Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '21

 
Kategori
İnternet
 

Mobil Pazarlama Stratejisi

Mobil pazarlama, mobil cihaz kullanıcılarını teşvik etmeyi amaçlayan bir stratejidir. Dünya çapındaki ziyaretçilerin web sayfalarının yarısının mobil cihazlarını kullandığı gerçeğini göz önüne alarak, mobil cihazlar için optimize edip etmeyeceğinizi düşünmeye vaktiniz yok.
 
Bu makalede, işletmeniz için mobil bir varlık oluşturmak için en iyi stratejileri sizinle paylaşacağız.
 
Tasarım yapan ve arama sonuçlarında üst sıralarda yer alan kaliteli ve kapsamlı bir web siteniz olabilir, ancak dönüşüm oranınız önemli olmayabilir. Mobil pazarlama stratejinizi geliştirmeye çok fazla dikkat etmemeniz çok muhtemeldir.
 
Google, akıllı telefon kullanıcılarının %80’inin, mobil siteleri veya uygulamaları sorularına kolayca cevap vermelerine yardımcı olan şirketlerden satın alma ihtimalinin daha yüksek olduğunu belirtiyor. Bu nedenle, mobil pazarlama stratejisi optimizasyonunu yürüterek daha fazla müşteriyi nasıl kazanabileceğinizi öğrenmeye hazır olun.
 
Web sitenizin mobil uyumlu olduğundan emin olun
 
Mobil uyumlu bir web sitesine sahip olmamak, mobil kullanıcıların dikkatini çekmek anlamsızdır. Web siteniz, markanız hakkında kapsamlı veri sağlamak, otomatik sipariş yönetimi ayarlamak, müşterinizle iletişim kurmak için en iyi platformdur.
 
İnsanlar bazı ürünleri veya bilgileri aradıktan sonra, web sitenizi en iyi sonuçlarda bulmalıdırlar. Sayfa hızı ve kullanıcı deneyimi gibi özellikler de mobil cihazlar için optimize ederken göz önünde bulundurmanız gereken önemli faktörlerdir.
 
Sayfa hızını optimize et
 
Web sitenizin mobil sürümünün hızını kontrol etmeyi ve iyileştirmeyi unutmayın. Bunu bir dizi çevrimiçi uygulama yapabilirsiniz.
 
Duyarlı tasarım sağlamak
 
Ziyaretçiler web sitelerinize mobil cihazlar üzerinden geldiğinde, açılış sayfasının görünme şekli dikkatini çeken ikinci şeydir. Dev görüntüleri görmek veya yapılandırılmamış metni okumak için mücadele etmek için sayfayı yatay olarak kaydırmaları gerekiyorsa, büyük olasılıkla siteden ayrılmaları muhtemeldir. Tekrarlandığında, kullanıcı deneyimi yaşayabilir ve bu da derecenizin düşmesine neden olur. Peki, bir mobil arama yaparken insanların en çok düşündüğü site özellikleri nelerdir? İşte bazıları:
 
İçerik: Yazdığınız verilerin net bir yapısını sağlayın. En önemli özetleri vurgulayın, metni paragraflara bölün, infografik oluşturun.
 
Resimler ve metinlerin boyutu: Sayfa içeriğinin mobil cihazlarda görüntülenen sayfanın boyutuna uyduğundan emin olun. Olmazsa, kullanıcıların sayfayı sürekli ekranı kaydırması gerekir.
 
Düğmeler: İşlem düğmeleri bir parmağın boyutundan çok daha küçükse, kullanıcının dokunması yeterli olacaktır. Düğmelere tıklayabilmek için ziyaretçilerinizin sayfanızı büyütmemesine dikkat edin.
 
Açılır pencereler: Pencerelerin sayfa içeriğini gizlemediğinden emin olun. Sadece ziyaretçileri kaybetmenizi sağlamakla kalmaz, aynı zamanda sıralamanızı da kötü etkiler.
 
Site içi arama ve menü: Mobil kullanıcılar genellikle web sitenizi keşfetmek için fazla zamana sahip olmadığından, ihtiyaç duydukları bilgileri kolayca bulmak için arama alanını ve menüyü erişilebilir görmelidir.
 
Paylaşılabilirlik: Ziyaretçilerin beğendikleri içerikleri sosyal medya hesaplarında paylaşmalarını kolaylaştırmak için web sitenize sosyal düğmeler eklemeyi unutmayın. Dahası, ilgi çekici bir başlık görerek, insanlar makaleyi daha sonra okumak için sıklıkla paylaşırlar. Sosyal düğmeler içeriğinizin marka bilinirliğinizi artırmasına yardımcı olacaktır.
 
Sesli arama
 
Çoğunlukla mobil cihazlarda kullanıldığında, sesli arama optimizasyonu yapılacaklar listenizdeki ilk şeylerden biri olmalıdır. Birçok mobil kullanıcı yazılı aramayı sesli aramayı tercih etme eğilimindedir ve yazılı ve sözlü sorguların sonuçları oldukça farklıdır.
 
Bir mobil uygulama hazırlayın
 
Müşterilerinizin markanızla etkileşime devam etmesini sağlamak için bu etkileşimi mümkün olduğunca elverişli yapın. Bir mobil uygulama satışları artırmak için en iyi şekilde çalışır. Kullanıcıların deneyimini ve marka bağlılığını geliştirmek için marka uygulamanızı sağlayın.
 
Sosyal medya varlığı oluşturun
 
Web sitenizin mobil ilk optimizasyonu gerekli olsada, yeterli değil. Tabii ki, sosyal medya varlığına ilk adım, markanızın amaçlarına uygun bir platform seçmektir. Kitlenizin kim olduğuna ve hangi hedefleri belirlediğinize bağlı olarak, farklı sosyal kanallar olabilir.
 
Toplam blog
: 6
: 67
Kayıt tarihi
: 03.05.21
 
 

Gazeteci/Yazar ..