Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '13

 
Kategori
Deneme
 

M.Kemal Yılmaz'dan mektup var

M.Kemal Yılmaz'dan mektup var
 

Eski Aydın Milletvekili M.Kemal Yılmaz (1921- 10 Mart 2013 )


Eski Aydın Melletvekili, eğitimci, şair ve yazar, emekli M.E. B. Başmüfettişi yine anmadan geçemiyeceğim. Onu hep yanımda gördüm. Emekli öğretmen öykü yazarı Etem Oruç ‘ta O'na: "Kültür baba" diyordu. Evet, gerçekten bir kütür baba idi. 10 Mart 2013 günü geldiği memleketi olan UmurLu’dan aniden Elveda der gibi ayrıldı aramızdan. Oysa bir gün önce yani 9 Mart 2013 günü yine Umurlu’da Köşk'te bir restoranta birlikte idik. Yanında akarabaları, yeğenleri, kız kardeşi  ve Aydın'dan Söke'den şair, yazar dostları vardı.

Bir daha Ankara’a gitmeyeceğim diyordu. Hakakitten de öyle  oldu. Bir daha Ankara'ya  gitmedi. Sanat ve kültür çalışmalarımda onu hep yaımda gördüm. Ankara’ya ne zaman Söke'ye, Aydın’a gelse ilkin beni arardı. Beni evladı gibi seviyordu… Onunla ilgili bir kitap yazdım. "Hayatı ve Eserleriyle Umurla’dan M.Kemal Yılmaz” diye.  Vefat etmeden önce 3. baskısı yapıldı.( 2012 ) . 410 sayfalık devasa bir biyoğrafik kitap…

Bu kitapta onu hayatı, eserleri, şiirleri, anıları, denemeleri, tarihi makaleleri, Çanakkale anlatan yazılar veşiirleri, öğretmenliği şiirleri ve duygu ve düşünceleri vardır.  Bunlar tek tek anlatmaya çalıştım. Bir de benim en çok hoşuma giden dikkatle ve özenle yazılan mekupları vadır. Mektuplarını hep mavi dolmakalemle yazardı. O mektuplara çok önem veriyordu.  “Sakın daktila veya tukenmezle mektup yazmayınız” diyordu. “Yazınız güzel olmayabilir mektubu mümkün olduğu kadar elyazınızla yazınız, ama mürekkep kalemle olsun” diyor. Ve ekliyordu, “mektup olsun da çamurdan olsun “diyoru.

Ocak 2013 günlerinde sanatımın 50. yılı kutlama hazırlıkları yapıyorduk. Yakın arkadaşlarıma ve özellikle  M. Kemal Yılmaz Ağbime de bir davetiye gönderdim. Kış, kıyamet olduğu için   ilçe dışından pek kimseye  bilgi ve davetiye göndermedim.  Kutlama günümüz 26 Ocak 2013 günü olacaktı.  Yaklayık    bir hafta önce beni telefonla aradılar, tebrik etti, böyle bir günde yanınızda olmayı ve hatta bir konuşma yapmayı çok isterdim” diyordu.

Lakin hem hasta ve hem de doktorları ona izin verimiyorlardı." Bir emriniz, bir arzunuz  var mı "diyordu. Ben de hayır  , teşekkür ederim dedim. Kutlama gününde  derneğimize bir kutlama telgrafı çekmişti ve bir mektup göndermkişti. Önemi bağlamında yine mavikalemle ve elyazısıyla faksladığı mektubunu aynen  sunuyorum. Bu değerli mektubun kenarda , köşede kalmasına gönlüm  razı olmuyor. Aynen geldiği gibi  kitabıma alıyor ve tekrar tekrar saygıyla  ve rahmetle anıyorum. Sevgili kültür babamız M.Kemal Yılmaz’ın mekanı cennet olsun, ışıklar içinde yatsın  diyorum.

Ankara: 24 Ocak 2013

Sayın  Tülay Sarayköylü,

Söke Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı

Fax NO: 0256,5188656

Tel:No: 0256. 518.4344

 Derneğiniziniz üyesi seçkin Şair ve Yazar arkadaşımız Abdülkadir Güler’in

50.Sanat Yılı toplantısına davetiniz için çok teşekkür ediyorum. Buseçkin sanatçının 50. SanatYılını eniyi dilekler ve sevgilerle kutluyorum.

Düzenlenen kutlama etkinliğine katılmayı, söke’de şair- yazar arkadaşlarım ve hemşehrilerimle birlikte olmayı çok istiyordum. Ama üzülerek söylemeliyim ki, yaşlılık vehastalıklarım nedeniyle bumuktluluğu sizlerlepaylaşamıyıcağım. Doktorlarımdan da izin alamadım.

Sökeli arkadaşlarımın san’at etkinliklerini uzaktan takdirle izliyorum. Söke İlçemiz, bu konuda çok anlamlı, eğitici güzel birörnek oluşturmaktadır. Sökeli şairlere,, yazarlara, ressamlara ve toplantınıza katılan tüm hemşehrilerime  eniyi dileklerimi, saygılarımı ve sevgilerimi sunuyorum.

Aydın Eski Milletvekili E.Öğretmen

M.Kemal YILMAZ

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..