Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '09

 
Kategori
Özel Lezzet Durakları
 

Moda'ya gidip de buralara uğramamak olmaz..

Moda'ya gidip de buralara uğramamak olmaz..
 

Tarihi Moda İskelesi


Moda deyince akla gelen birkaç sembol yer vardır: Oyun Atölyesi, Dondurmacı Ali, Tarihi Moda İskelesi,Kırıntı,vs.. Benim bahsedeceğim yerler biraz farklı. Moda Caddesi'nde çarşı içinde burna doğru giderken sol koldaki Bizim Ev, bugünkü işletmecileriyle 5 yıldır hizmet veren bir yer. Birgün tesadüfen birşeyler atıştırmak için girdiğim yere şimdi ne zaman Moda'ya gitsem uğruyorum. Uğramamak ne mümkün; mercimek köftesi, zeytinyağlı yaprak sarması, vejeteryan pizzası, sebzeli kişi, patlıcanlı şakşukası, laz böreği, hamur işi tatlıları ve poaçaları ve henüz deneyemediğim onlarca çeşit kurabiyesi ve keki..Deneyebildiklerim o kadar lezizdi ki, her gidişimde yeni bir çeşit mi deneyeyim yoksa bir öncekini tekrar mı denesem çelişkisine düşüyorum. Yolunuz düşerse mutlaka Ali Bey ve Neziha Hanım'ın ürünlerini deneyin derim.. Bir başka yer ise Fatoş'un Mutfağı. Fatoş Hanım da artık Moda'da sembol olmuş diyebiliriz çünkü dile kolay 11 senedir aynı yerde hizmet veriyor. Zaten mutlaka bilenleriniz vardır. Özellikle köfte çeşitleri ve etli yemekleri bir başka güzel. Servis yaparkenki özen ve ciddiyetini bugün başka yerlerde bulmak çok da kolay değil. Ben genelde sebzeli yemeklerini tercih ediyorum ve her seferinde de memnun kalıyorum. Balkan ve Arnavut yemeklerini sevenler, merak edenler daha iyisini aramasınlar.. Dondurma deyince herkes Ali'yi söyler Moda'da ama hemen o köşeyi dönünce sağdaki Balkaymak'a haksızlık edilmiş olur. Geçenlerde Ali'nin sırasında beklemekten bunalacağımı düşünerek ilk defa denedim Balkaymak ve damla sakızlı dondurmasını. Gerçekten çok leziz buldum. Balkaymak çeşidinin özelliğini sorduğumda 8 saat kaynatılan keçi sütü ile yapılan sahlepten imal edildiğini öğrendim. Bu lezzetin sırrı da burada olsa gerek.. Başlığın lezzet kısmıyla ilgisi olmamakla beraber Moda'daki iki dükkandan da bahsetmek isterim. Birisi biraz önce bahsettiğim Bizim Ev'in tam karşısındaki Tarihçi Kitabevi. Kitap dükkanı açmanın çok cesaret istediği bu dönemde Moda'ya yakışır bir dükkan açmış Necip Bey. Derli toplu, içeriye girince gerçek bir kitapevinde hissettiğiniz bir yer. Asistanı Eda Hanım da Osmanlıca dersler vererek buranın şimdiden ayrı bir ilgi merkezi olmasını sağlamış. Bir de Moda'da 15 yıllık bir marka olan kırtasiye dükkanı Sidarta var. Eski yerinden sonra şimdi üçüncü yerinde, yine aynı isimle ama bir başkasının işletmesinde Sidarta. Moda Migros ve Oyun Atölyesi'nden yukarı doğru döndüğünüzde sağ kolda bulunan dükkanda neredeyse yok yok. Dükkan sahibi Altan Bey'in bir başka yaklaşımı da müşterisinin aradığı ürün o anda yoksa bile kısa sürede temin etmeye çalışmak. Bu iki dükkanın da çizgilerini korumak kaydıyla Moda'da sembol haline geleceklerini düşünüyorum. Bu sıralar iş gereği Moda'ya çok uğruyorum. Başka yerlere gittikçe oraların sembol yerlerini de sizlerle paylaşmaya çalışacağım..
 
Toplam blog
: 66
: 2742
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

MBA değil ama HBA (Herşeyi Bilen Adam) yapmış birisiyim. Hemen her konuda fikrim var ama hiç fikr..