Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '13

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Minik gurmelere yeni lezzetler!

Minik gurmelere yeni lezzetler!
 

Bebek ve Çocuk yemekleri kitabı


 
Geçen sene ilk ek gıdalara başladığımda eşim aşağıdaki kitabı hediye etmişti bana. NTV yayınlarından “Bebek ve Çocuk Yemekleri” Yabancı yazarları olduğu için öncelikle tarifler çok değişik geldi. Bir çok tarifi aynen uyguladığım gibi bazılarını da değiştirerek kullandım. Buraya en çok sevdiğim bir kaç tarifi koydum.
 
Avokado sahip olduğu vitamin, mineral ve protein sayesinde özellikle küçük çocuklar için çok faydalı bir besin.
 
Avokadolu salatalık (6 ay üzeri)
 
2 çengelköy salatalığı ve 1 olgun avokadoyu blenderdan geçirerek hazırlanıyor. Çok ferah bir ara öğün olarak kullandık.
 
Avokadolu meyve  (6 ay üzeri)
 
Yarım olgun avokado üzerine bir yerli muz veya cam rendeden geçirilmiş bir küçük elmayı karıştırıp meyve öğünü olarak verdik.
 
Yabanmersinli meyve püresi (9 ay üzeri)
 
Bir büyük armutu buharda pişirdim. Üzerine bir avuç yaban mersini (blueberry) ile blenderdan geçirdim. Çok lezzetli bir meyve öğünü olarak kullanabilirsiniz veya muhallebinin içine karıştırabilirsiniz.
 
Cevizli omlet (12 ay üzeri)
 
Bir yumurta, göz kararı bir miktar ekmek, 2 tam cevizi arıştırıyorum ve yağlanmış tavaya atıyorum. Önce hiç birleşmeyecek zannederken, sonra ekmek gibi birşey oluyor. Yavru beğenerek yiyor.
 
Bebek keki (12 ay üzeri) (sütsüz, yoğurtsuz, margarinsiz bebek keki)
 
Orijinal tarif Mutfagimiz.com sitesinde ben şeker miktarını biraz azalttım ve keçiboynuzu tozu ve kuru meyveler ekledim.
 
3 yumurta
 
1,5 fincan şeker
 
Yarım fincan keçiboynuzu tozu
 
1 fincan su
 
1 kabartma tozu & 1 vanilya
 
1 avuç kuru kayısı, üzüm, zevkinize göre
 
Klasik kek şeklinde fırının kek ayarında pişiriyoruz. Sabah kahvaltıda süt ile ıslatarak ya da kek şeklinde veriyorum. Keçiboynuzu tozunu kakao olarak kullanmak mümkün, aktarlarda satılıyor.
 
Yavrularınız umarım hepsini afiyetle ve kolaycacık yer!
 
Toplam blog
: 8
: 829
Kayıt tarihi
: 01.02.13
 
 

  1978 İzmir doğumluyum. Galatasaray Üniversitesi Uluslararası İlişkiler mezunuyum. 9 sene pe..