Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Mısır ekmeği yapalım hadi

Şimdi de size mısır ekmeğini iki defa yapan ve yaptıkları beğenilen birisi olarak çok basit olarak anlatacağım. Benim bildiğim (ama bilenler de bana yorum yazabilir) gibi yazacağım.Mesela yarın sabah kahvaltısına ne dersiniz. Tabi tereyağı eşliğinde..

Bunun için öncelikle marketinizden ben açık olarak satılanları tercih ettim ( mısırunu )
1 kg mısır unu
1 yumurta
2-3 yemek kaşığı yoğurt
1/2 çay bardağı sıvıyağ
2 çay kaşığı kabartma tozu
Biraz tuz ve biraz sıcağa yakın su

Ben bu malzemeleri yaklaşık 30x30 cm borcam tepsiye yapıyorum. ( Bu sabah bile yaptım iş yerime getirdim sıcak sıcak beğendi arkadaşlarım. Kahvaltıda yedik. : ) )
Neyse önce mısırununu bir yoğurma kabına alıp içine su hariç diğer malzemeleri koyup daha sonrada sıcağa yakın suyu yavaş yavaş katıyorum. Yoğurmaya başlıyoruz hamuru. Mısır unu olduğu için çok özlü olmayan bir hamur oluyor. Kıvamı koyuca olucak. Daha sonra yağlanmış tepsiye güzelce yayarak üzerini düzleştirdim. Fırını 200 dereceye ayarladım beraberinde tepsiyide fırına koydum. Bizim fırın midi fırın olduğu için önce tabanına, daha sonra ise orta rafına koydum. 10 dakika gibi bir süre sonra fırının ısısını 150 dereceye düşürdüm. Yaklaşık olarak 40-45 dakikalık bir zamanda pişiyor. O güzel kokusuda mis gibi etrafa yayılıyor. Mısır unu olduğu için çabuk kırıklanan bir yapıya sahip.Ben dilimleyerek servis yapıyorum.

Tarif benden denemesi ve yorumları sizden.Hadi kolay gelsin... Bekliyorum düşüncelerinizi.... Yarın sabah kahvaltısına deneyiniz bakalım..

............................SEVGİLER...............

Bu ekmek resmi mısır ekmeğine ait değildir........bilgilerinize

 
Toplam blog
: 17
: 465
Kayıt tarihi
: 07.11.07
 
 

1971 Bolu - Mengen doğumluyum. Liseyi bitirdikten sonra iş hayatına başladım. Zaman zaman iş yaşamın..