Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '11

 
Kategori
Güncel
 

Mont cebinde gelen mesaja yanıt: “Bir gün sen düşersen ben de seni kaldıracağım”

Mont cebinde gelen mesaja yanıt: “Bir gün sen düşersen ben de seni kaldıracağım”
 

Söz, sözün gücü, etkisi dendi mi, rahmetli hocamız Doğan Aksan’ın “Türkçenin Gücü” kitabının ilk paragrafını gelir aklıma:

“Bu benim anadilim bir denizdir; derinliğiyle, gözün erişemeyeceği genişliğiyle, sınırsız gücü, güzellikleriyle... Dibinde gün görmemiş inciler yatar; üstünde binbir rengin çalkantısı var.”

Sonra, Yunus Emre’nin, yine “söz”ün etkisini anlatan dizeleri:

“Söz ola kese savaşı

Söz ola kestire başı

Söz ola ağulu aşı

Yağ ile bal ede bir söz”

Bunları niye anımsadık?

Van ve Erciş’teki depremzedelere yardım yağıyor.Televizyonlara yansıyan görüntüler duygulandırıcı. Bir yurttaş diyor ki:

“Arabamla gidiyordum, baktım yardım toplanıyor, ben de üzerimdeki montu ve kaşkolu verdim.”

Ve “eksisozluk”te bir başka “montu”lu haber; insancıl duyguların dile getirilmesinin önemini taşıyor.

Van'a gönderilen montu alan bir yurttaş, montun cebinde bir mesaj bulur:

"Geçmiş olsun kardeşim, ben de Gölcük'te senin şu an yaşadıklarını yaşadım. Maddi-manevi ne sıkıntın olursa bana 05xxxxxxxxx numaralı telefondan ulaşabilirsin, hiç çekinme!"

Montu alan yurttaş, anlaşılıyor ki, verilen cep telefonundan yardımsever yurttaşı arıyor, teşekkür ediyor.

"Allah razı olsun kardeşim. Şu an gönderdiğin montla ısınıyorum. Sana söz bir gün sen düşersen ben de seni kaldıracağım!"

İşte can alıcı cümle:

“Bir gün sen düşersen ben de seni kaldıracağım!"

Gel de duygulanma, yazabilirsen yaz!

Depremle ilgili söylenen o kadar “boş söz”ün içinde bir yıldız gibi parlayan, bir güneş gibi aydınlatan cümle!

Gel de, sözün gücünü gösterene, az sözle çok şey anlatan acılı yurttaşa, ona o anlamlı mesajı gönderen yurttaşa sevgi besleme...

*****

Sözcüklerin “kötüsü” yoktur; o sözcükleri “kötü”, “anlamsız”, saldırgan” yapan biziz. Kendi kusurlarımızı, öfkemizi, sözcükleri kullanarak dışa vuran da biziz.

Sözcüklerin değeri bilen hakkını verenlere saygı!

Deprem acısını Gölcük’te yaşayan Van’da aynı acıyı yaşayan insanı en iyi anlayandır.

Van’daki onu iyi anlıyor ve söz veriyor:

“Bir gün sen düşersen ben de seni kaldıracağım”

TURGUT ÇELİK/ Mersin
 

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..