Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Mısır’da asayiş berkemal!

Mısır’da asayiş berkemal!
 

Kaynak:İnternet


Yani, bir şey bildiğimden değil, iki gün öncesine kadar Mısır için ağlayanların gözyaşları bittiğine,

Mısır‘dan canlı yayın yapılmadığına, manşetlerde adını görmediğimize göre demek ki Mısır’da asayiş berkemal!

Sıra Suriye’de tekrar; ülke gündemimiz olarak skor şöyle: Suriye: 2 Mısır: 1 (T.C. : 0 )!

Kimse kusura bakmasın; hoş isterseniz de bakın, niyeti “İnsan” korumak olanın gündemi pat diye bir günde değişmez!

Bir ölüye ağlıyorsa insan, daha çok insan ölmesin diye çırpınır; savaşa girelim diye ısrar edenin insan sevgisini de, gözyaşlarını da sorgularım…

Niye sorgularım: Daha iki gün önce Rabia selamı verenler, hani neredesiniz?

Mısır’da işler yoluna girdi de gönül rahatlığıyla Suriye’ye mi geçtiniz?

Suriye’de de işler yoluna girmemişti ama rotanızı bir anda Mısır’a çevirmiştiniz, gerçi…

******

Samimiyet çok basit, basit olduğu kadar da ucuzdur aslında; ne para ile satın alınabilir ne mevki ile…

Tek bir şartı vardır: Kişilik!

Kişiliğin oluşması, yani toplumsal anlamda aklı başında bir bireyin oluşması için eğitim başta gelir. Eğitim dediğim önce aileden başlar, okul falan…

Ancak asıl önemlisi insanın ruhsal ve psikolojik gelişimidir ki insana özgüven sağlar.

Özgüveni yeterince oluşmamış insanlar toplumun genel değerlerine uymak için acayip çaba harcarken bir taraftan da kin ile dolar; fırsatını bulduklarında da zehir gibi kinlerini akıtmak için ayarsız bir istek ile davranırlar.

Bunun için elde edilmiş bir liderlik ya da o lidere eşlik etmek yeter de artar!

******

Kişiliği tam olarak gelişmiş insanlar kendi duygu ve düşüncelerini kendi mantık örgüsü içinde değerlendirebilirler; ezber cümlelere ve ezber düşüncelere gereksinim duymazlar; Mısır için ağlıyorlarsa, Suriye konusu devreye girdiğinde ağlamayı kesmezler, misal!

Yeterli ülkeler vatandaşlarının kişilik yapılarının tamamlanmasını isterler; kişilik yapıları tamamlanan kişiler daha sağlıklı düşünür, daha mutlu olur ve üretirler!

Bazı ülkeler ise “Biz üretici değil taşeronuz!” diyerek vatandaştan beklentisini vurgular!

******

Özellikle aile şirketlerinde yaşanır, patronun tuzu kurudur, şirket bir anlamda kartvizitidir; uğraşmak istemez öyle personel falan işleriyle, babadan kalma birine yetki verir.

Babadan kalma biri ise cahilin tekidir!

Kendi cehaletini bastırmak adına kalifiye eleman almak istemez; hatta yakışıklı adam bile sokmaz şirkete!

Kendisi çalar-çırpar, suçu başkalarının üzerine atar!

Çaycı kadına sulanır, misal, kadın karşı durdu mu “Terbiyesizlik yaptı, ya da hırsızlığa meyletti” gibi iddialarla patrona “ispiyonlar!

Şirket kapısına haber verilir: O kadın içeriye girmesin!

O kadın içeriye girse ve patrona gidip de yaşadıklarını anlatsa… Anlatmasın!

Hoş, anlatsa da “Beni baştan çıkartmaya çalıştı da başaramayınca böyle yaptı!” dediğinde uzatmaya hiç de istekli olmayan patron purosunu yakar ve “Meşgul etmeyin beni böyle işlerle” diyerek işin içinden çıkar…

Patron o arada altın ve kur fiyatlarıyla ilgilenmektedir, cahil yetkili ise ne kadar güçlü ve etkili olduğunu düşünerek egosunu uçurmaktadır!

Çaycı kadın ise zorla dışarı çıkarılmadan kendi isteğim ile uzaklaşayım buradan çabasındadır…

******

Velhasıl; ille de “Savaşalım” diye tutturanların gözleri aydın!

Gözleri aydın da, bizim gözlerimiz bu savaş isteyenleri mevzilerin başında görecek mi?

Yoksa Mısır bir günde nasıl unutulduysa, “Savaşalım” diyenler de bir gün içinde sıvışacaklar mı?

Yine fatura garibana mı çıkacak?

O gariban ki kendi haline ağlamaktan ne Mısır görmüş gözü ne Suriye; bir somun ekmek ve bir topak peynir; biraz huzur…

İki Mehmet önemsizdir; beş Mehmet… Reyhanlı da önemsizdir; bir önemli şey var artık Türkiye Cumhuriyeti’nde: O da AKP!

Ki; zaten Türkiye’nin Türkiye’si kaldı, “Cumhuriyeti” yandı bitti kül oldu!

 

http//twitter.com/Gulgunkaraoglu

gulgun_2006@hotmail.com

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1269
Toplam yorum
: 4372
Toplam mesaj
: 226
Ort. okunma sayısı
: 1277
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster