Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '06

 
Kategori
Sosyoloji
 

Modern insanda yere tükürmek olgusu

Modern insanda yere tükürmek olgusu
 

Modern insan ile ilkel insan iç içe yaşıyor. Aynı caddeleri ve parkları paylaşıyor. Giyimine kuşamına bakıp modern sandığımız insanlar da var. Yanıltmasınlar sizi!Ben en çok onları yere tükürmelerinden tanıyorum. Bir insan birazdan çoluk çocuğunun oynayacağı düşüp kalkacağı sokak ve caddelere tükürür mü?Tükürüyor. Bütün iğrençliğiyle yapıyor bunu. Ve sonra hiç bir şey olmamış gibi insan edasıyla yürüyüp gidiyor...

Futbolcular her maçta gördüğümüz gibi yeşil çimlere salgılarını büyük maharetlerle yaymaktalar. Bu da ayrı bir beceri işi! Bazı insanlarda bu doğal yetenek de var, kabul etmek gerekir. Sonra aynı çimlerde düşüp kalkıyorlar.İğrenç ama gerçek.

Aynı görüntüleri park ve bahçelerde yaz akşamlarının piknikçilerinde gördüm. Yere serdikleri örtülerinin üzerinde çiğdem çıtlatıp yerlere savurmaları bir yana, etrafa salya sümük saçmalarını iğrenerek izledim. Yine aynı kişilerin ertesi günü kirlettikleri yere oturduklarını, çoluk çocuk oynaştıklarını gördüm. " Nasıl oluyor? " diye sordum kendi kendime. Oluyor işte.

Kimi yere tükürmeyi cesaret gösterisi gibi algılıyormuş. Birini yüzüne bakarak yere tükürmek "harcarım seni " anlamına geliyormuş.

Caddede yürürken bir anda yanınızdaki veya önünüzdeki artık serileşmiş bir hareketle önünüze salgısını savurabiliyor.

Yanlışlıkla bir yerinize gelirse de "pardon"...

Foto:Sevgin Vural "http://www.fotokritik.com/"

 
Toplam blog
: 75
: 1153
Kayıt tarihi
: 03.10.06
 
 

1966 Samsun doğumluyum. KTÜ Mühendislik fakültesi mezunuyum. İzmirde yaşıyorum...