Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '09

 
Kategori
Siyaset
 

Minareler

Minare Yasağı

İslamofobia nın geldiği son nokta

İşte bir kez daha nasyonalizm’in insanlığı çürüttüğünü gördük. İsviçrede aşırı sağcı parti ve dernekler yeni yapılacak camilere minare yasağını referandum yoluyla getirdiler. Ne kadar masum değil mi halk istedi, referandumun sonucu bu. OOOHH ne ala, en olmadık mesele için insanlığın tüm bilimsel toplumsal birikimlerini koyun bir tarafa halka sorun ooohh ne ala. Bu mesele halka sorulur mu yahu bu ne saçmalıktır. Bizde Türkiyedeki sinagogları kiliseleri kapatalım mı diye bir referandum yapalım mı? Kuşkunuz olmasın kapatalım der halk. EEE peki nerde insan hakları inanç ve ibadet hürriyeti. Yüzyılların birikimi olan insan hakları, hukuk, sosyoloji vs prensipleri ne işe yaradı. Gökçek’in 6. Cadde’de içki referandumunu hatırladım şimdi. Şu referandum olgusu öyle her mesele için işletilecek bir yol değil. Haaa şimdi gelelim meselenin bir başka yüzüne. Bizim isviçrede yaşayan İslami örgüt ve cemaatlerimizdir bu meseleyi bu noktaya getiren birazda. Öylesine bir ölüm kalım meselesine çevirdilerki bu sorunu, öyle ürkütücü bir kampanya yaptılarki minareye evet diyecekleri bile hayır safına geçirdiler tebrikler. Öyleki artık sağduyu kayboldu inatlaşmanın neticesi de ortada. 11 eylül saldırılarıyla İslami dünya çok ciddi bir itibar kaybına uğramış, adı terörle birlikte anılır olmuştur.islamofobi tüm insanlığı sarmıştır. Sizi tebrik ederim el-kaide islama yaptığınız hizmet tarihe kazınmıştır. Cennetteki yerinizde hazırdır umarım. İsviçrede halk minareyi bir meydan okuma gibi algılıyormuş. EEEE islamofobi neki zaten bugün minareye hayır derler yarın caminin kendisine hayır derler. Az kaldı islamın temsilcisi olarak kendisini lanse eden ve islamın bayraktarlığını yapan cemaatler biraz daha gayret ederlerse uzak değil yakındır. Kendisi gibi olmayan, kendisi gibi düşünmeyen ve inanmayana karşı hemen her coğrafyada üretilen nefretin son bir örneğidir minare yasağı. Bizim gibi demokrasisi, demokratik algısı gelişimini henüz tamamlamamış memleketlerde bu tür kararlar beni şaşırtmaz ancak İsviçre gibi benim tek favorim olan bir ülkeden böyle bir sonuçun çıkması şoke etti beni. Çok şaşırttın beni İsviçre, çoook. Türkiyede ruhban okulunun açılamamasını anlarım, yukarıda vazettiğim nedenlerden ötürü anlarım, ancak İsviçrede minare yasağını anlayamam. İSVİÇRE, İSVİÇRE SEN DE ARTIK HERKES GİBİSİN.

İbrahim Erol
 
Toplam blog
: 135
: 694
Kayıt tarihi
: 31.08.09
 
 

Gazi Üniversitesi fizik lisans eğitiminin ardından, Marmara Üniversitesi'nde master, İTÜ'de dokto..