Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '08

 
Kategori
Eğitim
 

Mirasıyla 17 yıl içinde 9 bin öğrenci okuttu

Mirasıyla 17 yıl içinde 9 bin öğrenci okuttu
 

TÜRKAN Sedefoğlu, 1956’da Türkiye’nin ilk radyo reklam ajanslarından Sedef Reklam’ı kurduktan sonra büyük bir servetin sahibi oldu. 62 yaşındaki başarılı işkadını, 23 Ocak 1991’de Ankara’dan İzmit’e giderken trafik kazasında hayatını kaybetti.

Sedefoğlu, çocuğu olmadığı için sağlığında, bugünün parasıyla değeri 30 milyon YTL’ye yaklaşan menkul ve gayrimenkullerin büyük kısmını Türkiye Eğitim Vakfı’na (TEV) bağışlamış, maddi durumları nedeniyle okuyamayan öğrencilerin eğitimlerine devam etmeleri için kullanılmasını vasiyet etmişti. Bu vasiyeti gerçekleştiren TEV, en büyük bağışçılarından biri olan Türkan Sedefoğlu’nun gelirleriyle 17 yılda, 8 bin 721 öğrenciye burs sağladı ve 2005 yılında da Çengelköy’de 24 derslikli TEV-Türkan Sedefoğlu İlköğretim Okulu’nu hizmete açtı.
ölümünün 17’nci yıldönümünde Edirnekapı Şehitliği’ndeki mezarı başında anıldı.

Yenilerde de var ama eski insanlarımızın eğitime önemi ve katkıları ne kadar büyüktü.çünki eğitimin tüm kötülükleri ortadan kaldıracağını biliyorlardı. Şimdikiler de biliyorlar da paralarına kıyamıyorlar. Okularımız çoğalsa ne töre çileleri, ne şiddet, ne terör vs bu günkü kadar olmazdı. Burdan rahmetli KADİR HAS-SAKIP SABANCI gibi ismi önde geçenlere sonra sırası ile eğitime katkıda bulunanlara sonsuz dualarımızı gönderiyoruz. Böyle yardım eli uzun olanların çoğalmasını diliyoruz.

Eğitim her topluma şart, ama bizim toplumumuza daha da şart.

 
Toplam blog
: 28
: 856
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

26/05/1957 İstanbul Eyüp doğuluyum. İlk ve orta okulu Eyüp'te okudum. Liseyi Sultanahmet Akşam Ticar..