Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '10

 
Kategori
Mizah
 

Mizahın Kralı

Bir komşumuz vardı alt katımızda oturan .. Şu an oturmuyor ama aynı sokağı paylaşıyoruz hala .. Önceleri daha halliceydi, mahalleyi altüst eder herkese yetişirdi .. Şimdi biraz formundan düşmüş olsa da fena sayılmaz .. İnsanları, ne yapıp ettiklerini incelemeye adamıştır kendisini Canide Teyzem ..

Ne zaman dışarı çıkacak olsam kendisiyle karşılaşırım mutlaka .. Beni her gördüğünde o muhteşem sorusuyla seslenir, ki en nefret ettiğim sorudur bu :

- Nereye ?

Yüzümdeki zoraki gülümseme ile bastırmaya çalıştığım içsesim :

- Cehennemin dibine, gelmek ister misin ?

Cevabını verirken, markete, eczaneye, dershaneye gibi gidilmesi muhtemel yerlerden birini söylerim .. Öğrenince başı göğe erecek sanki ?

Bu cevabı almış olmanın huzuru olsa gerek yüzüne bir gülümseme yerleşirken, ben TİTANİC''ten kurtulmuşçasına koşardım uzaklaşırım yanından .. İklim şartlarına aldırmayan bir seyircidir kendisi .. Pardon röntgenci .. Yaz, kış demez uygun bulduğu yer neresi ise yerleşir ve başlar etrafı seyretmeye .. Sorar, soruşturur, kurcalar durur kendince anlamlar yükler gördüklerine ..

Hiç anlamam insanların bu merakını ? Şahsen çok iyi tanımadığım hatta tanıdığım insanların bile bir yerden sonra yapıp ettikleri bende hiç merak uyandırmaz .. Başkalarının gözü, kaşı, giydiği, ne yiyip içtiği, gezdiği tozduğu, aldığı maaşı, bilmem nesi ile ilgilenmek saçma gelir çünkü bana .. Bu insanlardan kendimi soyutladığım, aman bahane ne yapıyorlarsa yapsınlar demek anlamına gelmesin, ama özel hayat denen bir şey var değil mi ? Adı üstünde " ÖZEL " ..

İşte böyle Canide Teyzeciğim .. O insanları izlemek için başını uzattığın pencereni açıp şöyle bir nefes alsan halbuki ? Kendin için solusan o havayı, içine çeksen derin derin ..

Hayat seyredecek kadar uzun değil .. Sayılı nefeslerimizi tüketiyoruz altı üstü .. Hem izlediğin o hayatlardan kendine katacak bir şeyin yoksa boşuna yorulmak değil mi bu yaptığın ? İnan bana, o insanların hayatlarından daha önemsiz değil seninki .. Bildiğin sıradan, hiç de ilginç olmayan şeyler aslında gördüklerin ..

Şimdi yeniden düşün istersen ..Bu kadar uzun mu yolculu, har vurup harman savuracak kadar değersiz mi ömrün ?

Son durağa kim daha önce varır bilinmez, gel yol yakınken vazgeç ve kendi hayatına dön ..

Seyretme ve yaşa sonuna kadar !

 
Toplam blog
: 2
: 652
Kayıt tarihi
: 26.12.09
 
 

Ben 13 yaşındayım, okumayı ve yazmayı seviyorum. Basketbol oynuyorum...