Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '21

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Modern ve Geleneksel İnsan

                                                                      Modern ve Geleneksel İnsan
ANALİZ:
 
Çılgın, Amerikan Filmi’nde İnsanlık Dersi!
 
Modern Şehirli İnsan-  Amerikan sinema oyuncusu Harrison Ford’un başrol oyuncusu olduğu Çılgın adlı filmin kısa bir sahnesinde Harrison Ford’un aklı çok karışık olduğu için dikkati dağılıyor ve otomobilini park etmeye çalıştığı sırada arkada bulunan anne ve küçük kızını farkedemiyor. Bu yüzden yavaşça küçük kıza çarpıyor. Aracından indikten sonra anne ve kızdan defalarca özür diliyor. Küçük kızın vücudunda acaba bir sakatlanma olmuş mudur düşüncesiyle annesine küçük kızını hastaneye götürmeyi teklif ediyor. Kızgın anne ve canı biraz acısa da kendisini iyi hissettiğini söyleyen küçük kızı bu teklifi kabul etmeyip, yollarına devam ediyorlar. Harrison Ford ise, sahne sona ermeden önce kızgın anne ve otomobiliyle az önce yavaşça çarptığı küçük kızının iyi olduklarından emin olmak için onlar gözden kaybolana kadar vatandaşlık bilinci ve sorumluluk duygusuyla arkalarından bakıyor.
 
Türk Köyü’nde Misafire Değer ve Saygı...
 
Geleneksel Türk Köylüsü-  Geçtiğimiz hafta Cumartesi günü yaşadığım ilçenin yakınındaki Çayırdere köyüne gezmeye gittim. Küçük kır gezimiz sonrası bir aralık yanımdaki iki arkadaşıma siz otomobille kahvehaneye dönün ve beni orada on dakika kadar bekleyin. Ben yürüyerek birazdan yanınıza geleceğim, dedim. Onlarda kabul etti. Ben beş dakika yaya olarak köyün içlerine doğru yürüdüm. Dar bir sokakta siyah bir çoban köpeği uzaktan beni farketti ve havlamaya başladı. Köpeğin gece kondu bahçeli evden çıkıp, yanıma iki metre kadar yaklaşması çok kısa sürdü. O sırada köpeğin gördüğüm gecekondu evin sağ yan cephesinde başka bir gecekondu ev daha vardı. Bahçesinde köylü iki kadın kendi aralarında bir şeyler konuşuyorlardı. Ne konuştuklarını anlayamasamda, sesleri bana kadar geliyordu. Bu arada ben biraz köpekten korkmuş ve yolumu da kaybetmiştim. Buna rağmen hiç telaşlanmadan yoluma devam ettim. Neyse köpeğin olduğu bölgeyi geçtikten sonra rahatladım. Biraz önce gecekondu evin bahçesinde gördüğüm kadınlardan sanırım yaşça daha büyük olanı iki yol ağzında karşıma geldi. Onu görür görmez köylerinde misafir olduğumu açıkladım ve size bir şey soracağım ablacığım. Ben köy kahvehanesine gitmek istiyorum. Yolumu kaybettim galiba. Arkadaşlarım oradalar, beni bekliyorlar, dedim. O da bana güzelce yol tarifini yaptı. Kadınına teşekkür edip, yanından ayrıldıktan sonra onun tarif ettiği şekilde yoluma devam ettim. Bir on onbeş adım sonra arkamı dönüp, baktığımda bana yolu tarif eden yaşlı kadın hala arkamdan bakıyor, devam et sana dediğim gibi. Biraz sonra yol bitiminde sol taraftaki yola dön elli adımına kalmaz köy kahvehanesine varacaksın, dedi. Devam ettim yoluma bende. Bundan sonrada kendime kendime şunları düşündüm; Geleneksel bir Türk köyünde yaşlı bir köylü kadın, oğlu yaşında bir adama yolunu kaybetmesin ve köy kahvehanesine arkadaşlarının yanına kolaylıkla gidebilsin düşüncesiyle hiç üşenmeden ve ayak üstü yorulmadan genç adamın arkasından bakarak ve yeniden yol gösteriminde bulunarak, misafire verdiği değeri ve saygıyı özenle gösteriyordu.
 
Etem Sevik, Teşekkür Etti: Tiyatro, Sinema, Müzik, Edebiyat vesaire Sayfası Yöneticilerine, yazımı ve konu fotoğraflarını yayımladıkları için, sonsuz teşekkürler ediyorum.
 
 
Toplam blog
: 643
: 67
Kayıt tarihi
: 20.02.17
 
 

Eğitim Durumu Halkla İlişkiler Yüksek Lisansı İsletme Fakültesi Sosyoloji Bölümü Gazeteci ..