Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '09

 
Kategori
Alışveriş - Moda
Okunma Sayısı
171
 

Moda, medya, kamuoyu

Moda, medya, kamuoyu
 

İnternetten alınmıştır


MODA İNSANLIK DÜŞMANIDIR

İnsanlığın geleceği için esas olan tasarruftur çünkü; yeryüzünün kaynakları kıt, insanlığın nufusuda 1850 de tüm dünyada yaklaşık 150 milyonken 2000 de 6 milyara yani 12 kata çıkmışken, kişi başına tüketim aynı doğrultuda geometrik artıyorken dünyanın doğal kaynakları süratle tükenmektedir. Bu şartlarda MODA kültürüde her yıl yenileme, eskimeden yenileme gibi süratle kaynak tüketimine neden olmaktadır.

EĞER; insanlık gelecek nesilleri düşünecekse; yani insanlar doğurduğu çocuklarını düşünmek zorundalarsa; o zaman kaynakları kontrollü tüketmeleri gerekir, bunun diğer yaklaşımıda tasarruf demektir; ama tasarruf tüketimin tersiyse; MODA'DA eskimeden yenilemekse tüketim demektir.

ÖZETLE MODA tüketim; tüketim tassarufun tersiyse MODA insanlığa düşman demek değil midir. İŞTE bu şartlarda insanlığın modacılığı red etmesi gerekmez mi?

MODA TÜKETİM TASARRUF İNSANLIK dan oluşan bu dört kavramı enine boyuna derinliğine tartışmalıdır.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MODA MEYDA KAMUOYU

İnsanlık tarihinin doğuşundan şimdiye kadar ki süreçte insanlık ilkel yaşamdan yerleşik ve sosyal yaşama geçişler için aşamalar kaydederken teknolojinin hızlanma süreciyle medyanın etkinliğini giderek belirgin hale gelmiştir.

Medya paralelinde gelişen tasarım olgusu ve insani zaafların çözümüyle moda gelişmeye başlamış ve medyanın gücünü kullanan moda, insanlığın görsel ve sosyal tarzının giderek belirleyicisi olmaktadır.

Şimdilerde moda olan SELFİE gibi, her dönem moda ne ise insanlık ona kapılmaktadır. Çünkü insanlar bir şeyi yaparken sorgulamak yerine taklit etmeyi yani kolaycılığı tercih etmektedir ki; modanın fayda veya zararını bile düşünmemektedir.

İhtiyaç ve fayda süzgeciyle değerlendirilse moda olan çok şey yapılmaz ama sorgu dinamiği oluşmayan veya özgünlüğe kavuşmamış insanlar için en kolay tercih modadır ancak her yıl değişen modanın sonraki yıl demode olması tüketimi tetikleyerek israfı, dünyanın insanlığın toplam kaynak verimsizliğini de artırmaktadır.

Teknolojinin gelişmesiyle moda gibi toplumun sosyal bilinci de giderek medyanın tekeline geçmektedir, hatta büyük çoğunlukla geçmiştir. Okumayan insan medyanın her gösterdiğini her duyurduğunu doğru kabul etme kolaycılığıyla giderek medya robotu haline gelmektedir.

Bireyin kişiliğe kavuşması için moda yerine estetik ve ergonomi tercihlerini, bilimsel kaynaklardan medyanın gerçekçiliğini araştırması gerekir ama nerde...

Giderek yüksek oranlara çıkmakta olan medyanın bilinç oluşturma veya yıkama gücü insanı robot haline zorlarken giderek ezilen insan doğası da zorlandıkça psikolojik ve sosyal sorunların artışının da önüne geçilememektedir.

Sağlıklı ve akılcı toplum politikası oluşturamayan devlet ve kamuyu etkileyen araçların buna uyumu sağlanmadıkça toplumsal yapının deformasyonun ve kargaşa üretmesinin önüne geçilemez.  

www.kadrikanpak.com

 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

Bu blog Milliyet.com.tr sitesinden 692 kez görüntülenmiştir

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Sana göre ben biraz kapitalistim galiba.

Kerim Korkut 
 13.04.2017 23:14
Cevap :
Renklilik, estetik ve farklılık ayrı bir şeydir. İnsanların sürü gibi her yıl taklit ettikleri tüketimi tetikleyen moda ayrı bir şeydir...   14.04.2017 0:11
 
 
Toplam blog
: 612
Toplam yorum
: 2068
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1160
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster