında büyük bir organizasyonu devreye koyarak, sponsorlara yaptıracağım ( mesela; Türk Kola vb. ) bilboard afişlerini bu ülkelerin dört bir yanına, uluslar arası ajanslar organizatörlüğünde uzun süreli asılı kalmak üzere astırırdım.

12. Ülkemizin büyük senaristlerine, operacı ve tiyatrocularına, “Minareyi Çalan Kılıfını Hazırlar” isimli uluslararası bir eseri acilen ortaya çıkartmalarını sağlatır, bu oyunları, dünyanın dört bir yanında, beleşten oynatır, izleyenlere, Türkiye’den ve Yurt dışından çabalarımıza sponsor desteği veren firmaların yiyecek ve içeceklerini dağıttırırdım.

13. Sık sık ABD’de bulunan, gözü yaşlı yüreği masum hocamız, zat-ı muhteremle istişarelerde bulunur, tavsiyeleri varsa kayıtlarıma alırdım.

14. “Minareleri Kaldıran Ülkelerle Etik Mücadele Kurulu – Baş Müzakerecisi” si olarak, Minare yasağı koyan ülkelere mücadele hakkında, yurt içinde ve yurt dışında Danışma Meclisleri kurdurarak, milletin görüş ve önerilerini değerlendirir, uygun olanlarını, kurul kararı olarak uygulatırdım.

15. Eurovisiona da katılmış olan, uluslararası düzeydeki pop, rep, caz, blu, tango, arya vb. şarkıcılarımızı, yurt dışından katılan yabancı sanatçılarla birlikte, “Avrupa’dan Asya’ya, Haydi Şarkı Söylemeye” konserlerinde görevlendirir, ve konserlerin, sabit bir mekanda değil, yürüyerek,

“Avrupa’dan - Asya’ya Haydi Minareleri Kurtarmaya” adı altında, dünya kardeşliği felsefesi ile İstanbul Ayasofya’ya kadar sürecek yolu da izlemelerini sağlardım.

SONUÇ OLARAK;

16. Biliniz ki, sevgili dostlar tüm bu çabalarım için, en iyi üzümü yer, hiçbir bağcıyı da dövmezdim. Sözün özü, ülkemin yetim hakkı olan hiçbir maddi manevi varlığını harcamaksızın, elleri ceplerine gitmeyenlerin ellerin ceplerine götürmelerini sağlayarak bu konuyu sorunsuz tasasız çözümler, sonrasında da, Dünya İslam alemine o ilahi seslerden, Ezan- Muazzamayı dinletirdim.

17. Bir deyimimiz vardır. “Her şakanın altında bir gerçek yatar”

Demek ki, meraklıları sormuş, bizde oturmuş ciddi ciddi, İslami yada milli bir mesele yapmışız ve görüşlerimizi, düşüncelerimizi açık açık ortaya koymuşuz. Bu işten kazancımız ne olduğunu merak edenlere yanıtımız ise;

    “Minareleri Kaldıran Ülkelerle Etik Mücadele Kurulu - Baş Müzakerecisi “ olduk bu bir…. · 12 . Cumhurbaşkanlığına, Alah’ın izniyle altyapı yatırımlarımızı yaptık, bu iki… Allah rızası için önemli bir mesafe aldık bu da üç….
 
Toplam blog
: 295
: 3087
Kayıt tarihi
: 22.08.08
 
 

Prof.Dr. Öner Samanlı, yıllarını eğitim ve öğretim faaliyetlerine adamış, birçok bilimsel makalen..