Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '19

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Minik Moda Kütüphanem

Moda Kütüphanemi Nasıl Oluşturdum?

Modayı yakından takip eden okurlar için faydalı bir içerik olacağını düşündüğüm bir yazıyla yeniden Merhaba!

Ben nasıl bir moda kütüphanesi yaptım?

Öncelikle moda ve kostüm tarihi hakkında bilgi sahibi olunması gerektiğini düşündüğüm için herkes için başlangıç kitabı niteliğinde olan, Elif Jülide Dereboy’un ‘’Kostüm ve Moda Tarihi’’ kitabını edindim. Antik Çağ’dan, 2000’li yıllara kadar modanın gelişimi, kullanılan malzemeler ve tarihsel sürece genel bir bakış açısı kazanmanıza yardımcı olacaktır.

Anneciğimin güzel hediyesi Kaktüs yayıncılığın derlediği, ‘’Geçmişten Günümüze Giyim Kuşam ve Stil Rehberi’’ kitabı benim uzun bir süre başucu kitabım olmuştu. Üzerinde kadife flok baskı, pembe bir elbise olan, kocaman Moda yazan bu kitap daha kapsamlı bir içeriğe sahip. Özellikle tarihe iz bırakan ikon ve tasarımcılar hakkında detaylı bilgilere ulaşmanız mümkün.

İngilizce bir kaynak olan ‘’Fashion – A History from the 18th to the 20th Century’’ kitabı okul yıllarındaki kostüm incelemelerim için bana çok yardımcı olmuştu. 18. Yüzyıldan, günümüze uzanan çeşitli kıyafetleri detaylı ve renkli olarak görebilirsiniz. 1978 yılında kurulan Kyoto Kostüm Enstitüsü  tarafından, sosyolojik, tarihi ve sanatsal açıdan önemli bir kaynak.

Bir moda sözlüğüm olsun istiyorsanız minik, tatlı cep kitabı ‘’Moda Okulunda Öğrendiğim 101 Şey’’ i edinmenizi tavsiye ederim. Minik illüstrasyonların olduğu sözlük gibi sıkıcı olmayan ama kısa zamanda çok şey öğreten kitabın çevirisini de Barbaros Şansal yapmış. Adını anmışken onun ‘’Prova Odası’’ romanını da bir çırpıda bitirmiştim. Harika betimlemeleriyle kendinizi adeta bazen atölyede çalışırken, bazen o sokaklarda yürürken hissedebilirsiniz.

Rüzgar Mira Okan’ın herkese hitap eden ‘’Kendi Stilini Yarat’’ kitabını da bir çırpıda okuyup, nasıl bir dolap oluşturmanız gerektiği hakkında bilgi alabilirsiniz. Vücut tipinizden, cilt tonunuza ve hissettiğiniz kişiye giden yolculuktaki giysi dolabınızı bir profesyonelle birlikte hazırlayabilirsiniz.

Marnie Fogg’un yazdığı ‘’Moda’nın Tüm Öyküsü’’ adlı kitabı ben henüz edinmesem de çok fazla karşılaştığım için atlamak istemedim.

Özellikle Moda Tasarımı, Grafik Tasarımı gibi alanlarda okuyan öğrenciler için, Literatür yayınlarının Tekstil ve Moda, Stil Yaratmak, Koleksiyon Oluşturma, Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Araştırma ve Tasarım, Erkek Giyim gibi serileri bulunan kitaplar benim için önemli kaynaklar oldu.

Çizim tekniklerin geliştirmek isteyenler için Anna Kiper’in ‘’Moda İllüstrasyonları İlham ve Teknik’’ kitabının oldukça iyi bir içeriğe sahip olduğunu düşünüyorum.

Chanel, Louıs Vuıtton, Christian Dior, Alexander MCQueen gibi ünlü tasarımcıların kitapları bir hayli pahalı olsa dahi edinmek isteyenler oluyor. Özellikle masanın üzerinde kahve ile fotoğraf çekenlerde çokça gördüm :)

Bize okulda dağıttıkları Sue Jenkyn Jones’ un ‘’Moda Tasarımı’’ kitabı da moda tasarım temellerinin kısa bir özetini yapan faydalı bir kaynak.

V&A Müzesi’nde rastladığım popüler moda sözlüğü ‘’Fashionpedia’’ kitabını da anmadan geçmeyelim.

Benim de en kısa zamanda edinmek  istediğim Eve MacSweeney’in ‘’Nostalgia in Vogue’’kitabı 2000’lerden bu yana çarpıcı bir koleksiyon sunuyor bize.

Ayrıca Annemden bana yadigar kalan 1960’lardan günümüze uzanan Burda koleksiyonu kalıp bilgimi ilerletmemi sağladı. Bunun yanında arada sırada antikacılardan edindiğim, eski kadın dergileri koleksiyonumu her geçen gün daha da büyütüyorum.

Muhakkak atladığım, bilmediğim ve rastlamadığım nadide moda kitapları var. Lakin moda kütüphanesi oluşturmaya başlamak için, bu içeriğin sizlere yardımcı olancağı kanısındayım.

Sevgiyle kalın..

https://www.gokcekomurcucosmos.com/

https://www.instagram.com/gokcekomurcucosmos/

https://www.instagram.com/gokcekomurcusati

 
Toplam blog
: 27
: 126
Kayıt tarihi
: 30.12.16
 
 

Uludağ Üniversitesi Sanat Tarihi Lisans mezuniyetimden sonra İstanbul Moda Akademisinde Moda Yöne..