Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Nisan '11

 
Kategori
Teknoloji
 

Monopoly

Monopoly
 

Monopoly Deal


Burger King'in son kampanyası tam da benim Monopoly çılgınlığına yakalanmamın ertesinde gelmişken aklıma gene o soru takıldı: Do big brother watch me?

Bu kalıbı bilmeyen yoktur sanırım? "Big brother watch me", devletin her koldan "vatandaşlarını" izlemesi anlamındadır. Daha önceleri teknoloji bazında bu şoku çok yaşamış biri olarak tecrübeliyim. Şöyle ki, Facebook'ta bir arkadaşın profilinde Zonguldak'ta McDonald's olmayışına dair bir yorumlaşma faslından sonra anasayfama döndüğümde arkadaş ekleme talebi beni şok etmişti. Gelen teklif "McDonald's Kayseri" isimli bir hesaptandı... 

Kim olsa şok olmaz, değil mi ama? 

Bitmedi. 

Ben eski dostlarıma takığımdır. Bir şekilde iletişimimin koptuğu insanları periyodik olarak araştırırım. Bulabildiğim oldu evet ama en ilginci, uzun süre arayıp profilini bulamadığım bir arkadaşımın hem de ortak arkadaşımız yokken bir anda kel alaka bir zamanda Facebook'un sağ sütununda "Tanıyor olabileceğiniz kişiler" başlığında belirmesiydi... 

Biter mi? 

Bir arkadaşımla telefonda uzun uzun kahveye dair sohbet ederken Twitter'da yabancı bir kahve şirketinin beni takibe alması sanırım en üst noktaydı diyebilirdim düne kadar. 

Ankara'ya günübirlik maç ziyaretinden kelli gerçekleştirdiğim seyahatimde sokakta gezerken gördüğüm pano beni şok etti. Bir haftadır arkadaşlarla kart desteli Monopoly oynayışımın takribinde Burger King Monopoly'li kampanya yapmıştı. 

Tamam "büyük kardeş", seviyorum seni. 

 
Toplam blog
: 17
: 422
Kayıt tarihi
: 24.04.11
 
 

ReputeUs'da metin yazarı. Sol Gazetesi ve Fotospor'da köşe yazıyor. "08:00" isimli bir romanı var..