Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '08

 
Kategori
Blog
 

Minik bir araştırmam var, katılır mısınız?

Minik bir araştırmam var, katılır mısınız?
 

Genelde insanların benzer sıklıkta rüya gördüklerini ancak yorgunluğa bağlı olarak aynı oranda anımsamadıklarını düşünürdüm.

Rüya konusuna pek de kafayı takmamış biri olarak fazla da irdelememiştim!

Rüyaların renksiz, yani siyah beyaz olabileceğini ise hiç düşünmemiştim, laf olsun diye okuduğum bir yazıda burçlara göre rüya görme özelliklerinden söz edilip, burcum ile ilgili olarak “Renkli rüyalar görürler” ifadesine rastlayana kadar!

Nasıl ama yani, renksiz rüya da olur mu ki?

Diğer burçların karşılığında yazanları okuyunca, şaşkınlığım arttı!

Şaşkınlığım burçlar ve rüyalardan ziyade, çok az rüya görmek, renksiz rüya görmek üzerineydi, kırk yaşıma kadar aklıma bile gelmemişti!

Laf olsun diye okuduğum bir yazı bakın bana neler öğretmişti! Aynı zamanda herkesin yaşadığı kadarını biliyor, bildiği kadarını anlıyor ve herkesi kendisi gibi biliyor olması düşüncemi bir kez daha kanıtlamıştı!

Sonraki dönemlerde, rast geldikçe dostlarımla paylaştım bu konuyu, renkli rüya hiç görmemiş olanlar vardı, onlarda şaşkındı, sinema mıydı bu?

Yaşamı boyunca çok nadir rüya gördüklerini söyleyenler oldu, benim gibi her gece görenler de vardı, elbet…

Seyrek rüya görenlerin sandığım gibi ille de hep yorgun olmadıklarını öğrendim, yorgun olduğum zamanlarda da en azından anımsadığım rüyalarımın varlığının farkına vardım!

Şanslı mıyım, şanssız mı bilmiyorum, neredeyse dizi film tarzında rüyalar görürüm, bazen rüya içinde yorumlar yaparım, şanslı olduğum bir taraf kuşkusuz, rahmetli olup da, istesem de göremeyeceğim sevdiklerimle bir arada olurum, öyle yani, yaşayan, yaşamayan bir arada!

Çok şükür, karabasan tarzı rüyalarım pek az bir sayı ile sınırlıdır, bir gece içinde üç film birden oynatılan sinemada gibiyimdir, hatta bonusları bile vardır! Düzenli gelen sinemaseverlere üç film daha bizden, sevgilerimizle!

Uykudan uyandığında zıp diye kalkanları bilirim, uyumayı zaman kaybı görenleri de, bir de gözünü açıp, pat diğer tarafına dönüp uykuya keyifle devam edenleri!

Belli bir saatte kalkma zorunluluğu dışında, gözünü açtığında yataktan çıkanlar, gözünü açıp yatakta az biraz keyif yapanlar, gözünü açıp, benim gibi, diğer tarafına dönerken sıkıca, uykusu kaçmasın diye, gözlerini yumanlar var!

Bu farklılıkların rüya ile ilgisi olup olmadığını düşünmeye başladım son zamanlarda.

Gözlemlediğim kadarıyla, az rüya görenler pat diye kalkıyor, renksiz rüya görenler yatakta az biraz oyalandıktan sonra kalkıyor, sık ve renkli rüya görenler, keyifle diğer taraflarına dönerek uyumaya devam ediyorlar…

Çünkü, uyku arasında sıkılmıyorlar!

Hem çeşitli rüyalar görüp, hem de yorum ve muhakeme yapanlar, örnek ben, uykudan acayip keyif alıyorlar!...

Böyle bir gözlem oluştu bende, doğru mudur, yanlış mıdır, bilememekteyim, bire bir görüşlerini aldığım arkadaşlarımın, dostlarımın sayısı bir genelleme yapabilmem için yeterli değil, bu nedenledir ki konuyu yanıtlarına güvendiğim sizlerin görüşlerinize sunmaktayım.

Teşekkür ve sevgilerimle…


Gülgün Karaoğlu

Aralık,05/08

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..