Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '14

 
Kategori
Anılar
 

M.Kemal Yılmaz'ın mektubu

M.Kemal Yılmaz'ın mektubu
 

Eski Aydın Milletvekili M.Kemal Yılmaz ( 10.01.1921- 10.03.2013 )


Eski Aydın Milletvekili, eğitimci şair ve yazar M. Kemal Yılmaz babacan bir insandı. Haberleşmeyi çok seviyordu. Hemen hemen haftada en az iki gün posta kutuma gazete, dergi, kitap, mektup veya beğendiği kültürle ilgili bir fotokopi ekli yazıları ,şiirlerini veya bir başka arkadaşın yazılarını zarfına koyar, bizlere postalardı. Özenle de mavi dolma kalemle bir şeyler yazardı... Kendine özgü bir mektup yazma adeti vardı.

Bir mektubun nasıl yazılacağını çok iyi biliyordu. El yazısı bir hayli nakış nakıştı. Tükenmez kalemle asla mektup yazmazdı. " Mektup olsun da çamurdan olsun, var mı mektup gibisi  " diyordu...Teknolji bunları da aldı, götürdü... Mektuplarını ,gazetelerini ve dergilerini yalnız bana değil birçok arkadaşlarına da gönderdiğini biliyorum. Paylaşmayı seven bir insandı,..

Geçen yıl 9 Mart 2013'te Aydın /  Umurlu’da birlikte idik, bir restorantta onun konukları idik. Bir likte yemek yedik, çaylar içtik ve şiirler okuduk.  Aradan 24 saat geçmeden aramızdan ayrıldı. ( 10 Mart 2013 ). İki gün sonra vasilyeti babasının ve annesinin yanı başında  dualarla toprağa verildi. Cenazesinde binlerce  ama  her kesimden iki binden fazla insan vardı, Dostu, seveni çoktu.. M.Kemal Yılmaz, bu soğuk günlerde Ankara’dan doktorlarından izin almadan Aydın’a gelmişlerdi. Belki bir vedaya ( gidiyorum ) demeye gelmişledir Zaten bir ara konuşmalarında " Ankara’ya bir daha dönmeyeceğim " diyordu ve ölyle de oldu, bir daha da dönmedi Ankara'ya... Heyhat!.... Bu dünyanın tadı, tuzu yok... .

Kısmet olursa önümüzdeki 9 Mart 2014 günü Aydınlı, Sökeli Şairlerle, yakınlarıyla  ve sevdikleriyle birlikte Umurlu’da birinci ölüm yıldönümünde mezarı başında hep birlikte dualarla anacağız. Mekânı cennet olsun, şimdi bana gönderdiği bir mektubunu burada sizlerle paylaşmak istiyorum:

Ankara:8.01.2002

Sevgili Şair;

Merhaba !

Bütün arkadaşların yeni yılını kutluyorum.

Söke'de Antoloji’nin ayda bir çıkması iyi olmuştur. ( bu şiir Antolojisini rahmetli Selim Sabit Pülten çıkarıyordu), 15 günde bir sanat dergisini çıkarmak zordur. Selim Sabit Pülten’e selamlar ve kolay gelsin diyorum. Şair Nurettin Özdemir’in adresini veriyorum. (…) Sözlere, Hanımına ve tüm arkadaşlara selam ve sevgiler gönderiyorum. Gözlerinden öperim kardeşim….

M. Kemal Yılmaz

İmza

Not: Ne yazık ki daha sonrada gazeteci ve yazar Selim Sabit Pülteni de yitirdik.

( 14 Nisan 2008 ). Selim Sabit Pülten'de sanatımıza ve kültürümüze her zaman destek veriyor, hala yayımına devam eden Beşparmak Dergisinin ve Söke Şailer ve Yazarlar Derneğinin ilk kurucuları arasında yer aldı. O'nu da saygıyla ve rahmetle analım diyorum...

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..