Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '11

 
Kategori
Deneme
 

Mizah nedir?

Mizah nedir?
 

Akıllı bıdık


*** Günlüğümle dertleşiyorum *** 

Mizah nedir sayın günlüğüm? Soruyu soruyorum ama günlüğüm cevap veremiyor. Onun yerine ben kendime cevap veriyorum. 

Hoppala. Bu da soru mu? Mizahın ne olduğunu bilmeyen mi var? Herkes bilir ve de mizahi yazıyı herkes yazar. 

Ama durum öyle değil. 

Evet günlüğüm seninle bu konuda kısaca dertleşmek istiyorum. 

Mizahın sözlüklerde çeşitli tarifi var. Ayrıca herkes, istediği gibi tarif edebilir. Ama bence mizahın en önemli özelliği : "düşündürerek güldürmektir " sayın günlüğüm. 

Ayrıca mizahın, bir edebiyat türü olarak, eğitici, öğretici ve etik olma yanı var. 

Küfrederek, hakaret ederek, seksi kelimeler kullanarak mizah olmaz. 

Mizah yani gülmece bir sanat işidir. Bu sanatı yapanlara mizahçı denir. Yani gülmece sanatçısı. 

Bir harf yazıp, arasını noktalarla doldurup, sonuna birkaç harf daha ilave ederek belden aşağı veya seksüel kelimeler kullanarak mizah yapılmaz sayın günlüğüm. 

Mizahın bir adabımuaşereti vardır. Yani terbiye kuralları. 

Latife, latif gerek demiş eskilerden birileri. Yani şaka ince olmalıdır. 

Onun için mizah da latif olmalı. Yani ince bir zeka ürünü olmalı. 

Farklılık arz etmeli. 

Yoksa abuk subuk kelimelerle okuyanı güldürmek mizah değildir sayın günlüğüm. 

Belkide mizahı ikiye ayırmak lazım: 

- Asil olan mizah 

- Avam olan mizah diye. 

Esasında genel düşünce olarak avamların yanında olurum ama mizah olunca asilini tercih ederim. Yani halktan yanayım ama etik değerlere ve geleneklere çok önem veririm sayın günlüğüm. 

Bugünlük bu kadar. Derdimi anlamışsındır inşallah sayın günlüğüm. 

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..