Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '15

 
Kategori
Türk Mutfağı
 

Mini börekler

Mini börekler
 

Mevsimsiz lezzetler. Cemile


Eğelencelik börek olur mu? Desem  neden olmasın? Dersiniz biliyorum da sordum işte, oluyor tabi ki hem de çok iyi geliyor. Böyle minik atıştırmalıklar nefis ve kolay, okuldan, kursdan gelen çocuklar kadar dışardan eve gelir gelmez biz büyükler de el altında böyle şeyler bulabildiğimizde  mutlu oluyoruz. Hazırları var her yerde bulunabiliyor fakat ben evdenciyim, bu börekler gençlerin el ayarı, göz kararı edinebilme  aşamaları için de kolaylığı ve güzelliğiyle keyifle deneyebilecekleri tariflerden biri,

Malzeme;

Bir paket milföy hamuru,

Bir tutam maydanoz,

Bir miktar peynir arzuya göre patates, kıyma v.s olabilir. Ben peynirli denedim bu defa,

Bir yumurta, akı iç malzemeye eklenecek aksi halde pişerken eriyerek çıkıyor yağlı peynir.

Sarısı da üzerlerine sürülecek fırına verilirken.

Oda sıcaklığında biraz bekletilen milföyler, kesme tahtası üzerine ikisi yan yana yerleştirilir. Merdane ya da oklava ile biraz büyütülmeleri sağlandıktan sonra önceden hazırlanmış maydanoz ve yumurta akı karışımlı peynirli iç malzemeden ikisine de eşit miktar gelmesine dikkat ederek yayılır. Uç kısımlar boş kalacak şekilde rulo yapılır. İkişer cm. eninde kesilerek kağıt yayılmış fırın tepsisine dizilir. Yumurta sarısı sürdükten sonra 170 derece ısıtılmış fırında 25 30 dakika pişirilir. Afiyet olsun.

 
Toplam blog
: 209
: 350
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Kurşun kalemden gelen ağaç kokusunun kağıtla buluşma büyüsüyle yoluna devam eden, Lise mezunu, ha..