Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '08

 
Kategori
Ev / Bahçe
 

Momiji ağacımız canlandı!!

Momiji ağacımız canlandı!!
 

canlanan momiji ağacının yaprakları


Bahçemizin bir köşesinde baharla yesillenen diğer ağaçlara inat kırmızı yaprakları ile ayrı bir güzellik yaratır.

Bir yıl oldu olmadı bahçede yağılan düzenleme ile yeri değiştirildi bahçevan tarafından. Yılda iki kez gelip bahçedeki ağaçları buranın geleneğine göre budayan şekil veren bahçevanca. Iyi ki tüm masrafı kayınpader karşılıyor. Yoksa benim bütçem elvermez. Bu arada eve yeni eklenen odayı yaz güneşinden korumak için kayın ağaçları da dikildi. Hani şu KARLI KAYIN ORMANININ KAYINLARI ... buraya kar yağmaz ama çabuk büyüyen bir ağaç ve gölgesi de evi korur.

İlk hatam yeni dikilen ağaçları düzenli sulamamak oldu. Kayınbalidemin uyarı ile sabah akşam sulamaya başladım ve yeniden uyarı gelmesin diye bazan kızgın öğlen sıcağında bile. İnsanı susuz bırakın bakalım ne olacak.. Bitkiler de, hayvanlar da bizler gibi.

Sonra kırmızı ağacın yaprakları sararıp solmaya başladı. Benim suçum değildi ama gün be gün görünüşü değişti. Meğer böçekler dadanmış. Nereden bileyim. Ağaçlarla çevrili yerde büyümedim ki. Kayın vaidem o böcekleri tek tek eiyle toplamış. Ne dayanıklılık, kendimden utandım. Acaba bana böcekleri topla deseydi elimi değebilir miydim bilmiyorum .

Bir de ilaçlama yapıldı. Bizim ağaç kırmızı yapraklarını tekrar vermeye başladı bu sıcaklara rağmen. Sonbahar kapıya dayandı. Renk değiştirecek yine yapraklar ama ondan önce yine kırmızlara bürüneceğe banzer.

İnsan, hayvan ve bitkiler, tüm canlıların canı bir sekilde pamuk ipliğine bağlı. Özen göstermemeye gelmiyor. Hemen bir taraflardan hastalık sinyalleri vs geliyor.

Doğa kendi dengesini kurmuş. Birileri canını yitirirken diğerleri yaşıyor. Doğanın dengesini etkileyen biz insanlar değil miyiz? Kendi sağlığımıza gösterdiğimiz özeni doğaya da göstermemiz gerekmiyor mu ?

Susadım , bir bardak su içmek istiyorum. Bahçemdeki ağaçlar da susadı ...çicekler de boyunlarını bükmüşler . öğrencim gelmeden bir koşu sulayıp geleyim.

SAĞLICAKLA KALIN

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..