Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '14

 
Kategori
e-Ticaret
Okunma Sayısı
52
 

Mobil Sayfanızdan Mobil Uygulamanızın Reklamını yapmanın 7 yolu

Mobil Sayfanızdan Mobil Uygulamanızın Reklamını yapmanın 7 yolu
 

mobil uygulama reklamı


E-ticaret uygulamasını geliştirmek savaşın yarısı demek esas savaş onun reklamını yaparken yaşanıyor. Reklamınızı yapmanın en iyi yolu sunmuş olduğunuz içerik olabilir. Dijital içeriğin nasıl olacağını ayrıca planlamanız gerekir. Klasik reklamın en basit yolu ise onu kendi e-ticaret mobil sayfanızda yaymak olacaktır. Ama nasıl?

Kullanılan 7 opsiyona bir göz atalım:

Pop-Up Sayfa

İnternet geçmişin kabusu mobil sayfaların gelişmesiyle geri geldi. Mobil uygulamayı tanıtmak için pop-up açılan reklamlar sıkça kullanılsalar da sayfada dolaşan birinin okumadan kapatma ihtimali çok yüksek.

Unutmayın ki mobil ziyaretçi sayfanıza dolaşmadan doğrudan browser üzerinden ulaşıyordur. Uygulamanız sayfanızın bire bir replikası olabilir ama onu yüklemek kullanıcıdan ekstra efor ister, sayfanızdan başka bir yere yönlendirir ve telefon belleğinde yer kaplar. Bir pop-up pencere sizin reklam amacınıza hizmet etse de kullanıcının isteklerini karşılamaktan uzak olabilir.

Eğer bir pop-up reklam kullanacaksınız bunun için kuvvetli bir mesajınızın olması gerekir ve kullanıcıyı sayfanızda gezinirken rahatsız etmeniz için gerekli bir sebebiniz. Reklamınıza mutlaka kapat seçeneği de eklemeyi unutmayın.

Not: Korku, tedirginlik ve şüphe yaratmamaya dikkat edin. Ve sadece uygulama kullanan müşterilere özel indirimler sunmak, uzun vadede müşteri kaybına yol açabilir.

Lightbox

Lightbox bir pop-up kadar riskli olmasa da gene de ziyaretçilerin dikkatini dağıtabilir. Tam sayfa pop-up'a karşı test edilmeleri gerekir.

Bu size farklı butonlar kullanmadan farklı platformlarda reklam yapabilme kolaylığı sağlar.

App Store Bannerı

Sayfanızın başına ufak bir banner da hizalayabilirsiniz ve oradan doğruca App Store'a yönlendirebilirsiniz. Ayrıca kullanıcı sayfada aşağı kaydıkça veya kapata basarsa kaldırabilir. Çok ısrarcı bir yaklaşım değildir ve size uygulamanın haricinde söz söyleme alanı bırakmaz.

Bazı sayfalar hem pop-up hem de banner kullanıyorlar. Son derece gereksiz, ikisinden birini seçmeniz yeterli olacaktır.

Geleneksel Banner

Eğer banner dizaynınızda biraz daha rahatlık istiyorsanız geleneksel banner kullanabilirsiniz.

Büyük bannerler daha çok göze çarpar fakat ana sayfa içeriğinizi de aşağı kaydırır. Bu da test edilmesi gereken başka bir noktadır.

Hero Shot

Geleneksel bannerlara benzerler fakat kapatılamazlar.  Eğer uygulamada ekstra özellik sunuyorsanız onlardan bahsedin

CTA Butonu

Basit dizaynlı bir buton kullanmak efektif olabilir lakin kolayca da gözden kaçabilir

Navigasyondan Yönlendirme

Uygulamanızın reklamnı yapmanın ince bir yolu onu navigasyon mönüsüne yerleştirmek olabilir. Böylece ana sayfada tercih ettiğiniz reklama bağlı kalmaksızın kullanabilirsiniz. Ayrıca hem uygulama merkezine ulaşırsınız hem de sitenizin her anında reklam vermiş olursunuz. Göze çarpması için değişik bir yazı ve ya renk kullanabilirsiniz.

Uygulama alternatifi

Eğer henüz bir mobil uygulama geliştirmediyseniz ziyaretçilerinizi sayfanızı sık kullanılanlara eklemeye davet edebilirsiniz. Bu aşama da kullanıcının ekstradan inisiyatif almasını sağladığı için uygulamaya geçmeden önce tercih edilip edilmeyeceğini görmek için iyi bir adım olabilir.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 2
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 73
Kayıt tarihi
: 19.10.14
 
 

Hukuk eğitimi alıp, gazetecilikle başlanan ama sonrasında dijital dünyaya devşirilen bir kariyer...

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster