Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '19

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Mısır Kahire 3.

Kahire:3; 3/12/2018: 26 july caddesinin bir üst sokağının adı Al Alfy str, burası araç trafiğine kapalı oturma alanı kahvehane var, restorant olarak Akher Saa tercih edebilirsiniz. Kahirede sulu yemek kültürü yok. Mısır'da kadınlar her alanda hayatın içinde, kahvehanelerde nargile içip sohbet ediyorlar.

26 july caddesinde Gad restorantta yemek yersiniz. Bugün su ısıtıcısı bozuldu Talat harb str köşesindeki Arafa mağazasından 139pnt=8$ yenisini aldık. Sonra hotelden Uber çağırdım Cıtadel bölgesine gittik, giderken Khan el halil ve Aznar parktan geçtik yani hepsi aynı yol üzerinde.

Cıtadel'i görmedinmi kahireyi görmediniz demektir.Uber,e 24 pnt =1,5$ ödedik. Dönüşte normal taksiler 60,40,30 pnt istediler Attaba metrosuna kadar, ben anayola indim 20 pnt araba buldum, yine de çok ama şehir dışı olduğundan incelemedim. Cıtadel de kahire kalesi, askeri müze, Mehmet ali paşa camii, El nasır camii, Polis müzesi daha birçok tarihi yerler ve kahireyi panoramik olarak piramitlere kadar seyredebiliyorsun. Pazartesi gittik bilet ücretli almadılar.

Mısır'da beni yüzde 27 kdv, vergi, konaklama vergisi almaları rahatsız etti. Hiçbir güvenlik sıkıntısı yaşamadık, girmediğimiz ara sokak kalmadı. Bugün öğle yemeğini Talat Harb str 17 numarada köşe başındaki  Cafe Riche restorantta yedik genelde turistler vardı, sakin ve dinlendirici bir yer,f iyatlar çok uygun porsiyonlar küçük, 2 kişi 96 pnt=7$ ödedik.

Kahireyi severek ve huzurlu şekilde 5 gün gezdik.Trafik istanbulla aynı burda kırmızı ışıkta yayalar karşı tarafa geçebiliyor, korna sesi çok, herşeye rağmen tavsiye ederiz. Yarın sabah  9 treni ile iskenderiye, ye gidiyoruz.Kisi başı bilet 73pnt.=4$. 5 günde hotel dahil 194$ harcadım. Günde  ortalama 39$ geldi.

 
Toplam blog
: 43
: 1428
Kayıt tarihi
: 06.12.09
 
 

Selam arkadaşlar, ben Hasan Üner (Pina Hasan). 01.01.1956, Erdek doğumluyum. İstanbul Şişli Kolej..